Toon posts:

Sommige frequenties veroorzaken kraak in speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Rotel A04 versterker en B&W CM1 speakers. Komt glashelder geluid uit. Echter, bij sommige MP3's hoor ik een lichte kraak in het geluid op vaste momenten in het liedje, alsof er iets overbelast is. Het gekke is dat dit zowel hoorbaar is als ik het geluid heel zacht zet, en heel hard (bij hard geluid lijkt het wel iets erger). Ik heb de links-rechts kabels omgewisseld en dan verschuift de kraak ook naar de andere speaker. Waar zou dit probleem vandaan kunnen komen en is het te verhelpen?

Dank voor reactie.

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-02 20:05
Gewoon een tik in je bron ? MP3's zijn van nature al een beetje brak...

Verwijderd

Roderiktweaker schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 18:05:
De kwaliteit is gewoon slecht..... ;) Probeer ook eens normale muziek op CD.
Loopt je speaker ook aan als je hem voorzichtig indrukt? Zou kunnen wezen dat hij aanloopt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2009 18:16 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Roderiktweaker schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 18:05:
mp3's zijn van nature helemaal niet brak. Slecht gecodeerde wel of anderszins verkrachte bestanden. MP3 compressie veroorzakt sowieso geen gekraak. Een overstuurde opname of iemand die enthousiast met 'normalize' en weet ik wat aan de gang gegaan is met die bestanden potentieel wel.

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 06-03-2009 18:15 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-02 20:05
O.k als je mp3's goed overneemt van CD zijn ze echt van top kwaliteit. Echter de meeste downloads hebben een enorm lage bitrate.

Je kan inderdaad even voelen hoeveel speling er in je woofers zit. Echter pas er wel mee op wand echt goed is het niet voor ze. Maar ik denk dat het in je bron zit als het telkens op het zelfde moment is

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:16

Jag

Ik zou vooral eerst proberen uit te vinden of het niet gewoon in de mp3 zit. Soms zijn ze niet goed geript en daar krijg je ook kraakjes van.

Dus gewoon even met een koptelefoon oid ernaar luisteren.
Pagina: 1