Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VBA] ASCII string met HTML pasten als HTML in Word 2007

Pagina: 1
Acties:

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:33

Spotmatic

Ken sent me

Topicstarter
Probleem: in Word 2007 lees ik met VBA een tabgescheiden tekstbestand in. Sommige velden bevatten HTML codes zoals <BR> en <UL> en <LI>. In mijn VBA code lees ik record voor record in, waarbij ik de velden op bepaalde plekken in een document plak. Dat gaat perfect, maar de ASCII tekst blijft gewoon... ASCII tekst. Hoe krijg ik Word via VBA nu zo ver dat hij de tekst als HTML plakt en dus ook de juiste opmaakkenmerken weergeeft, zoals een bulleted list of vette en onderstreepte tekst?

Ik heb geprobeerd iets te doen met Selection.Cut en Selection.Pastespecial. Plakken als HTML heeft echter geen zin: het blijft tekst. Google brengt me tot nu toe niet veel verder: veel van de resultaten gaan over andere onderwerpen (documentconversie). Iemand enig idee waar ik het zoeken moet?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij