Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iClock
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-10-2023
Beste medetweakers,

Zoals de titel al zegt geeft mijn Sapphire HD4850 512mb met rode PCB artifacts.
Ik heb er nu al een tijdje een Thermalright HR03-GT opzitten met een nexus 92mm fan.
Stressed komt de kaart niet boven de 40 graden uit.
Ik heb hem OC op 680/1100 en loopt allemaal mooi.
Zo loopt hij nu al een maand of 2.

Ik speel veel Silkroad en laat de pc dan snachts ook vaak aanstaan.
Ik heb hem gisteravond uitgezet ivm server inspectie van Silkroad en vond het dus onnodig om hem aan te laten. Maar toen ik hem vanmorgen weer aanzette om Silkroad weer op te starten gaf hij na 2 min. (ingame) artifacts :'(
Ik heb het spel afgesloten en kreeg meteen een BSOD :X
Computer opniew opgestart en toen kreeg ik al artifacts vanaf het BOOT menu |:(

Ik kon uiteindelijk in windows komen om de OC weer op standaart te zetten voordat ik weer een BSOD kreeg.
Heb uiteindelijk de CMOS gereset, een nieuw voedingsstekkertje geprobeert. Dat leek even te helpen. _/-\o_
Heb voor het testen even snel GTA4 geprobeerd (omdat ik niet in de Silkroad server kon komen) en dat verliep ook weer geweldig.

Ik heb in de BIOS het systeem weer op Silent gezet (ivm fansnelheid). Toen de pc weer opgestart en meteen kreeg ik bij Windows weer artifacts :X

Ik ben echt ten einde raad. Weten jullie nog iets of zal dit een RAM'tje worden. Zit ik niet echt op te wachten namelijk :/

Hier nog ff m'n system specs:

Mobo: ASUS P5Q-E
Proccessor: E8500 met AC PRO 7
HDD: Samsung F1 1TB
Voeding: CM 520
Geheugen: 4GB OCZ 8500
GPU(ofc): Sapphire HD 4850 512mb(rode PCB) (driver 9.2)

Hoop dat jullie me hiermee verder kunnen helpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nadat je je fan snelheid heb aangepast (langzamer) direct daarna al artifacts krijgt zou ik gaan denken aan je temps.

Boot je pc met alle fans gezellig open (hard dus)

Wat geeft je BSOD voor een code?

Heb je na je overklok gekeken of deze artifact vrij was (zie de diverse tools in de desbetreffende topics)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iClock
Ik kon de temps wel bekijken en die zitten wel snor.
Mobo rond de 33graden en de core1 zit op 37 core 2 op 39.
De videokaart is met kast open en alle fans op high 29graden.
Ik kan de BSOD error niet snel genoeg lezen maar staat iets in over videogeheugen als ik me niet vergis.
De overclock was absoluut artifact vrij.
Gaf met 3dMark 05, 06 en Vantage niks geen problemen. Ook bij ATT bij zoeken naar artifacts heeft hij niks gevonden.
Ik zal zo nog even kijken welke BSOD ik heb.

Bedankt nog voor je snelle reply!:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Maar de temperaturen die ik hier overal tegen kom zijn vanuit de gpu core. Artifacts icm overclock (en je BSOD wijst er ook naar) zou ik als eerste bij het videogeheugen zoeken, die 29 graden van je videokaart is dus even onbelangrijk.

Neem aan dat je wel heatsinkjes op je videogeheugen geplakt hebt toen je je Thermalright installeerde? Hoe warm voelen die aan?
Ik ben echt ten einde raad. Weten jullie nog iets of zal dit een RAM'tje worden. Zit ik niet echt op te wachten namelijk :/
Neem aan dat je RMA bedoelt, ik geloof niet dat je bij Sapphire de garantie behoudt bij het vervangen van de stock cooler.

[ Voor 26% gewijzigd door the_RJ op 06-03-2009 18:32 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iClock
Weer even een post vanuit mijn kant, ik dacht dat ik het verholpen had door de videokaart er een paar keer te hebben uitgehaald en alles even grondig schoon heb gemaakt. Er zit weer nieuwe pasta op (AS 5) en hij deed het tot vanmorgen goed. Heb sinds vrijdag de pc dag en nacht aan gehad en Silkroad kunnen spelen. Maar toen ik vanmorgen zag dat er een inspectie was heb ik de pc uitgezet.
Ik kom net terug van school, zet m'n pc aan en jah hoor, weer artifacts @ start-up:S
Ik weer de kaart eruit gehaald, nieuwe voedingsstekker, kaart erin. Opstarten en hij deed het helemaal tot het starten in de desktop. Maar toen was de pc even aan het laden en meteen weer artifacts. Ik snap er echt niks meer van:S

@the_RJ--> Ik heb inderdaad heatsinkjes gebruik en die kan ik makkelijk aanraden, ze zijn niet eens warm volgens mij:S

Ik bedoelde inderdaad een RMA ja:P
Heb daar dus totaal geen zin in, maar zou het echt moeten, dan plak ik de oude koeler er weer op, op de hoop dat ze hier niks van merken.

