Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje wat het voordeel is om een gewone AD server met windows server 2008 op 64-bit te laten draaien. Wat voor voordelen heeft dit ten opzichte van een 32-bit AD server. Op de andere servers staan bijvoorbeeld exchange 2007 en dan snap ik dat 64-bit noodzakelijk is..

Ook hebben wij hier een GOLD server staan en vraag me af of die ook 64-bit kan ondersteunen. Weet iemand dat, ik heb dat niet kunnen vinden..

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer dan 4 GB geheugen mogelijk zonder het langzame PAE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 15:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

(jarig!)
Sinds wanneer bestaat er een Active Directory Server? Volgens mij is het AD altijd nog een aanvulling op een bestaande Windows Server :) Dus waarom zou je een Windows Server xxx met 64 bit draaien ipv een 32bit? Zie hier: http://www.microsoft.com/servers/64bit/compare.mspx en http://www.microsoft.com/servers/64bit/faqs.mspx :)

Hoe kan je zien dat jouw server 64 bit ondersteund? Door de manuals van je hardware na te gaan :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:38:

Ook hebben wij hier een GOLD server staan
Je bedoelt waarschijnlijk een server waar je leverancier een Gold Support contract op heeft verkocht.
Dat zegt nog helemaal niks over OS, functie of zelfs nut van het ding ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 13:23
Gelinkt document bevat ongeveer alle informatie met betrekking tot waarom 64-bit domein controllers 'beter' zijn dan 32-bits domein controllers, zie hier

Het document heeft dan wel betrekking op Windows Server 2003, maar het idee is hetzelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Met als kanttekening dat de conclusie is dat een AD database met 100.000 gebruikers, die geplaatst zijn in 25 security- en distributiegroepen (database van ~2 GB) ook nog op een 32 bits server met 4 GB geheugen volledig in geheugen gecached kan worden en dus evensnel performed dan een 64 bits server.

Pas als je AD database boven de 2,75 GB komt heeft het qua performance pas zin om over te stappen op 64 bit. Het loont dus pas in erg grootte omgevingen.

Maar dat zal ook de reden zijn dat Chratnox de term "beter" tussen quote's geplaatst heeft ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Iets om wel mee te nemen - imho - is dat Windows Server 2008 R2 voor zover ik weet enkel nog maar in een 64-bits uitvoering komt. Nu dus al je infrastructuur geschikt maken om alles op 64-bits servers te draaien zou ik dus ook niet heel onverstandig vinden.

Bij ons hebben we ervoor gekozen om al het nieuwe (mits mogelijk) op x64 te zetten (behalve Citrix servers) maar nog niet actief servers te upgraden naar 64-bit.
Pagina: 1