[ASP.NET] ListView en DataPager in asp.net 3.5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 08:00

didio

didio.nl

Topicstarter
Ik heb een stored procedure die me van een bepaalde table altijd 2 of 3 records terug geeft. Wat ik terug krijg is altijd de geselecteerde record
met als ze bestaan 1 record voor de geselecteerde record en 1 record na de geselecteerde record.

Dus even als voorbeeld:

Als ik record 1 opvraag dan krijg ik van de SP record 1 en 2 terug.
Als ik record 2 opvraag dan krijg ik van de SP record 1 en 2 en 3 terug.
Als ik record 3 opvraag dan krijg ik van de SP record 2 en 3 en 4 terug.
Enz.

En als de database bijvoorbeeld tot record 16 loopt zou de laatste zijn:

Als ik record 16 opvraag dan krijg ik van de SP record 15 en 16 terug.

Dit heb ik al werkend.

Nu het probleem:

Ik bind de records die ik terug krijg aan een listview en aan de listview hangt een datapager zodat ik altijd maar 1 record zie met een next en previous link eronder.

Ik wil altijd alleen maar de geselecteerde record zien met als het beschikbaar is de vorige record onder de previous link en de volgende record onder de next link.

Dit laaste lukt me dus niet.. Wie kan me op weg helpen.

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Welke code heb je al? Is het niet makkelijker om de listview control zelf het pagen te laten doen ipv een stored procedure er tussen te hangen? Dus gewoon een dataset binden?
En wat is het probleem om het zonder de controls te doen die je in principe toch al niet gebruikt zoals het hoort? Dus gewoon zelf een pagina schrijven en een previous en next linkje erop zetten die verwijzen naar dezelfde pagina, maar die met een nieuw id de data gaat ophalen?
Of tenslotte is het ook nog mogelijk om gewoon de listview (waarvan je vermoed ik de edit properties wil gebruiken?) zonder datapager te gebruiken. Niet helemaal de bedoeling van de listview, maar goed, de edit mogelijkheden krijg je er wel gratis bij. En dan hoef je alleen nog maar zelf even de previous en next linkjes toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Ik denk dat dat niet kan zoals jij het voorstelt. Dit hierboven is namelijk onderdeel van iets.

Ik heb een pagina met allemaal thumbnail foto's, 16 foto's per pagina met paging systeem ertussen. Dat werkt verders prima. Stel je klikt op foto 3 om die groot te zien, dan kom je in de code van hierboven. Ik wil dus foto3 tonen en een link naar foto 2 en foto 4.

Gewoon alles ophalen en pagen werkt dus niet. Vandaag mijn idee in topicstart.

Ik ben het nu al anders aan het oplossen (minder mooi volgens mij), eigenlijk wat jij als tweede voorstelt. Ik haal in de SP de foto op die ik wil zien en reken daar de vorige record en de volgende record uit en geef die mee in de select. Ik krijg dan 1 rercord terug met als extra columns previousrecordid en nextrecordid.

Minder mooi maar op de manier zoals ik het wilde lukt het me niet helaas.

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Ik heb nu dit, ik vind het niet netjes maar het werkt wel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<%# comparisonFunction1(DataBinder.Eval(Container.DataItem, "PreviousRecord").ToString())%>
<%# comparisonFunction2(DataBinder.Eval(Container.DataItem, "NextRecord").ToString())%>

public string comparisonFunction1(string ImageID)
        {
            if(ImageID == "")
            {
                return "Vorige";
            }
            else
            {
                return "<a href='Picture.aspx?pid=" + ImageID + "'>Vorige</a>";
            }
        }

public string comparisonFunction2(string ImageID)
        {
            if (ImageID == "")
            {
                return "Volgende";
            }
            else
            {
                return "<a href='Picture.aspx?pid=" + ImageID + "'>Volgende</a>";
            }
        }

weinig tot niks..