Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.
Ik probeer nu aan een aantal dagen om mijn pc via hdmi op mijn tv te krijgen.
Tv is een Samsung le32a552 en de videokaart een pov 9800gt, beide ondersteunen ze HDCP.
Nu heb ik volgens mij al alles geprobeerd, andere kabel, andere kaart, andere hdmi poort, verschillende resoluties en eigenlijk weet ik het nu niet meer.
Hier en daar al verschillende fora door zitten spitten, ik zal vast wel iets verkeerd doen of over het hoofd zien, misschien dat iemand mij kan vertellen wat. 8)7

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:33
Er zijn een paar dingen die vaak fout gaan met het aansluiten van een pc met dvi-hdmi op een hdtv.

- meestal is er maar 1 hdmi ingang van de tv geschikt voor een pc met dvi-hdmi. Bij Samsung is dit meestal de hdmi2 ingang. Check dit in de handleiding

- de tv accepteert maar enkele hd resoluties via hdmi, ook dit check je gemakkelijk in de handleiding.
Meestal is dit alleen 1280x720 en 1920x1080 en beide kunnen dit op 50 en 60 hz. Gebruik je andere resoluties dan heb je geen beeld.

- (ik denk dat dit m wordt) veel hdtv's zijn erg kieskeurig met dvi-hdmi kabels en vooral Samsung heeft hier een handje van. Koop een ander merk dvi-hdmi kabel en kijk of die het dan wel doet. Zet de pc uit, verwissel de kabel en start m weer opnieuw op. Duurder hoeft niet, het gaat echt om het merk.

Laat ff weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan proberen de opties van Force HDTV in het control panel van je videokaart te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, ik ga ze proberen.
Nog een advies voor een merk hdmi kabel ?
Ik laat het weten als het gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollywolly
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik was van plan deze tv te kopen zodat ik m'n laptop er op aan kon sluiten om 1080p films te kunnen kijken.
Maar nu zie ik op de site van de consumentenbond staan "als computerscherm aansluiten via VGA" (bij anderen staat er DVI/HDMI). Dus misschien kan je een computer op deze tv niet via HDMI aansluiten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier de zelfde tv staan LE32A552 en kan daar zodner problemen een laptop op aan sluiten?? gewoon via een hdmi kabel van een tientje!!

kabel verhaal is een beetje koffiedik kijken.........aangezien er weinig verschil zit in die kabels.......het is digitaal en naar mijn mening doet een kabel het of doet een kabel het niet

100 euro voor een kabel is onzin........kwaliteit is meet baar maar niet voor het blote oog te zien.......

kort om......kabeltje van een tientje halen bij de witgoed winkel.......en bij mijn tv........doen alle hdmi uitgangen het.........ook die aan de zijkant van het toestel

ik heb inmiddels mijn pc gelinkt aan mijn scherm met een asus en9600gt matrix, met een directe hdmi uitgang..........werkt als een zonnetje......zeker als het gaat om blu-ray

https://www.alternate.nl/...0GT_MATRIX-HTDI/-1071667/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels een andere kabel geprobeerd en..............nada, notebook zelfde verhaal.
En volgens de handleiding is het idd hdmi 2.
Ik denk dat ik maar een korte hdmi kabel ga proberen ipv 10m, misschien dat dat wel wat doet.

u hoort van mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollywolly
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik heb deze tv nu ook gekocht. Laptop aansluiten via VGA en HDMI-DVI werkt prima. Met de HDMI-DVI kabel heb ik aan de zijkanten en boven- en onderkant echter een zwarte balk. Het beeld wordt dus niet helemaal gevuld. Met de VGA kabel heb ik hier geen last van maar is de beeldkwaliteit wel wat minder.
Bij een VGA kabel ziet hij dat een PC is aangesloten, maar bij de HDMI-DVI kabel niet (dus krijg je andere instel mogelijkheden). Weet iemand hoe ik het beeld met m'n HDMI-DVI kabel wel goed gevuld kan krijgen?

EDIT: Probleem is opgelost. Drivers van m'n laptop ge-update. (hoewel m'n tv nu nog steeds niet ziet dat het een PC is... maarja, het beeld is goed... dus wat maakt het uit :) )

[ Voor 14% gewijzigd door Ollywolly op 29-03-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:33
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:15:
Inmiddels een andere kabel geprobeerd en..............nada, notebook zelfde verhaal.
En volgens de handleiding is het idd hdmi 2.
Ik denk dat ik maar een korte hdmi kabel ga proberen ipv 10m, misschien dat dat wel wat doet.

u hoort van mij ;)
10 meter is ook wel erg lang. Nogmaals, koop ff een ander merk kabel (en een kortere van 1-1.5 meter) en gebruik alleen de 1280x720 of de 1920x1080 reso.

[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 30-03-2009 01:12 ]

Pagina: 1