2 afbeeldingen overvloeien

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-09 10:37
Voor een werkstuk voor mijn vriendin (Kunstgeschiedenis) :

Stel: ik heb 2 images die allebei even groot zijn en ik wil ze in 5 tussenstappen (dus 5 nieuwe images) in elkaar over laten lopen. Kan dit (met Photoshop).

DIT IS MIJN WEBSITE

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

[topic=133883]

Te grappig, maar zo moet het wel ;)

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• Shadowtje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 14:12

Shadowtje

Shadow

fototje 1: layer 1
fototje 2: layer 2

en dan een beetje creatief met et gummetje zijn (in bruches (ofzo) de grootste selecteren)

dit is geen link

Verwijderd

Als je gewoon een 'fade' wilt doen kun je inderdaad met photoshop aan de gang, op onder andere de hierboven beschreven manier. Iets in je omschrijving geeft me echter het idee dat je een zogeheten 'morph' bedoelt, zoals bekend uit o.a. de 'black or white' clip van Michael Jackson (ik haal er ff een oldschool voorbeeld bij :) )

Voor morphen is photoshop niet gemaakt, daar zijn weer andere programmaatjes voor die je vast wel kunt vinden als je morph in een zoekmachine intikt.

(maar mischien bedoelde je dat ook wel helemaal niet en klets ik uit m'n nek)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Dat hoeft natuurlijk niet. Het kan ook best zijn dat hij het effect bedoelt dat je op TV vaak ziet, namelijk het mixen van 2 beelden door elkaar heen. Als je dat inderdaad wilt doen, dan kan het zo:

* Zet allebei de foto's in een aparte layer
* Selecteer de bovenste layer
* Zet de opacity van die layer op 85%
* File | Save a Copy (of Save for Web of Save As)
* Kies het gewenste bestandsformaat
* Zet de layer-opacity op 70%
* File | Save a Copy
* enz

Iesse simpel...
Wil je er een animatie van maken, dan moet je de file openen in Imageready. In de eerste slice is de bovenste layer volledig zichtbaar. Maak een nieuwe slice en zet 'm dan op 85%, nieuwe slice, dan 70% enz..
File | Save optimized as... en daar heb je je animated gif :)

• WebTwister
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08-2024
ja kan ook met maskers werken om zo proffesioneel overlopen te maken. het is alleen wel moeilijk.

1 open de plaatjes..
2 selecteer ze één voor één en druk op Q (dit schekeld het snelmasker in)
3 dan neem je het gredient tooltje daar moet je even mee spelen en kijken wat je precies uit welk foto wil selecteren (er verschijnt dan een rode waas over je image)
4 als je overloop goed is open je een nieuwe lege afbeelding
5 selecteer één van je overlopen en schakel de snelmasker uit door weer op Q te drukken.
6 dan is er een gedeelte geselecteerd en deze sleep je naar je lege afbeelding door alt of ctrl ingedrukt te houde...en voila...overlopen...

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

denk niet dat het nodig is dit te kicken, werkt alleen maar verwarrend.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.