6 TB partitie GPT MBR ??

Pagina: 1
Acties:

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05-2025
Ik kom er even niet meer uit.

Ik wil windows 2008 installeren op een raid 5 van 8x 1tb. (totaal 6.3 tb over)
bij de installatie wil ik 40GB gebruiken voor os c:\ en de rest 6.260 gb als 2de partie hebben.

nu denk ik dat standaard de limiet 2 tb is?
en ik dus iets moet doen met gpt, maar waar kan ik dit selecteren? volgens mij is het nu zo dat ik de disk als mbr heb gemaakt en heb ik dus een 40 gb c:\ een unpartioned 2tb en een unpartioned 4 tb... kan ik dit nog aanpassen of moet ik opnieuw beginnen en waar moet ik dan wat doen ?

Verwijderd

Dat moet je doen bij disk management en dan met de rechtermuis op het grijze gedeelte van de schijf.

Bedenk wel dat Windows (<> ia64) niet kan booten vanaf een GTP volume.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:22
Een beetje een zoekvraag is het niet, misschien moet je eerst eens onderstaande informatie doornemen?

Windows and GPT FAQ
Using GPT Drives

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 22:10:
Dat moet je doen bij disk management en dan met de rechtermuis op het grijze gedeelte van de schijf.

Bedenk wel dat Windows (<> ia64) niet kan booten vanaf een GTP volume.
dat betekend dus dat ik windows 2008 niet kan installeren op mn raid 5 array die ik gemaakt heb?
dan zal ik een losse sata disk moeten toevoegen daar mn installatie op doen op basis van MBR, en dan de raid5 als GPT partitioneren...

voor zover ik het begrijp is de instelling mbr of gpt op disk basis en niet op partitie basis.

[ Voor 8% gewijzigd door libero op 06-03-2009 23:15 ]

Verwijderd

libero schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 23:14:
dan zal ik een losse sata disk moeten toevoegen daar mn installatie op doen op basis van MBR, en dan de raid5 als GPT partitioneren...
Lijkt me ook eleganter... Kan je mooi met een SSD'tje doen.