Toon posts:

Goede USB geluidskaart voor headset?

Pagina: 1
Acties:
  • 451 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag over USB geluidskaarten, op dat gebied ben ik nog niet zo ervaren dus alstublieft help me een beetje. :)

Vandaag heb ik mijn bestelde Steelseries Siberia headset binnengekregen, ik als gamer in hart en nieren zocht een kwaliteit headset met goede in-game ''sound'' (Dat je goed hoort waar de enemy zich ongeveer bevind.)

Allemaal leuk en aardig, maar om te horen waar iedereen in de map zich bevind heb ik suround sound (7.1) nodig. Deze headset ondersteund dat wel, Maar daarvoor had ik wel de versie met de USB geluidskaart erbij nodig. Jullie verwachten het al, die heb ik juist weer niet. Terug sturen is geen optie want de doos is al (hardhandig) opengemaakt. (Overal zat plakband en ik had geen schaar bij de hand.) Nu dus mijn vraag, weet iemand een goede 7.1 Suround Sound USB geluidskaart. Graag niet al te duur. Ik heb zelf al even gezocht maar kon niks geschikt vinden, of het was 5.1 of de site had 25 euro + 2 weken verzendkosten/tijd.

Iemand een goede tip?

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Waarom wil je een usb-soundcard. Een pci kaart is veel goedkoper.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
battler schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 22:23:
Waarom wil je een usb-soundcard. Een pci kaart is veel goedkoper.
Geen idee. ;) Maar bij de speciale editie kreeg je er ook een bij dus toen kwam ik er op om hem gewoon los te kopen. Nadat ik de verkeerde kocht. Maar kan je daar wat meer over vertellen? Wat houd een pci kaart in? Is het wel gewoon een soort van geluidskaart?

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
2sec google:

Hoe te installeren : http://users.telenet.be/c.../geluid/geluidskaart.html
Wat is pci: Wikipedia: Peripheral Component Interconnect
Wat is een geluidskaart: Wikipedia: Geluidskaart

Deze staan op de tweakers pricewatch: http://tweakers.net/price...Max=5&f402=1008&x=24&y=18
Wat is het budget? Wat voor jouw duur is, is voor een ander misschien goedkoop.
Ga wat reviews lezen over wat nu goede gamersoundcards zijn.
Om je alvast een zetje in de goeie richting te geven: http://www.alternate.nl/h...WARE&l1=Geluid&l2=Kaarten

[ Voor 89% gewijzigd door battler op 06-03-2009 22:50 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
battler schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 22:44:
2sec google:

Hoe te installeren : http://users.telenet.be/c.../geluid/geluidskaart.html
Wat is pci: Wikipedia: Peripheral Component Interconnect
Wat is een geluidskaart: Wikipedia: Geluidskaart

Deze staan op de tweakers pricewatch: http://tweakers.net/price...Max=5&f402=1008&x=24&y=18
Wat is het budget? Wat voor jouw duur is, is voor een ander misschien goedkoop.
Ga wat reviews lezen over wat nu goede gamersoundcards zijn.
Om je alvast een zetje in de goeie richting te geven: http://www.alternate.nl/h...WARE&l1=Geluid&l2=Kaarten
Oke, ik zal morgen even alles rustig bekijken. Nu is het bedtijd want morgen weer vroeg op. :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft een USB geluidsdevice, al dan niet voor een headset, exact met Processors, Moederborden of Geheugen te maken :?

Move PMG -> Audio & HiFi

Oslik blyat! Oslik!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-01 19:26
Grappig.. een 7.1 geluidskaart terwijl een koptelefoon technisch maar 2.0 is.. niet echt nuttig dus.

En waarom een USB? Volgens mij kun je beter eerst een opzoeken wat alles betekent voordat je om advies vraagt.
Volgens mij kun je het best voor een gewone PCI geluidskaart gaan.. sterker nog, een aparte geluidskaart heb je eigenlijk niet echt nodig :S

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
Weiman schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 00:23:
Grappig.. een 7.1 geluidskaart terwijl een koptelefoon technisch maar 2.0 is.. niet echt nuttig dus.

En waarom een USB? Volgens mij kun je beter eerst een opzoeken wat alles betekent voordat je om advies vraagt.
Volgens mij kun je het best voor een gewone PCI geluidskaart gaan.. sterker nog, een aparte geluidskaart heb je eigenlijk niet echt nodig :S
je hebt ook koptelefoons met meerdere speakers erin, waardoor je weldegelijk 5.1 kan krijgen

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Het kan goedkoop, bijv dmv een Creative Sound Blaster Audigy of een iets duurdere Creative Sound Blaster X-Fi
Er zijn natuurlijk ook andere merken met 7.1 support.

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
darkpluisje schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 00:31:
[...]

je hebt ook koptelefoons met meerdere speakers erin, waardoor je weldegelijk 5.1 kan krijgen
Ook 7.1 zover ik weet, de soundcard die je erbij krijgt ondersteund dat dus de headset ook, dat staat ook op de site. Maar nogmaals ik weet hier vrijweinig, of eigenlijk nog helemaal niks van. Daarom kwam ik hier ook voor hulp en tips voor aanschaf van een 7.1 soundcard. Het liefst USB anders moet je hem helemaal gaan inbouwen. :P En ik zoek een snelle oplossing.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:20

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 10:46:
[...]

En ik zoek een snelle oplossing.
Hoi, en welkom op GoT.

Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. Iets meer eigen input mogen we toch wel verwachten?

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Dan begrijp je ook waarom dit topic op slot gaat.

[ Voor 48% gewijzigd door teacher op 07-03-2009 10:54 ]

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.