9 maanden geleden hebben wij een Opel Astra 2.0 DTI (4jr oud) gekocht. Bij een Bovag garage dus geen problemen met garantie's e.d., maar na 4 maanden gaf de motor een storing, mooi wij die kant op en laten nakijken. Diacnose: een vervuilde EGR klep. Prima, garantie dus ze maaktte het. De klep was een klein beetje schoongemaakt en de storing was weg. Toen net binnen de garantie (6 md) gaf de motor weer een storing. Dus wij weer terug, weer de EGR klep. Die hebben ze er toen uitgehaald, helemaal schoongemaakt en weer terug gezet. Nu (9 mnd later) is er weer een motor storing en weer de EGR klep. Ik balen natuurlijk, want een nieuw kost 400 euro. Dus ik op de bovag site gekeken en daar staat dat je op reparatie's 3 maanden garantie hebt. Ik blij, want ik zit nog net binnen die 3 maanden, dus het wordt nu tijd voor een nieuwe. Ik vannochtend die kant op, maar krijg ik te horen dat het schoonmaken (danwel vervangen) van een EGR klep eigelijk helemaal niet onder de garantie valt en dat ze dus eigelijk altijd coulant zijn geweest.
Ik wil de Bovag zelf ook nog spreken, maar ik was benieuwd of ik mijn poot een beetje stijf moet houden en moet 'eisen' dat de reparatie onder de garantie valt en dus geen kosten voor mij meebrengt. Hou zouden jullie handelen?
Nb. Tot op heden zijn alle gespreken positief geweest en is alles nog goed, ze hadden het erover dat ze zouden kijken hoe het met de prijs zou gaan (dat krijg ik dus nog te horen, zal wel iets gedeeld worden (ik de materialen, zij het uurloon oid) maar eigelijk vind ik het dan nog binnn de garantie valt en dat dit deel van de reparaties helemaal voor hun rekening komt (de gloeibougies moeten ook vervangen worden, die zijn voor mijn rekening)
Ik wil de Bovag zelf ook nog spreken, maar ik was benieuwd of ik mijn poot een beetje stijf moet houden en moet 'eisen' dat de reparatie onder de garantie valt en dus geen kosten voor mij meebrengt. Hou zouden jullie handelen?
Nb. Tot op heden zijn alle gespreken positief geweest en is alles nog goed, ze hadden het erover dat ze zouden kijken hoe het met de prijs zou gaan (dat krijg ik dus nog te horen, zal wel iets gedeeld worden (ik de materialen, zij het uurloon oid) maar eigelijk vind ik het dan nog binnn de garantie valt en dat dit deel van de reparaties helemaal voor hun rekening komt (de gloeibougies moeten ook vervangen worden, die zijn voor mijn rekening)