Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

mininova.org error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik via EI7 of Firefox naar mininova.org wil dan geeft hij deze error:

De webpagina kan niet worden weergegeven

Meest waarschijnlijke oorzaken:
Uw computer is niet met internet verbonden.
Er zijn problemen op de website opgetreden.
U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.

Ik heb verder geen problemen met andere internet sites of verbindingen, en op de laptop doet hij het wel normaal, ik heb hulp nodig!!!!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:53

MsG

Forumzwerver

Post eens de inhoud van je host-file.

En geef eens wat meer info:
- OS
- Provider
- Sinds wanneer treed het probleem op
- Werkt het wel met een andere browser?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
Probleem: sinds vandaag
Provider: Ziggo =(
Firefox en IE7 allebij niet

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2009 20:59 ]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:46
Probeer eens een andere DNS server: 131.155.2.3 of ga naar opendns.com

Kan je wel dit IP pingen? 87.233.147.140

Verwijderd

Topicstarter
hij kan daar wel heen pingen, en hoe doe je dat met dat dns?

• danslo
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 21:04:
hij kan daar wel heen pingen, en hoe doe je dat met dat dns?
DNS probleem dus. Als je niet weet hoe jet handmatig een DNS server in kan stellen, ga dan gewoon even naar opendns.com, word het je allemaal uitgelegd.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een DNS server opgezet via OpenDNS maar mininova doet het nog steeds niet, kan dit komen omdat ik het niet in de wifi router heb veranderd?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2009 21:26 ]

Verwijderd

Je hebt helemaal geen DNS server opgezet. Je hebt voor je PC ingesteld welke DNS server hij moet gebruiken om te resolven. Die DNS server wordt alleen geraadpleegd als een hostnaam niet in C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts staat. Je las zeker even over de vraag van MsG heen?

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Je moet geen dns server opzetten, maar een andere dns server instellen.
Google DNS Servers (bv. die van xs4all of 4.2.2.2). En dan waar je je ip kan invullen,
kan je daaronder handmatig dns server ip adressen invullen.
http://www.mediacollege.com/computer/network/dns.html

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
nu ben ik het helmaal kwijt

• akjssdk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-04-2022

akjssdk

Slurp Slurp

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het opgelost, ik keek naar het voorbeeld en ik zag een paar grote verschillen: er stond achter:
127.0.0.1 localhost
allemaal rotzooi, daar heb ik toen allemaal #'s voor gezet en toen kon ik weer op mininova.org.

Maar heeft iemand hier een verklaring voor?

# Copyright (c) 1993-2006 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

127.0.0.1 localhost
#::1 localhost

#127.0.0.1 mininova.com #Mininova
#127.0.0.1 mininova.org #Mininova
#127.0.0.1 www.mininova.com #Mininova
#127.0.0.1 www.mininova.org #Mininova
#127.0.0.1 thepiratebay.com #TPB
#127.0.0.1 thepiratebay.org #TPB
#127.0.0.1 www.thepiratebay.com #TPB
#127.0.0.1 www.thepiratebay.org #TPB
#127.0.0.1 h33t.com #H33t
#127.0.0.1 h33t.org #H33t
#127.0.0.1 www.h33t.com #H33t
#127.0.0.1 www.h33t.org #H33t

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Ja je host file wordt eerst geraadpleegd en daarna de DNS servers. In jouw host file stond beschreven dat www.mininova.org als ip adres had. 127.0.0.1. Dus jouw pc doet de http-request bij jezelf. Vervolgens krijg je terug dat die pagina helemaal niet bestaat. Als je een webserver had gedraaid had je die pagina te zien gekregen (dit laatste weet ik niet 100% zeker dus pin me er niet op vast.)

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11 22:00

jhu

Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 21:56:
Ik heb het opgelost, ik keek naar het voorbeeld en ik zag een paar grote verschillen: er stond achter:
127.0.0.1 localhost
allemaal rotzooi, daar heb ik toen allemaal #'s voor gezet en toen kon ik weer op mininova.org.

Maar heeft iemand hier een verklaring voor?

