Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laats onderdelen gehaald om mijn pc weer levend te maken en besloten hem tevens een opknapbeurt te geven. Ik heb 2de hands een E6300 gekocht en nieuw een ASUS P5Q, Voeding, Videokaart etc.

Hij begon goed. Draaide gewoon prima, windows XP erop geinstalleerd, wat software. Nadat ik de hele kast had opgepakt en hem verscheept naar een andere plek wilde hij niet meer opstarten. Ik heb hem zelfs weer teruggezet op zijn oude plek ;) en hij starte heeel sporadisch nog wel eens op. Gaf melding van een te hoog CPU fan voltage,te hoog CPU voltage, zelfs een chassis intrution melding (staat default uit toch?) en een critical error. Nu is het zover dat hij helemaal nooit meer aangaat. CPU fan draait, fan-videokaart draait, lampje brand, harddisk hoor ik, dvd-rom hoor ik, maar beeldscherm springt niet aan. Ik krijg niets te zien, zelfs het lampje van mijn scherm springt niet op actief.

Ik heb de CPU getest (was 2de hands dus dacht dat het daar aan zou liggen) in een andere pc met hetzelfde moederbord en daar deed hij het prima.

Ik weet niet waar het aan kan liggen, of mijn moederbord is ermee gestopt (gloed nieuw). Of mijn video-kaart is stuk, maar vanwaar dan eerder die errors? Dat lijkt mij meer mijn moederbord.

Wat denken jullie dat ik nog kan doen? Hoe groot is de kans dat het moederbord het probleem is? Mischien is de voeding te slecht? Is wel vrij cheapo, maar volgens de "pc bouwer" van alternate zou hij er geen problemen mee moeten hebben.

Resumé:
CPU in ander mobo getest (en die doet het)
CMOS reset.

Ik heb de volgende onderdelen:
Intel Core duo E6300
ASUS P5Q
Asus 6 nog iets videokaart
2x 1GB DDR2
Sharktronic 350W voeding
200GB Harddisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-07 09:34

Dima_2005

T.net-verslaafde

Dit zijn heel rare gebeutenissen, ik zelf heb zelfs meegemaakt dat als ik de kast dicht doe dat die dan niet opstart (gewoon deksel op of niet...)
Bleek: Het maakte een soort contact met een ander onderdeel waardoor er een "kortsluiting" ontstond, dus probeer eens goed alles een beetje te verplaatsen....

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn case open en dicht gehad, maakt allebij niet uit... Wat ik mischien kan proberen is het moederbord losmaken en weer vastmaken... Hoe groot is de kans dat er iets mis is met mijn mobo, maar hij wel de fannetjes laat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:06

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Haal je moederbord er eens uit, en leg 'm op een stuk karton. Kijk eens of je hem op die manier aan de gang krijgt (buiten je behuizing dus).

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Sharktronic 350W voeding" Dat klinkt niet echt betrouwbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor jullie reacties.
Ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet en hij werkt nu.
Zou het eraan kunnen liggen dat ik de schroefjes van het moederbord niet vast genoeg heb gedraait?
hmm... mischien ook wel iets niet goed aangedrukt, al had ik alles al een aantal keer gecheckt.
Pagina: 1