Toon posts:

Gigabit + 8 LAN ports + draadloos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een gigabit router die 8 LAN poorten heeft en hiernaast ook nog de mogelijkheid geeft tot draadloos connecten en dan wel met de n standaard (802.11n).

Ik kan maar geen geschikte router vinden, ik vind ofwel routers met 8 (of nog veel meer) LAN poorten maar die verder geen draadloos ondersteunen, of ik vind routers die draadloos ondersteunen en maar LAN poorten hebben.

De router zou ook wat "geavanceerdere" functies moeten hebben zoals het koppelen van een MAC adres aan een vast (intern) IP, filteren op MAC adres, goede port forwarding mogelijkheden etc.

Eigenlijk zou zoiets perfect zijn, met als enig verschil dat ik dan 8 LAN poorten voor bedrade verbindingen wil hebben in plaats van de 4 die dit apparaat biedt:
http://www.routershop.nl/...outer-met-vpn-802-11n.htm

Is er iemand die een geschikt apparaat weet?

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik denk niet dat dit bestaat. Wat je beter kan doen is een router met wifi en een switch.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-02 12:15
Is het geen mogelijkheid om gewoon een gigabit switch aan je router te hangen?
offtopic:
Spuit 11 :+

[ Voor 19% gewijzigd door Enfer op 06-03-2009 17:28 ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Inderdaad, ik denk niet dat je internetverbinding sneller is dan 100 mbit/s. De meeste routers hebben maar vier poorten.

[ Voor 22% gewijzigd door Olaf van der Spek op 07-03-2009 15:05 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De router die jij noemt zou ik sowieso niet kopen, zie ook:
http://tweakers.net/price...rity-router-with-vpn.html

Maar verder zou ik gewoon een goede router die ook snel is aan de externe kant kopen en een goede Gbit switch. Die combinatie hebben weinig consumenten nodig en dus verkopen ze die ook erg weinig.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de comments, inmiddels een 8-poorts switch besteld, prima oplossing!
Pagina: 1