Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Programma voor HD spin up control

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,
Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een programma dat mij wat energie kan sparen:
Mijn PC bevat 4 Samsung Spinpoint schijven van 500GB (SATA). Als ik mijn pc opstart gaan ze uiteraard allemaal draaien, dat op zich is geen probleem maar eens in het besturingssysteem (Win XP SP3 of Ubuntu) zou ik graag hebben dat de schijven die 10 min niet gebruikt zijn uitvallen en weer beginnen draaien als ik ze nodig heb. In Windows kan ik enkel alle schijven tegelijk laten uitvallen (bij Energie - opties). Bestaat iets in deze aard? met googlen kom ik niet verder.
Alvast bedankt

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Voor zover ik weet gaan de hdd's automatisch '' uit '' als ze niet gebruikt worden, merk dit met mijn eigen hdd's zowel intern als extern wel.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:05

DukeBox

loves wheat smoothies

Waarom vervang je je hdd dan niet voor een 2.5", dan pas ga je echt energie besparen.
Buiten dat telkens weer opspinnen niet heel erg goed is voor je hdd's gebruiken ze dan juist meer energie. Het heeft pas nut als ze langere tijd uit kunnen blijven maar onder xp is dat vrijwel niet mogelijk.

[ Voor 55% gewijzigd door DukeBox op 06-03-2009 19:12 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.