Maar voor de duidelijkheid, als hij eenmaal draait dan kan ik hem gerust een paar dagen laten draaien, maar sluit ik hem af om hem de volgende dag weer aan te zetten, heb ik die artifacts weer:S:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iClock
FF een update;
Ik heb net de HR-03 eraf gehaald en de standaart koeler er weer opgezet maar schijnt ook niet te helpen.
Nu krijg ik niks anders dan alleen maar strepen in beeld, zie niks vanaf het opstarten:S
Iemand nog andere ideeen?
Kan de hulp goed gebruiken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:35
Ik vrees dat wanneer je ook strepen in beeld krijgt je kaart overleden is. Ik zou zeggen stock cooler er weer op en hopen dat je een vervangende kaart krijgt onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iClock
Ik heb het nu op een of andere manier helemaal voor mekaar. Heb alleen nog maar zwart scherm:O
Geen idee hoe zo'n RMA gaat verlopen van Sapphire. Iemand ervaring mee?
Zo ja, paar tips voor me of een voorbeeld hoe jij het gedaan hebt?;)

Gr iClock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:35
Ik zou je factuur opzoeken en dan teruggaan naar de winkel waar je kaart gekocht hebt of contact opnemen met de webshop waar die vandaan komt en dan desnoods even vragen wat de volgende stappen zijn. Lijkt mij niet dat je direct iets met Sapphire te maken krijgt. Ik heb zelf 1 keer een kapotte Sapphire gehad maar die is toen bij de winkel zelf vervangen omdat die kapot was gegaan, naam aan dat de winkel het verder heeft geregeld met de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iClock
Dankje Groentenman, al zit ik helaas met 1 probleem. Ik heb de kaart overgekocht van een medetweaker. Ik heb de bon wel maar nu blijkt dat die winkel (Electro Gigant) falliet is gegaan!:@
Dus daarom zit ik aan Sapphire vast. En dat is ook 1 van de redenen dat ik hem nog niet wil opsturen:P
Stel je voor dat ik de kaart naar Sapphire stuur met de bon waar de gegevens van de vorige eigenaar op staan, gaan ze hier moeilijk over doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:43

mace

Sapere Aude

Je kan wel proberen garantie te claimen, maar eerlijk gezegd is het natuurlijk gewoon je eigen stomme schuld. ;)

Je hebt de kaart aangepast door er een andere koeler op te zetten en je hebt de kaart overgeclockt. Dat is in principe genoeg reden om geen garantie te geven, en ik kan ze moeilijk ongelijk geven.

Dus wat je gaat doen is niet helemaal eerlijk.
Nu kan het mij persoonlijk niet zoveel schelen of een groot bedrijf 1 kaartje meer of minder gratis moet weggeven, maar kijk er dus niet raar van op als ze er achter komen en je geen garantie meer hebt.

offtopic:
En kapot is met 1 p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

iClock schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 11:27:
Dankje Groentenman, al zit ik helaas met 1 probleem. Ik heb de kaart overgekocht van een medetweaker. Ik heb de bon wel maar nu blijkt dat die winkel (Electro Gigant) falliet is gegaan!:@
Dus daarom zit ik aan Sapphire vast. En dat is ook 1 van de redenen dat ik hem nog niet wil opsturen:P
Stel je voor dat ik de kaart naar Sapphire stuur met de bon waar de gegevens van de vorige eigenaar op staan, gaan ze hier moeilijk over doen?
Nee heb je, ja kun je krijgen. Maar wees eens eerlijk: zou je het écht terecht vinden als je nog garantie zou krijgen? Je hebt ten eerste de kaart niet nieuw gekocht, dat is reden 1 om geen garantie meer te verlenen (door Electro Gigant en diens 'opvolger', indien van toepassing). Daarnaast heb je je kaart zelf lopen modden, dus reden 2 om geen garantie meer te verlenen.

Reken maar nergens op bij Sapphire, en koop gewoon een nieuwe. Je hebt gegokt en pech gehad, nu niet proberen om koste wat kost garantie te claimen. Ik vind dat namelijk zeer onetisch gedrag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iClock
Jullie hebben allebei volkomen gelijk;)
Ik heb zitten modden en overclocken wat niet niet onder garantie.
Ik zal kijken hoe de procedure gaat verlopen bij Sapphire en hou jullie op de hoogte.
Waarschijnlijk word het dan een nieuw kaartje :(
Eigen schuld dikke bult idd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Opzich, had je de overclocks toendertijd gecontroleerd met AtiTool oid?
Volgens mij heb je gewoon 2/3maanden met artifacts gespeeld, aka puntjes etc.

Ik draai hier een CF 4850 setup met 700/1080 zonder artifacts what so ever.
Kan gewoon Unlucky zijn, maar wellicht dat paar maanden met lichte artifacts spelen ook al problemen kan veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iClock
@thijszor
Ik heb hem idd met ATT getest en helemaal geen artifacts oid :S
Heb altijd goed opgelet bij dit soort dingen maar heb niks geconstateerd.
Ook met gamen geen enkel puntje gezien, helemaal niks eigelijk.
Heb ook met deze kaarten clocks gezien van 710/1120 maar ook die doen het nog steeds dus baal wel een btje :P
We zien wel wat eruit komt ;)
Ik hoop op een goede uitkomst :D
Pagina: 1