Volgens mij heb ik een simpel probleem maar bij het zoeken op google en fora krijg ik nog geen antwoord op mijn vraag. Ik heb een eenvoudig script dat een bestand in moet lezen. Hieronder de code waarbij servernaam en locatie gefingeerd zijn en nog even met echo'tjes wordt gelogd (+lelijke hard gecodeerde rommel):
De "FileExists" check in regel 4 faalt, volgens mij omdat dit script geen rechten heeft op het filesysteem van de doelserver. Als ik zelf eerst de verkenner open naar dezelfde locatie, moet ik namelijk inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord. Nadat ik dat gedaan heb, loopt het script wel door zoals verwacht.
Vraag:
is er een mogelijkheid om via het script remote in te loggen, te "impersonaten" (nieuw Nederlands woord, afgeleidt uit "to impersonate" in het Engels :-)) of op een andere manier toch rechten te krijgen?
Overige info:
De bronserver is een Windows 2003 server, de doelserver is een Windows 2000 server. Wellicht belangrijk i.v.m. autorisatie mechanismen.
PS.: een oplossing zou kunnen zijn om een share aan te maken en de gebruiker rechten op de share te geven. Dat wil ik echter liever niet, ik wil via //servernaam/[driveletter]$ naar de doelserver navigeren.
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| logFile = "\\hostname\\c$\\tmp\\server.log" Wscript.Echo "Checking logfile: " & logFile Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") If objFSO.FileExists(logFile) Then ' Check the contents of the file. If an error exists, investigation is necessary. Set objTextFile = objFSO.GetFile(logFile) Set objTextFile = objFSO.OpenTextFile(logFile, 1) errorLine = "" errorCount = 0 Do While NOT objTextFile.AtEndOfStream strCLine = objTextFile.ReadLine If InStr(strCLine, "ORA-") > 0 Then errorLine = strCLine errorCount = errorCount + 1 End If Loop objTextFile.Close If errorLine = "" Then Wscript.Echo "There is no error in the logfile" Else If errorCount > 1 Then Wscript.Echo "Multiple errors exist in the logfile (" &errorCount& "). The last error is: " & errorLine Else Wscript.Echo "An error exists in the logfile: " & errorLine End If End If Else Wscript.Echo "There is no logfile available. Please investigate." End If ' Cleanup code Set objFSO = Nothing Set objTextFile = Nothing |
De "FileExists" check in regel 4 faalt, volgens mij omdat dit script geen rechten heeft op het filesysteem van de doelserver. Als ik zelf eerst de verkenner open naar dezelfde locatie, moet ik namelijk inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord. Nadat ik dat gedaan heb, loopt het script wel door zoals verwacht.
Vraag:
is er een mogelijkheid om via het script remote in te loggen, te "impersonaten" (nieuw Nederlands woord, afgeleidt uit "to impersonate" in het Engels :-)) of op een andere manier toch rechten te krijgen?
Overige info:
De bronserver is een Windows 2003 server, de doelserver is een Windows 2000 server. Wellicht belangrijk i.v.m. autorisatie mechanismen.
PS.: een oplossing zou kunnen zijn om een share aan te maken en de gebruiker rechten op de share te geven. Dat wil ik echter liever niet, ik wil via //servernaam/[driveletter]$ naar de doelserver navigeren.
[ Voor 4% gewijzigd door LordSpud op 06-03-2009 16:48 ]