Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Op het werk maken we gebruik van WDS/WAIK om Vista-images uit te rollen naar de verschillende clients.
Omdat de clients verschillen van hardware (moederbord/cpu), vraag ik mij het volgende af:

Is het mogelijk 1 image te gebruiken voor de verschillende clients, waarbij op elke client ook nog eens de juiste drivers (chipset etc) worden geinstalleerd?

Het liefst:
- zonder alle drivers toe te hoeven voegen aan de image
- zonder alle (onnodige) drivers op de client geinstalleerd te krijgen..

Bijvoorbeeld dat de benodigde drivers op een servershare worden gezocht...

Heb hier een hoop naar gezocht, maar kan er helaas geen antwoorden op vinden..

Kan iemand me hier mee helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2009 17:06 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:03:
Het liefst:
- zonder alle drivers toe te hoeven voegen aan de image
Je zal altijd drivers moeten hebben die je storage controllers ondersteunen en netwerk.
zonder netwerk geen deployment, zonder storage drivers krijg je niks op je disk.
- zonder alle (onnodige) drivers op de client geinstalleerd te krijgen..
Opschonen.
Bijvoorbeeld dat de benodigde drivers op een servershare worden gezocht...
En hoe wil je dat doen zonder netwerk bijvoorbeeld? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sysprep gebruiken en zorgen dat je iig de meest gangbare storage en netwerkkaart drivers in de image hebt zitten (hoewel Vista/XP etc. standaard al een heleboel herkennen).

[ Voor 92% gewijzigd door RobIII op 06-03-2009 17:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:49:

Je zal altijd drivers moeten hebben die je storage controllers ondersteunen en netwerk.
zonder netwerk geen deployment, zonder storage drivers krijg je niks op je disk.
niet helemaal duidelijk geweest blijkbaar...
natuurlijk dienen (slechts enkele) drivers voor storage-devices en nics toegevoegd te worden..

het gaat me om de andere drivers, zoals chipset, videokaart etc.. er dus simpele oplossing om de benodigde drivers automatisch te laten zoeken op een server-share oid, zonder deze in de image te verwerken? (lijkt me dat dit zeker moet kunnen, zeker met behulp van een script ofzo?)
RobIII schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:52:
Sysprep gebruiken en zorgen dat je iig de meest gangbare storage en netwerkkaart drivers in de image hebt zitten (hoewel Vista/XP etc. standaard al een heleboel herkennen).
Hoe moet ik me dit voorstellen dan? Hoe krijg je de 'unwanted' drivers weg, als deze zijn geinstalleerd dmv van de image..?

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:50

Johnny E

Dôh !!

Je kan dit eenvoudig bereiken door gebruik te maken van Microsoft Deployment Toolkit 2008 sp1 of de 2010 Beta. Als het geld mag kosten dan raad ik je Microsoft SCCM 2007 R2 aan, hiermee kan je dynamisch alle typen drivers aan je WIM Image toevoegen.

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Johnny E schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 15:46:
Je kan dit eenvoudig bereiken door gebruik te maken van Microsoft Deployment Toolkit 2008 sp1 of de 2010 Beta. Als het geld mag kosten dan raad ik je Microsoft SCCM 2007 R2 aan, hiermee kan je dynamisch alle typen drivers aan je WIM Image toevoegen.
thanks voor je reply, maar wat kan je met MDT bereiken?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 23:15:
thanks voor je reply, maar wat kan je met MDT bereiken?
Leesvoer: Microsoft Deployment Toolkit (MDT) 2008 Update 1

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1