Toon posts:

Asus M4A79T Deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 451 views

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand meer hierover gehoord wanneer deze op de nl markt komt? En misschien hoeveel het gaat kosten..

Wil deze graag combineren met een Phenom 2 x4 940 BE. Dit zou wel mogenlijk moeten zijn met een BIOS updated.

Verwijderd

Dat gaat je niet lukken. AM2+ past niet op AM3. AM3 wel op AM2(+). Dus je kan daar geen 940 op doen.

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 23:06

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

De m4a79 deluxe is al wel op de markt en is wel te combineren met de Ph2 x4 940.
De m4a79Tdeluxe is inderdaad een puur AM3 bord. En neit te combineren met AM2+ processoren.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok, ik dacht dat de 940 een AM3 chip was...

Maar dan mijn vraag: zou ik er meer uithalen als ik bijv. de AMD Phenom II X4 810 van 2.6ghz
neem in combinatie met deze mobo? AM3 support dan wel ddr3, maar is dit waard
ten opzichte van een verlies in de snellheid van de processor? En dan nog maar de vraag wat de toekomst nog meer zal brengen voor AM3 sockets, of dat je met AM2+ voorlopig wel zoet bent*.

Thx

* heb overigens wel al van een Phenom ll x4 955 chip gehoort, deze zou 3.2ghz clocksnelheid bevatten maar is ook AM2+

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2009 20:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek iig een mobo met liefst ddr3, liefts 3 of meer x16 pci-e slots en een hoge bussnelheid. Eerst zou ik voor een intel systeem gaan, met core 2 quad 3ghz, ddr3, 4 pci-e x16 slots, maar dan zou ik een maximum bussnelheid van 1600 hebben, wat in combinatie met 2 videokaarten (9800gtx+) niet zijn potentiele snelheid eruit zou kunnen halen vanwege de lage bussnelheid. Andere optie zou zijn om voor een i7 chip met een x58 mobo, wat een bussnelheid van 6400 zou leveren en ddr3. Alleen ligt de prijs dan heel veel hoger.

Meningen hierover?

Verwijderd

Google...benchmarks en dergelijke. :)

Toch wel jammer dat ze nog niet kunnen patseren met die AM3 + 955 combo's.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 20:07:

* heb overigens wel al van een Phenom ll x4 955 chip gehoort, deze zou 3.2ghz clocksnelheid bevatten maar is ook AM2+
955 gaat AM3 zijn.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 20:45:
Ik zoek iig een mobo met liefst ddr3, liefts 3 of meer x16 pci-e slots en een hoge bussnelheid. Eerst zou ik voor een intel systeem gaan, met core 2 quad 3ghz, ddr3, 4 pci-e x16 slots, maar dan zou ik een maximum bussnelheid van 1600 hebben, wat in combinatie met 2 videokaarten (9800gtx+) niet zijn potentiele snelheid eruit zou kunnen halen vanwege de lage bussnelheid. Andere optie zou zijn om voor een i7 chip met een x58 mobo, wat een bussnelheid van 6400 zou leveren en ddr3. Alleen ligt de prijs dan heel veel hoger.

Meningen hierover?
Mening? Dat je het niet goed begrijpt hoe het zit. Op de eerste plaats is smijten met geld niet echt een oplossing(3Ghz Core i7 is gewoon way over priced. De Core i7 920 is snel zat). Verder kan je de Intel QPI bus niet vergelijken met de AMD Hypertransport bus op het gebied van mhz. Ook is het verschil in GB's per seconde niet zalig makend.
Wikipedia: HyperTransport
Wikipedia: Intel QuickPath Interconnect

Verder is DDR3 niet echt nodig. Als je een Phenom 2 hebt is het verschil een paar procent. Niet echt iets om nu veel geld tegen aan te gooien. 4 Pci-e slots? Want? Quad Crossfire/Sli schaalt belabbert en is ook totaal niet nodig. Ook niet in de toekomst, waar je goedkooper een nieuwe serie koopt, met nieuwe technieken die ook nog sneller is.

2 9800GTX+, snap niet waarom je dat zou willen, maar dat zal wel aan mij liggen. Zo snel zijn 9800GTX+jes niet. En zowel een Phenom 2 systeem(940) of een core i7(920) zal hun niet echt bottlenekken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2009 11:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga toch maar voor de M4A79 Deluxe 790FX met de 940 chip. Ben niet van plan om teveel geld te smijten aan i7 of om te wachten op AM3. Videokaart word de ATI Radeon HD4870 X2 van Club3D, wel prijzig, maar erg goed, daar ben ik voorlopig iig zoet mee.

Bedankt voor de reacties :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit topic gaat op slot. Wanneer een moederbord uitkomt kunnen wij net zo goed voorspellen als jijzelf. Daarnaast is het zo dat wat compatible is en welk moederbord voor jou interessant is je prima zelf uit kunt zoeken.

En gelieve niet meer je topic te kicken binnen 24 uur, dat komt redelijk asociaal over.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.