Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey

ik heb dus een pc samengesteld met een E8400 en de artic freezer pro 7

wel het probleem is dat ik volgens core temp op de 100 graden zit under load
en 50 zonder ,da's zeker niet normaal en zou mn pc niet eigelijk vanzelf uitschakelen op die temp
dus kan het zijn of coretemp niet zo accuraat is of is het echt zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou meerdere programma's gebruiken om dat te meten, misschien dat coretemp het mis heeft. Misschien heb je 'm ook wel ingesteld op Fahrenheit, 100 F is 37,7 C, wat betekent dat ie goed gekoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee het is in °c ik denk dat ik iets verkeerd gedaan heb met de koeling want ik heb de case opengeschroefd en de koeler voelde ni warm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 16:24

Dima_2005

T.net-verslaafde

Algemeen Nederlands word geapprecieerd...
Trouwens: heb je koelpasta gebruikt, genoeg?

Ik zou toch maar een beetje meer info geven.... Wat zegt RealTemp, wat zegt je BIOS, zit je cpu-koeler wel goed?
Zou je zegt dat het NIET warm aanvoelde, als het 37° is, zou je het niet als warm ervaren, maar voel eens van onder aan de heatpipes.

Dan ook nog heel belangrijk: hoe zit het met de airflow in je kast?

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

bij de freezer 7 idd ff onderaan bij de heatpipes voelen, de vinnen worden eigenlijk gewoon nooit heet..
zitten de pushpins alle 4 goed erin? (dat krijg je eigenlijk alleen voor elkaar als je het moederbord uit de kast haalt!)
ik neem aan dat je de standaard koelpasta op de freezer 7 hebt laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

AlexanderB schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:25:
bij de freezer 7 idd ff onderaan bij de heatpipes voelen, de vinnen worden eigenlijk gewoon nooit heet..
zitten de pushpins alle 4 goed erin? (dat krijg je eigenlijk alleen voor elkaar als je het moederbord uit de kast haalt!)
ik neem aan dat je de standaard koelpasta op de freezer 7 hebt laten zitten?
Misschien heeft ie zelfs het standaard plastiek bescherm velletje laten zitten ;)

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat je koeler er gewoon niet goed op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Ik denk dat je er geen Koelpasta op gedaan heb, of een mix van oud & nieuw rommeltje van gemaakt heb? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt me bekend voor. Heb hier ook zon pc gehad ter reparatie...onder in het koelblok zaten 2 inkepingen omdt de condensatoren?? naast de socket iets hoger waren...door verkeerde montage van het koelblok rustte de koeler dus op die condensatoren en niet op de processor...Bij jou dus misschien hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
thijszor schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 21:23:
Ik denk dat je er geen Koelpasta op gedaan heb, of een mix van oud & nieuw rommeltje van gemaakt heb? :P
Denk je dat koelpasta zo'n enorm verschil maakt ? Koelpasta is er om voor te zorgen dat het contact tussen CPU en koeler optimaal is. Omdat geen enkel oppervlak volledig vlak is zorgt koelpasta er voor dat alle kleine putjes opgevult worden.

Zonder koelpasta heb je nog steeds veel meer dan 90% contact. Dat de CPU temp door slechte koelpasta komt lijkt mij uitgesloten. Zelfs zonder koelpasta kan de temp nooit zo hoog zijn. Koelpasta zorgt wel voor een wat betere temp, denk dan aan een graad of 5 tot 10. Maar zeker geen 20 graden of meer. Even een setup testen zonder koelpasta is ook geen enkel probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 07-03-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de cpu eraf genomen en opnieuw "deftelijk" erop gezet en nu werkt het wel.

ik vindt het wel raar dat core "0" altijd op 45 staat, miss is die sensor kapot ofzo? maarja core 1 is op een stabiele temp 30 idle en 40 met orthos.

Ook er is iets nieuws opgedoken, altijd als ik m'n fsb van 396-400 zet crasht vista x64 altijd. ik zie echt niet wat het probleem is, vcore verhogen help niet en het is zeker niet te hoge temperatuur. miss is het mn vista versie (ik hoop het). Heeft iemand dit ook beleeft, ik vraag me echt af waarom het niet hoger wilt dan 395

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
wat dacht je dat hij dan wat meer voltage nodig heeft... lees eens een overklok tutorial ofzo..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik quote ff mezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 16:24

Dima_2005

T.net-verslaafde

Maar ja, je moet niet vergeten, er is altijd een FSB-Wall, standaard FSB is 333, dus naar 400 is al een redelijk grote sprong, hier ga je niet echt veel verder in geraken!..
De multiplier is 9... Dus 333x9 = 3Ghz (stock), je wilt hem naar 400==> 400x9 = 3.6Ghz...
Op zich zou het moeten lukken, maar ik vermoed dat het misschien zelfs aan je MoBo ligt of zelfs aan je RAM.
Je geeft ons helemaal geen informatie over je systeem!!! Dus ja, lees eens een OC-tut, probeer eens FSB:DRAM ratio te veranderen, verhoog voltage van NB en RAM, ben je zeker dat de frequentie van PCI en PCI-e op 33Mhz en 100Mhz staan?
Enz, enz, enz...

En inderdaad, je sensor is kapot, ik heb ook zo een, alle cores zijn 20°C, Core3 is 52°C....

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Pagina: 1