Toon posts:

Bluetooth onvindbaar op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe telefoon en wil deze graag syncen via bluetooth, maar ik kom er nu net achter dat ik me bluetooth nergens kan inschakelen op me laptop. Onder windows xp deed ie het wel, maar nu kan ik onder vista helemaal niks vinden in m'n control panel en de snel toets Fn+ F2 doet het ook niet (alle Fn combinaties doen het trouwens niet). Ik heb trouwens ook een soort van hotkeys aan de zijkant van me laptop zitten waarmee ik WLAN, Bluetooth etc kan inschakelen en die doen het ook niet. Ik heb al op de Asus site gekeken voor drivers, maar kan niks vinden voor vista. Iemand enig idee hoe ik dit probleem zou kunnnen oplossen?

Het gaat hier trouwens om een interne bluetooth adapter, geen dongle. Ik heb een Asus W3V laptop

Verwijderd

Kun je niet kijken in je bios of ie misschien ingeschakeld moet worden?

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:30
heeft je laptop wel Vista ondersteuning? Zijn de drivers wel geïnstalleerd?

https://f1nerd.nl

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:09
De meeste Asus drivers zul je wel vinden bij onze oosterburen op www.asustreiber.de. Wellicht moet je daar registreren om alles te downloaden (is hoe dan ook aan te bevelen).

Zoek echter eerst ook uit of je Bluetooth al is geinstalleerd met behulp van apparaatbeheer in het configuratiescherm. Zorg ook dat de rest van de apparaten van driver worden voorzien voor zover dit nog niet is gedaan! Van Asus laptops weet ik uit ervaring dat er behoorlijk wat drivers beschikbaar zijn.

Voor de Fn toetsen heb je ATK0100 Hotkey nodig (ook op asustreiber.de te vinden) en WirelessConsole is nodig voor het aan/uit schakelen van WLAN/Bluetooth. Verder zijn ATK OSD, ATK0100 ACPI en Power4Gear Extreme aan te bevelen om meer uit de laptop te halen. Verder, zoals gezegd zorgen dat Windows alle apparaten herkent.

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 22:58:
De meeste Asus drivers zul je wel vinden bij onze oosterburen op www.asustreiber.de. Wellicht moet je daar registreren om alles te downloaden (is hoe dan ook aan te bevelen).

Zoek echter eerst ook uit of je Bluetooth al is geinstalleerd met behulp van apparaatbeheer in het configuratiescherm. Zorg ook dat de rest van de apparaten van driver worden voorzien voor zover dit nog niet is gedaan! Van Asus laptops weet ik uit ervaring dat er behoorlijk wat drivers beschikbaar zijn.

Voor de Fn toetsen heb je ATK0100 Hotkey nodig (ook op asustreiber.de te vinden) en WirelessConsole is nodig voor het aan/uit schakelen van WLAN/Bluetooth. Verder zijn ATK OSD, ATK0100 ACPI en Power4Gear Extreme aan te bevelen om meer uit de laptop te halen. Verder, zoals gezegd zorgen dat Windows alle apparaten herkent.
Onder apparaatbeheer kan ik geen bluetooth vinden. Ik heb net de toshiba drivers voor bluetooth gedownload van de asus site maar midden in de installatie krijg ik de melding dat ik het bluetooth apparaat moet inschakelen :S Ik heb ook al in de bios gekeken maar kon daar niks vinden. Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

Verwijderd

Wat zegt google ?

• GENETX
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 15:59:
[...]

Onder apparaatbeheer kan ik geen bluetooth vinden. Ik heb net de toshiba drivers voor bluetooth gedownload van de asus site maar midden in de installatie krijg ik de melding dat ik het bluetooth apparaat moet inschakelen :S Ik heb ook al in de bios gekeken maar kon daar niks vinden. Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
Lees mijn post eens O-)

ATK Hotkey en WirelessConsole heb je nodig om je Fn-toetsen en de WLAN schuif te kunnen gebruiken. Daarmee zou je bluetooth kunnen inschakelen en zou het moeten werken. Als je nou eerst eens de andere drivers installeert dan heb je wellicht meer succes. Of je hebt de verkeerde driver.

Btw, bedoel je met de "asus site" in je powst asustreiber.de? of support.asus.com? Die eerste is niet van asus zelf namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
het is al gelukt. Heb wireless console, ATK en de drivers geinstalleerd. Krijg nu alleen steeds wel 2 van die bluetooth iconen in me startbalk, 1 voor bluetooth manager en 1 voor wireless console. Heb je die beide nodig? Wil niet al te veel actieve programma's namelijk anders wordt me laptop weer zo traag

• GENETX
Die heb je idd beide nodig. Wellicht kan de BT manager nog weg. Zou je naar kunnen kijken, ik heb ze op mijn Asus wel beide in ieder geval.
Pagina: 1