Toon posts:

voorbijsteken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Aantal apps iPhone steekt Windows Mobile voorbij

voorbijstekenis volgens de van dale professioneel (online gratis kent het niet)

voorbijsteken
voor·bij·ste·ken
overgank. werkw.; stak voorbij; h. voorbijgestoken
(Belgisch-Nederlands, niet algemeen)
woordvormen
1.voorbijrijden, inhalen
2.overtreffen, voorbijstreven, inhalen

Waarom zet de redactie een belgisch, niet algemeen woord in de titel? Is overstijgen of overtreffen niet duidelijk?

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-02 17:56

Slapstick

Me, myself or I

Ik als nederlander ken het woord wel en anders is het in ieder geval altijd nog af te leiden. Maar Aantal apps iPhone stijgt het aantal van Windows Mobile voorbij zou een betere titel zijn geweest.

:TweakBlog:

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Dat de Van Dale iets bestempelt als niet-algemeen, betekent niet dat het ontoelaatbaar is om in een kop te zetten (buiten het feit om dat Vlamingen een niet te verwaarlozen deel uitmaken van de lezers van T.net :) en die lezers het waarschijnlijk wel als algemeen zien).
Ik moet toegeven: het is niet de mooiste en/of meest duidelijke kop die ooit boven een artikel van mij heeft gestaan, maar een beter alternatief heb ik niet (@Slapstick; voorbijstijgen is geen werkwoord, dus dat is helaas geen optie:s)

Verwijderd

Topicstarter
Aantal apps voor de Iphone overstijgt aantal Windows Mobile?

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Die kop had inderdaad ook gekund, maar omdat het niet fout is zie ik geen reden om het alsnog aan te passen.

Verwijderd

Leuk topic voor taalpuristen; wat de content betreft: de schatting van het aantal WM apps is afkomstig van Global Intelligence Alliance, dit staat in het artikel niet direct vermeld.
Pagina: 1