[exchange 2007 sbs2008] Mail komt niet aan

Pagina: 1
Acties:

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
ftp A (Host Record) 195.8.*.62
www A (Host Record) 195.8.*.62
mail A (Host Record) 94.214.*.64
mail.severijns-*.nl A (Host Record) 94.214.*.64
@ A (Host Record) 94.214.*.64
remote A (Host Record) 94.214.*.64
mail.severijns-*.nl MX (Mail Exchange Record) 94.214.*.64.[0]
@ MX (Mail Exchange Record) 94.214.*.64.[0]
remote.severijns-*.nl MX (Mail Exchange Record) 94.214.*.64.[0]

heb dus zowel een A record als een MX record voor de email

ik kan vanaf de 94.* locatie emails versturen naar mijn particuliere email adres, maar, een email versturen naar het domain, werkt niet. (de email komt niet aan..)

nu heb ik NET in de exchange console, het default accept domain, veranders van domain.local naar het domain.nl adres.

het betreft hier een SBS 2008 standard edition.

heb verder nog NIETS aan exchange veranderd, de MX record voorkeur in de DNS staat op 0

nog wijze raad? de TXT records staan ook goed, aka ze laten alles door (niet goed qua spam, maar daar zit als het goed is niet het probleem...)

*edit*

ISP = @home/ziggo

naar mijn weten doen deze alleen de uitgaande port blokeren.. (maar dit is solved mbv een smart host aka mail.home.nl, dit staat dus ook duidelijk goed)

[ Voor 7% gewijzigd door Dutch2007 op 06-03-2009 22:18 ]

Verwijderd

Een MX record laat je wijzen naar een host A, niet naar een IP. Ook je .local weghalen als accepted domain is vreemd. Je voegt die .nl gewoon toe en het orgineel laat je staan.
MX record op 10 zetten.

Een telnetje van buiten naar binnen zal al veel duidelijk maken.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-01 12:24

nIghtorius

Poef!

Heb je ziggo zakelijk of een consumentenlijn?

De consumentenlijn(en) van Ziggo hebben meestal poort 25 |(SMTP) voor binnenkomend verkeer geblokkeerd.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
op de smtp receive connector staat authentication default aan op een sbs2008 machine..

nuja dat is leuk op een intern netwerk waar elke client in een domain hangt (en authenticated is) maar niet als je extern mail wilt ontvangen

kortom: authenticatie uitzetten op die connector en je gaat mail ontvangen. letwel: dit heeft niks met smtp relaying te maken voor je domain. het is niet zo dat je nu een open relay bent ;)

A wise man's life is based around fuck you

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-01 12:24

nIghtorius

Poef!

Powershell schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 15:25:
op de smtp receive connector staat authentication default aan op een sbs2008 machine..

nuja dat is leuk op een intern netwerk waar elke client in een domain hangt (en authenticated is) maar niet als je extern mail wilt ontvangen

kortom: authenticatie uitzetten op die connector en je gaat mail ontvangen. letwel: dit heeft niks met smtp relaying te maken voor je domain. het is niet zo dat je nu een open relay bent ;)
Windows 2008 SBS heeft een "Connect to the Internet" wizard. Deze stelt alles zodanig juist in dat je hiervoor geen zorgen hoeft te maken. (let op!: maximale berichtgrootte wordt ingesteld op 10MB)

Maar waar ik me zorgen over maak is zijn internetverbinding. Alles lijkt erop dat hij gewoon een consumentenlijn heeft van Ziggo. ( dus je hebt problemen met 2 dingen. Ten eerste: Poort 25 is geblokkeerd bij de consumentenlijn (inkomend), Ten tweede: De consumentenlijn van Ziggo heeft een dynamisch ( dus een wisselend ) IP adres )

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
nIghtorius schreef op zondag 08 maart 2009 @ 10:05:
[...]

Windows 2008 SBS heeft een "Connect to the Internet" wizard. Deze stelt alles zodanig juist in dat je hiervoor geen zorgen hoeft te maken. (let op!: maximale berichtgrootte wordt ingesteld op 10MB)

Maar waar ik me zorgen over maak is zijn internetverbinding. Alles lijkt erop dat hij gewoon een consumentenlijn heeft van Ziggo. ( dus je hebt problemen met 2 dingen. Ten eerste: Poort 25 is geblokkeerd bij de consumentenlijn (inkomend), Ten tweede: De consumentenlijn van Ziggo heeft een dynamisch ( dus een wisselend ) IP adres )
klopt die smarthost wizard configged dat idd. alleen bij mij bleef altijd het stukje 'authenticated' aan staan :?(kan een bug zijn natuurlijk maar toch. mischien toch handig dat de topicstarter dit even checked)

A wise man's life is based around fuck you

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-02 21:18

tim427

Turbulence!

Ziggo heeft standaard poort 25-inkomend geblokeerd..

Alleen de MailRelays van Ziggo/Multikabel kunnen daarop communiceren. Vroeger kon je de MailReay gebruiken om je eigen mail-server te draaien.. Deze service is er nog steeds, alleen nieuwe aanmeldingen zijn niet mogelijk ;)

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
hmm less alle reply's net, hmm dat wordt dan overzetten naar een zakelijk abbo???

indien dit dus niet mogelijk meer schijnt te zijn.

dacht dat ze alleen uitgaand geblokeerd hadden... (vandaar dat ik de smart host had aangezet)
Hoe willen ze het dan regelen dat als je bij een andere provider (bijv je eigen hosting) emai wilt ophalen?

inkomend (poort 25) blokeren zou betekenen alleen ziggo mail kunnen ontvangen, en al het andere niet meer? lijkt me beetje stuch...

waarom krijg ik geen emails van email not delivered e.d.?

[ Voor 10% gewijzigd door Dutch2007 op 09-03-2009 11:02 ]

Pagina: 1