<knip>

#127.0.0.1 mininova.com #Mininova
#127.0.0.1 mininova.org #Mininova
#127.0.0.1 www.mininova.com #Mininova
#127.0.0.1 www.mininova.org #Mininova
#127.0.0.1 thepiratebay.com #TPB
#127.0.0.1 thepiratebay.org #TPB
#127.0.0.1 www.thepiratebay.com #TPB
#127.0.0.1 www.thepiratebay.org #TPB
#127.0.0.1 h33t.com #H33t
#127.0.0.1 h33t.org #H33t
#127.0.0.1 www.h33t.com #H33t
#127.0.0.1 www.h33t.org #H33t
Als jij bovenstaande regels niet zelf hebt toegevoegd aan je Hosts file dan zou ik maar eens snel een virusscanner loslaten op je PC. Er is ook nog een minder zorgwekkende oorzaak, aangezien het hier allemaal Torrent sites betreft zou het ook nog een blokkade kunnen zijn die door een of ander programma is ingesteld.

Maar dan nog is het de vraag waarom een programma dit kennelijk aanpast.

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Volgens mij kun je beter die linkjes even weghalen, het vermelden van torrent sites is dacht ik niet toegestaan op GoT.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

trojan opgelopen ? : http://torrentfreak.com/t...-bay-and-mininova-090104/ & http://www.sophos.com/sec...-spyware/trojqhostac.html

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2009 10:31 ]

Verwijderd

Toevallig heb ik het zelfde probleem als jij als ik Mininova probeer te bereiken. Vorige week deed hij het nog wel, heb Windows Firewall en NOD32 dus verwacht niet dat dit een trojan probleem is.

Ik heb ook breedband internet via Ziggo ;) Denk dus dat we daar de oorzaak bij moeten zoeken
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost

127.0.0.1 localhost
Neem dus aan dat het probleem zich vanzelf oplost, had net een vriend op MSN die niks geen websites meer kon bezoeken

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2009 10:40 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 10:33:
Ik heb ook breedband internet via Ziggo ;) Denk dus dat we daar de oorzaak bij moeten zoeken
Want ziggo kan zomaar bestanden op jouw computer aanpassen? Lijkt me totaal geen realistische oorzaak.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 10:38:
Want ziggo kan zomaar bestanden op jouw computer aanpassen? Lijkt me totaal geen realistische oorzaak.
Wat is er aangepast dan?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:18
Hier doet die site het ook niet met Ziggo.
De webpagina kan niet worden weergegeven

[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 07-03-2009 10:42 ]

Verwijderd

Goh... zijn hosts file misschien?

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Hier werkt hij ook niet met ziggo, gister wel nog :S

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 13:51
Jammer, maar dat is denk ik niet het probleem. Ik heb hier ook ziggo en mininova.org is gewoon bereikbaar..

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 10:45:
[...]

Goh... zijn hosts file misschien?
Grote kans dat hij ooit zelf zijn hostfile heeft aangepast, ik heb nog nooit wat met mijn hostfile gedaan en deze is dan ook nog helemaal blanco maar hier werkte de website ook niet..

Inmiddels doet hij het weer hier Svennetjee. Als hij het bij de rest ook weer doet, zal het wss toch aan Ziggo hebben geleven, niet Cheatah ;)

Overigens: echt soepel laadt hij nog niet, eerst kreeg ik alleen afbeelding/zoekbalk, momenteel is hij heel langzaam met laden, net bleef hij vaststaan op laden, etc

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2009 10:57 ]

Verwijderd

Hier werkt mininova ook niet (Telenet), website zal gewoon even down zijn (niets abnormaal, torrent sites zijn wel vaker down). Maar ik blijf er van overtuigd dat het probleem van de TS een Trojan is zoals hier beschreven.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 10:55:

Grote kans dat hij ooit zelf zijn hostfile heeft aangepast, ik heb nog nooit wat met mijn hostfile gedaan en deze is dan ook nog helemaal blanco maar hier werkte de website ook niet..
Oh ja, omdat jij nooit zelf je hosts file hebt aangepast en "het" ook niet werkte, zal het natuurlijk niet aan de verneukte hosts file van de topicstarter liggen.

Het feit dat zijn hosts file was aangepast en dat mininova.com, mininova.org, www.mininova.com en www.mininova.org naar 127.0.0.1 verwezen wijst erop dat dat de oorzaak was van de topicstarter. Dat jij toevallig ook niet bij die site kon is leuk, maar die aangepaste hosts file was voldoende om de problemen van de topicstarter te verklaren. Zéker omdat de topicstarter verklaarde dat het na het uitcommenten van de verantwoordelijke regels in de hosts file weer werkte. Maar wees vooral lekker eigenwijs en denk maar
dat je het beter weet |:(

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
De site werkt hier ook gewoon weer, normale snelheid :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 11:09:
[...]

