Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Productselecteerformulier

Pagina: 1
Acties:

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Ik ben opzoek naar iets waar ik de naam niet van weet, en misschien is er al een kant en klaar pakket wat dat kan. Ik zal het even zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.

We bieden een aantal producten aan. Ik neem even als voorbeeld: product 1, product 2, product 3.

Wat ik nu wil ik een formulier per client, waar alle producten worden aangegeven en je deze door middel van bijvoorbeeld een aanvink vakje kan selecteren. En dit dan in een bestand komt te staan waar de naam van de client staan met de aangevinkte producten.

dus bv:

naam client: .........

* product 1
* product 2
* product 3

Ik weet niet hoe zoiets heet en of het al bestaat. Dus via Google ben ik er niet echt wijzer op geworden.

Verwijderd

Is dit voor op een website, voor op een intern netwerk of voor een lokale computer?

En moet het een kant en klaar product zijn, of gewoon een programma zoals Microsoft Access?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:05

DukeBox

loves wheat smoothies

Teken eens een voorbeeldje want dit is niet bepaald duidelijk.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• timskiej
Het maakt in prinicipe niet zoveel uit.
Het gaat om een kleine onderneming waar al een file server (ClarkConnect) draait dus het kan daar op draaien maar het mag ook lokaal draaien. Ik heb zelf geen programmeer ervaring. Het is alleen bedoeld voor de werknemers en niet voor op een website.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2mqlvd3.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door timskiej op 07-03-2009 11:17 ]

Verwijderd

timskiej schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 11:16:
Het maakt in prinicipe niet zoveel uit.
Het gaat om een kleine onderneming waar al een file server (ClarkConnect) draait dus het kan daar op draaien maar het mag ook lokaal draaien. Ik heb zelf geen programmeer ervaring. Het is alleen bedoeld voor de werknemers en niet voor op een website.

[afbeelding]
Ok, dan even wat vragen
1. Hoeveel personen moeten tegelijkertijd er aan kunnen werken?
2. Hoeveel producten heb je? :o
3. Momenteel gaat het via Excel? Waar lopen jullie daarmee tegenaan? Dat kan helpen met het opstellen van alle criteria...

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je bedoelt dus gewoon een factureringsprogramma?

Verwijderd

sebastius schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 11:25:
Je bedoelt dus gewoon een factureringsprogramma?
Zoals TS het aanhaalt lijkt het meer dat ze op kantoor momenteel gebruik maken van papieren lijstjes waarbij elke client een eigen lijstje heeft met daarop een aantal product namen.

Geen idee wat het hele doel van het programma is: automatische product aantal bewaking? Uitvoer van facturen? Gewoon een overzicht van wat welke klant welk product wil kopen/huren/bestellen/whatever?

• timskiej
Nu schrijven ze het gewoon op een papiertje per client wat ze nodig hebben voor producten.
Het zou handig zijn als dit digitaal kan wat weer tijd bespaart en het gerotzooi met papier.
Dan kan het personeel precies zien wie wat nodig heeft.

1. Er zullen maximaal 1 of 2 mensen tegelijk aan werken.
2. Dit moet ik even navragen maar het zullen geen tientallen zijn.
3. Momenteel gaat het via papier :)

Ik zal het even navragen wat het precieze doel is. Van wat ik eruit begreep is dat ze een overzichtelijke lijst willen hebben van de clienten met de producten die ze nodig hebben.

• timskiej
Ik heb het even na gevraagd en het is bedoeld om een makkelijk overzicht te krijgen wie er een bepaald product nodig heeft.

Dus er wordt een brief geschreven met daarin de producten die deze client nodig heeft. Nu wil ik dat deze producten dan automatisch op een lijst komen te staan met de naam van het product en de naam van de clienten eronder. Zo kan er dan makkelijker gepland worden omdat je precies weet hoeveel clienten voor een bepaald product zijn.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Klinkt wel heel erg specifiek, misschien is er ergens een tooltje maar ik zou niet weten wat - zonder het groot/complex/duur te maken. Wat is het budget trouwens? En: zoek je een Windows-tool?

Dit lijkt me iets dat je eenvoudig in bijvoorbeeld MS Office (of gratis: OpenOffice) kunt maken. En dat zal dan amper tot niet meer werk zijn dan het inrichten van een bepaald tooltje. < maar zal je wel zelf moeten bedenken en maken :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• timskiej
Het liefst gratis maar ik weet niet aan wat voor prijzen ik moet denken :)
En tja hoe maak ik zoiets zelfs. Ik heb nog nooit geprogrammeerd oid.
De werkstations die worden gebruikt zijn Windows XP en 1 Vista laptop.

Verwijderd

Je bedoelt eigenlijk zoiets als dit : http://www.retailbosspos.com/default.htm#PointofSale ?

• timskiej
Ongeveer zoiets maar het is te uitgebreid.
De producten die worden aangeboden zijn oa trainingen en geen hardware etc.
Ik zat er aan te denken om het misschien webbased te doen. Waar ik dan een aantal dingen inzet zoals:

1) lijst van alle clienten met de status/opmerkingen/persoonlijke gegevens erbij. Die in een menu staan.
Vanuit dit menu kun je aanvinken aan welke trainingen ze deelnemen.

2) lijst van de trainingen met onder elke training een lijst van de clienten die de training volgen (zodat je precies ziet hoe groot de groep is voor een bepaalde training). De clienten komen er automatisch te staan als je ze invoerd bij het clienten menu (bij punt 1 dus).

Is dit een beetje makkelijk te realiseren of moet je dan toch aardig kunnen programmeren? Heb wat kennis met HTML (en beetje CSS). En gebruik af en toe Joomla.

Dan zit ik nog alles dubbel in te voeren.

Edit

Maar blijkbaar kan het niet zo 1-2-3 vanuit een Word document naar bv een ander document waar de lijst staat?

[ Voor 9% gewijzigd door timskiej op 07-03-2009 18:32 ]

Pagina: 1