[php & SQL] Aanpassen view

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende vraag: Is het mogelijk op vanuit een view aan te passen die is aangemaakt in een sql database.

Ik heb namelijk een view aangemaakt waarin alle offerte gegevens van een offerte worden weergegeven. Dit is natuurlijk een hele lijst met offertegegevens.

Is het mogelijk om een WHERE toe te voegen vanuit PHP in de SQL view?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een SQL command 'ALTER VIEW', dus ik neem aan dat je views kunt aanpassen ja. :)

Verder werk ik zelf nooit met views, dus ik ken de toepasbaarheid er van niet en ook niet of het kan met PHP. Maar je kunt zo'n query gewoon uitvoeren en daarmee pas je dus de view aan, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je vraag is nogal onduidelijk, maar een view gedraagt zich in elk geval net zoals een tabel. Dus je kunt dus prima op een view een where-clausule loslaten. Als je de view definitief wilt aanpassen door een where clausule toe te voegen aan de definitie, dan kan dat ook, mits je de onderliggende query hebt, en rechten om de view aan te passen.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:15
Ik heb een tijd terug ook geprobeerd om reeds aangemaakte views weer te bekijken (Via phpMyAdmin). Het enige wat ik kon vinden was SHOW CREATE VIEW [viewname], maar dit levert niks op. Dus hier ook benieuwd naar meer info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je kunt de source als het goed is bekijken in het information_scheme bij de tabel VIEWS.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:24
SHOW CREATE VIEW [view] toont de SQL van de VIEW. Het wijzigen van de view gaat met CREATE OR REPLACE VIEW [view] AS [sql]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:02
Een view is niets anders dan een tabel waarvan de inhoud wordt gedefinieerd door het resultaat van een MySQL query.

De query die de view definieerd kan elke soort geldige MySQL query zijn, dus inclusief joins, where, having enzovoorts :)

[ Voor 23% gewijzigd door Morax op 06-03-2009 13:47 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cariolive23
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Een view is een virtuele tabel, die wil je niet zomaar even vanuit een php-scripje gaan aanpassen. Dat is vragen om problemen.

Wanneer je de view in een query aanroept, kun je uiteraard een WHERE gebruiken, je kunt in een view alle opties gebruiken die je in een "gewone" SELECT ook kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:15
KabouterSuper schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:41:
Je kunt de source als het goed is bekijken in het information_scheme bij de tabel VIEWS.
Aaah, klopt helemaal!! _/-\o_
Vroeg me al af waar die 'database' voor was. Zal eens kijken of ik er meer nuttige dingen kan vinden.
Pagina: 1