[BiosFlash] MD8383 weigert te booten van USB stick

Pagina: 1
Acties:

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 11:21
Hoi,

Ik ben bezig met het repareren vna een medion 8383 voor een vriend. Hij loopt wat instabiel. Heb al veel dingen geprobeerd, alleen hij weigert stabiel te lopen. Onderandere heb ik ook nog de opstarten en hangen troubleshooter gebruikt.

Maar nu wil ik dus de bios flashen. En de medion 8383 wil maar niet booten van USB.

Specs:
MS-7091 rev 1.2 moederbord
Pentium 4 3,2ghz
1gb ram
Ati X740XL

De stick boot wel in mn laptop dus :S

Maar hoe kan ik nu de bios dan flashene?

[ Voor 4% gewijzigd door BlackWhizz op 06-03-2009 14:51 ]

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-05 11:20
Probeer hem eens bootable te maken met een gedeelte van deze guide (zoek even op de pagina naar "Maximus / P5E to Rampage Conversion")

Sla uiteraard even het gedeelte over waar je die ASUS bios moet downloaden en flashen ;) gebruik daar de instructie van medion voor.

[ Voor 24% gewijzigd door Sigma2k8 op 06-03-2009 14:58 ]

• BlackWhizz
Oke, dat heb ik geprobeerd. bij het opstarten word het usb stickje gevonden (het lampje knippert dat er 'schijf' activiteit is). Hij slaat hem dus over. Voor de rest heb ik in de bios gezet dat de opstartvolgorde eerst alle usb meuk is. Daarna pas de hardeschijfen (waar ik bootable ad-inn flash cards als eerste heb gezet).

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-05 22:49
Opstart cd maken? Maak een opstartdiskette (bijv. win98) en kopier de bestanden van deze diskette naar een cd inclusief biosprog en bios. Je kunt ook nog de opstartdiskette bestanden kopieren op een usb-stick. Moet werken...

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-05 14:22
Probeer is tijdens het booten om op F12 of op pijltje omhoog/beneden te douwen. Hiermee opent hij vaak een keuze menu waar je kan kiezen van welke device je wilt booten (verschillend per mobo). Er is een hele handige guide waarin beschreven word hoe je je usb stick 'goed' bootable kan maken, namelijk deze :)

één is geen, twee is één

• BlackWhizz
Wackoz schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:17:
Probeer is tijdens het booten om op F12 of op pijltje omhoog/beneden te douwen. Hiermee opent hij vaak een keuze menu waar je kan kiezen van welke device je wilt booten (verschillend per mobo). Er is een hele handige guide waarin beschreven word hoe je je usb stick 'goed' bootable kan maken, namelijk deze :)
Allemaal al geprobeerd :S

F8 dan kom je in het boot selecton menu -> keuze uit cardreader, hardeschijven en cdrom spelers terwijl mijn usb stick er wel in zit.

Bovendien gebruik ik de manier die op die site beschreven is altijd.

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-05 11:20
Moet het per se via USB? Boot gewoon van een geheugenkaartje of een CD af. Waarschijnlijk stuk makkelijker dan booten via USB aan de praat te krijgen.
Pagina: 1