• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:09
Beste,

Ik heb een KDL40W4500 met een sony DAV-DZ260 (hdmi), UPC DVR en een PS3. De sony homecinema-set en PS3 zitten beide met hdmi verbonden aan de tv. De UPC zit met scart aan de tv. De ps3 met optisch digitaal aan de tv en de upc met coaxiaal digitaal.

Nu heb ik bravia sync op beide aparaten geactiveerd en ze communiceren mooi met elkaar. De situatie is zo dat als ik UPC aan het kijken, homecinema op TV mode heb staan, gewoon goed geluid er uit krijg. Schakel ik nu mijn ps3 in en switch ik naar dat kanaal dan blijft het geluid van upc vrolijk doorlopen. Zet ik de homecinema-set in een andere stand dan krijg ik nog steeds geen geluid. Haal ik de coaxiaal digitale kabel uit de upc dan krijg ik wel geluid van de ps3.

Wanneer de homecinema-set ook via scart, dus met scart en hdmi, verbind aan de tv en laat laat de coaxiaal digitale kabel weg dan schakelt de homecinema-set wel zelf over na het geluid van de ps3 en gaat het geluid van de upc uit. Maar hoe krijg ik dit nu WEL werken via de coxiaal digitale kabel?
Ik prefereer de digitale aansluiting maar ik heb ook nog een vriendin die niet echt technisch is. Wil het dus niet werken met die kabel dan ga ik terug naar scart. Het werkt met de scart goed maar heb liever dat het anders ook werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Deef_K op 06-03-2009 11:36 ]

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
Waarom heb je de ps3 met zowel hdmi alsook optisch aan de tv hangen?

Hopelijk bedoel je dat je de ps3 met hdmi aan de tv hebt verbonden en een optische kabel naar de surroundset.
Daarna zet je in de geluidsinstellingen in het ps3 menu, dat het geluid via de optische kabel moet.

En waarom gaat de scart vd upc naar de tv? Kan je de upc niet op de home-cinema aansluiten met scart en dan het geluid optisch? Het beeld gaat dan via de hdmi naar de tv.
Waarschijnlijk kan je dan op de surround instellen dat deze, wanneer er beeld vanuit de scart binnen komt, het geluid van de optische ingang laat horen.

Een home-cinema moet je zien als een soort switch waar je al je apparatuur op aansluit en dan via de hdmi het beeld naar de tv laat lopen, terwijl deze het geluid uit de speakers laat komen.
Omdat deze geen hdmi inputs heeft, sluit je de ps3 direct op de tv aan met hdmi en t geluid via n optische kabel.

[ Voor 57% gewijzigd door Ferry34 op 11-03-2009 00:13 ]