Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Kan niet veel fonts tegelijk makkelijk verwijderen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste wil ik jullie bedanken voor alle geweldig nuttige reacties op mijn vorige post!

Nu heb ik toch nog even een vraagje waar ik mee zit, ik heb een keer een bestand gedownload van 7000 fonts en die geinstalleerd voor webdesign. Een beetje te veel en windows en adobe etc. wordt er niet sneller van.

Nu heb ik flink wat gegoogled naar het probleem dat je een confirmatie bericht krijgt bij het verwijderen van fonts en hoe dit is op te lossen. De oplossing zou zijjn om in de prullenbak -> rechtermuisknop -> Vragen om bevestiging bij verwijderen te unchecken.

Dit heb ik gedaan, maar toch blijf ik het probleem houden :(

Eerst krijg ik bij het verwijderen van een font de vraag of ik de operatie toesta (want ik heb Windows Vista) en dan of ik de font definitief wil verwijderen.

Ik heb wel 500 fonts of zo of deze manier verwijderd, maar dat neemt al een kwartier in beslag ongeveer. Vrij vervelend dus.

Ik heb zelfs geprobeerd de hele fonts directory (na een backup van de fonts die Windows zelf gebruikt) te verwijderen maar dat was al helemaal niet toegestaan.

Weet iemand wat er aan de hand is dat ik dit bericht maar blijf krijgen?

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:38
Tijdelijk even UAC uitschakelen, je fonts verwijderen en UAC weer inschakelen?

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 18:18
Misschien lukt het hiermee? Zelf nog niet geprobeerd maar het zou moeten gaan.
http://www.loseyourmind.com/pa80.asp

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 02:09:
Ik heb wel 500 fonts of zo of deze manier verwijderd, maar dat neemt al een kwartier in beslag ongeveer. Vrij vervelend dus.
Een kwartier is toch niet veel? Om dat nu al vervelend te noemen... Kwestie van ietsjepietsje geduld hebben of beter gezegd niet installeren.

Anyway, de fonts zijn in gebruik en daarom mag je niet zomaar dingen weggooien. Probeer het eens door vanaf een Knoppix of andere live CD (BartPE) op te starten, en dan de directory te backuppen en dan leeg te halen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Het zal één voor één verwijderen worden vrees ik ... je kan zoals gambieter zegt via een live CD
booten en zo alle fonts verwijderen, maar vergeet niet dat elke font ook een verwijzing heeft in het register die je daarna waarschijnlijk ook moet opkuisen om geen problemen te hebben.

Een tool die je misschien in de toekomst kan helpen : http://www.ampsoft.net/utilities/FontViewer.php (freeware); wel even de Vista note lezen. Hiermee kan je een lettertype tijdelijk installeren zodat je fonts folder niet volgeraakt ...

Misschien ook handig: http://www.microsoft.com/...onts/product.aspx?PID=149
Een lijstje van de originele Vista fonts zodat je er niet teveel verwijderd ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle aardige reacties, ik waardeer het zeer!!

Erg jammer alleen, ik heb nu ook UAC uitgeschakeld en in rechtmuisknop->prullenbak->vinkje uitgezet en hij blijft het maar vragen... ik kan natuurlijk drie uur besteden om al die zooi weg te halen, maar dat vind ik wel een beetje tijdverspilling, nog andere suggesties misschien?

Verwijderd

Topicstarter
*bumb*

[ Voor 174% gewijzigd door een moderator op 10-03-2009 13:55 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic even naar het juiste forum; dit heeft niets met applicaties, maar alles met Windows te maken. Zou je daarnaast je topic niet willen schoppen binnen 24 uur na je laatste post?

CSA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

gambieter schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 02:24:

Anyway, de fonts zijn in gebruik en daarom mag je niet zomaar dingen weggooien. Probeer het eens door vanaf een Knoppix of andere live CD (BartPE) op te starten, en dan de directory te backuppen en dan leeg te halen.
^^

Snelste manier.

je bent nu al zo lang aan het klooien dat de tijdswinst behoorlijk is als je het offline doet :).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Excuses Spider.007, die regel wist ik nog niet. En bedankt voor de tip alt-92 ik ga het proberen.
Pagina: 1