Oh ja, omdat jij nooit zelf je hosts file hebt aangepast en "het" ook niet werkte, zal het natuurlijk niet aan de verneukte hosts file van de topicstarter liggen.

Het feit dat zijn hosts file was aangepast en dat mininova.com, mininova.org, www.mininova.com en www.mininova.org naar 127.0.0.1 verwezen wijst erop dat dat de oorzaak was van de topicstarter. Dat jij toevallig ook niet bij die site kon is leuk, maar die aangepaste hosts file was voldoende om de problemen van de topicstarter te verklaren. Zéker omdat de topicstarter verklaarde dat het na het uitcommenten van de verantwoordelijke regels in de hosts file weer werkte. Maar wees vooral lekker eigenwijs en denk maar
dat je het beter weet |:(
1. TS heeft niet aangegeven zelf iets veranderd te hebben, maar kan plotseling niet meer Mininova.org bereiken

2. Toevallig kon ik vannochtend ook niet meer Mininova.org bereiken

3. Beide hebben we internet via Ziggo

Blijkbaar heeft hij toevallig op dat moment een trojan op zijn computer gekregen die zijn host files heeft aangepast? Toevallig

offtopic:
Waarom die arrogante houding? Ik laat jou in je waarde, kan jij misschien mij ook in mijn waarde houden? Mag toch wel aannemen dat je met het aantal posts dat je hier op het forum hebt kan begrijpen dat het niet nodig is om persoonlijk te worden?

Verwijderd

Poging 3 8)7
Trojan Blocks The Pirate Bay and Mininova
A new trojan popped up at several torrent sites a few weeks ago, one that blocks access to The Pirate Bay and Mininova, while informing its victims that “downloading is wrong.” The trojan edits the hosts file on Windows machines, and redirects the BitTorrent sites to localhost, making them impossible to load.
http://torrentfreak.com/t...-bay-and-mininova-090104/

Dus ja het is toeval Dwars :9 ... Ziggo heeft er niets mee te maken ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja misschien, gelukkig dat dit dan nog een redelijk onschuldige trojan is (waarschijnlijk van die anite-piracy instanties) maar raar dat anti virus het niet oppikt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 11:14:

1. TS heeft niet aangegeven zelf iets veranderd te hebben, maar kan plotseling niet meer Mininova.org bereiken
Zijn hosts file was wel degelijk aangepast en de aanpassingen verklaren perfect waarom hij die website niet meer kon benaderen.
2. Toevallig kon ik vannochtend ook niet meer Mininova.org bereiken
Het probleem is al verklaard.
3. Beide hebben we internet via Ziggo
Het probleem is al verklaard.
Blijkbaar heeft hij toevallig op dat moment een trojan op zijn computer gekregen die zijn host files heeft aangepast? Toevallig
Dit heeft niks met toevallig te maken. Jij maakt het "toevallig" omdat je blijkbaar niet in de gaten hebt dat het probleem als is verklaard en dat het bovendien al was verholpen. De topicstarter gaf nota bene al aan dat het weer werkte. Blijf dan niet doorgaan met je "toevallig" en lees het topic nog even goed door voor je met een briljante theorie komt.

Verwijderd

Topicstarter
Dit heeft niks met toevallig te maken. Jij maakt het "toevallig" omdat je blijkbaar niet in de gaten hebt dat het probleem als is verklaard en dat het bovendien al was verholpen. De topicstarter gaf nota bene al aan dat het weer werkte. Blijf dan niet doorgaan met je "toevallig" en lees het topic nog even goed door voor je met een briljante theorie komt.
lol

• danslo
Het zijn blijkbaar dus twee oorzaken ;)
Mininova, one of the leading BitTorrent sites, has been suffering from a massive DDoS attack over the past few days. Originating from a botnet spanning three continents, the attacks vary in strength and are causing the site to be completely inaccessible at times. The Mininova team is working on a solution.
Afbeeldingslocatie: http://torrentfreak.com/images/mini-ddos.jpg

En de trojan die eerder genoemd is die hosts file aanpast.

[ Voor 7% gewijzigd door danslo op 07-03-2009 17:31 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats dit topic nog even naar het juiste subforum.

CSA > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

TPB heeft ook een paar dagen last gehad van een DDoS ...
zo zie je maar wat voor 'n vuile spelletjes er gespeeld worden ;)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Pagina: 1