Toon posts:

Voeding Kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag iedereen,

Gistermiddag zat ik achter mijn systeem een spel te spelen terwijl hij plots afsloot. Het leek alsof bij ons de stroom uit viel maar het was alleen mijn Pc.

Nu wilde ik hem weer aanzetten maar hij gaat niet meer aan, de lampjes op het moederbord doen het echter wel nog. Ook de usb poorten geven nog spanning aan mijn Ipod af. Ook als ik hem probeer op te starten nadat ik alles gereplugged heb, geeft ie een kleine "zoem" alsof hij wilt opstarten maar dan stopt ie.

Nu heb ik alle kabels eens uitgetrokken en weer ingestoken en ook heb ik het moederbord gereset.
Helaas heeft dit niks geholpen. Het ligt ook niet aan de stroomkabel want ik heb het al met 3 andere geprobeerd, maar alweer geen succes.

Het is me echt op een slecht tijdstip overkomen, want ik moet binnekort mijn profielwerkstuk inleveren, waarvan ik alles op deze pc heb.

Iemand dit probleem al eens tegengekomen?

Mijn systeem:

Amd phenom quad core q9950 BE
Amd 780g chipset
4gb Corsair ddr2 1066 mhz
ati radeon 4870 1gb
500gb samsung harde schijf

Groetjes Slablaadje.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2009 17:45 ]

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik zou zeggen, probeer een andere voeding te regelen en probeer het daarmee!

Heb je verder de standaard dingen al geprobeerd?

Met 1 geheugenreepje proberen te booten, alle niet-noodzakelijke hardware afkoppelen, enzovoorts..?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-01 22:41

Wiethoofd

Broadcast TOM

De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken en gaan testen. Verder is het zo dat je je harde schijf altijd los kunt schroeven en aan een andere PC kunt hangen om daar je PWS etc. er af te halen ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Welke voeding heb je eigenlijk ?

Verwijderd

idd welke voeding heb je ( merk/wattage/hoeveelheid ampere), en is je cpu overgeclocked want als je die hebt vern**kt door oc'en dan heb je een probleem...

heb je onlangs nog iets veranderd/bijgevoegd en hoeveel apparaten heb je op de stekkerdoos aangesloten.

ps: alvast sorry voor enige incongruentie

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:09
Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen de CSL, zie ook: CSL Beleid

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Wellicht is de oplossing te vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of CSL FAQ

Loop eerst maar eens de troubleshooter wat door. Daarnaast geef je aan dat de voeding kapot is, maar tegelijkertijd gaan er wel ledjes branden en fans spinnen en staat er spanning op de USB poort. Knap voor een kapotte voeding :X Uberhaupt al eens aan het ding geroken of hij kapot is (en dat ruik je meteen)? Ik denk dat je de oplossing ergens anders moet zoeken namelijk. Maar eerst dus de troubleshooter eens doornemen want anders kunnen wij ook in het duister kijken. Er kan zoveel kapot zijn en ik verwacht niet dat dat de voeding is, maar eerder het moederbord of CPU eigenlijk...

Verder: * GENETX wil maar weer eens hameren op backups :X

Mocht je de oplossing niet kunnen vinden dan is er de optie om een topic te openen in de Processors, Moederborden en Geheugen. Lees daar wel eerst even het geldende beleid en eventueel de FAQ. Geef dan ook zo veel mogelijk informatie die relevant is voor het probleem.

Dit topic gaat dus op slot en ik wens je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 06-03-2009 18:49 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.