• Alnitak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
In eerste instantie zou dit misschien klinken als een moederbord batterij die leeg is, maar dit lijkt me niet echt het geval
als ik de datum in de bios verander onthoud hij alles behalve het jaartal.
dus als ik hem zet op 20 Oktober 2009 en druk op Save krijg ik een reboot en staat de datum op 20 Oktober 1999.
Volgens mij draait het op een Award bios, merk en serie nummer heb ik hier niet bij de hand, maar als het van toepassing is kan ik die vanavond wel even opzoeken als ik weer thuis ben.
Kent iemand dit probleem en is er een oplossing voor.
Ik heb de bios al door middel van de jumper op het moederbord gereset maar dat had geen invloed op het resetten naar 1999, tevens reset de datum van het moederbord dan ook niet.

Suggesties zijn welkom, want Windows 7 heeft me buiten gesloten en dat is niet heel erg handig.

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-03 16:57

Hendal.

Chocolate moose

Weet niet hoe oud het bordje is maar misschien helpt een bios update, tenzij je dit al gedaan hebt natuurlijk.

Btw wat heb je dus al geprobeerd?

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-05 17:58
Welk moederbord hebben we het over, welke bios versie?

Bij Asus komt dit vaker voor blijkbaar, zie http://vip.asus.com/forum...xe&page=1&SLanguage=en-us

Specs

• Alnitak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
asfaloth_arwen schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:30:
Welk moederbord hebben we het over, welke bios versie?

Bij Asus komt dit vaker voor blijkbaar, zie http://vip.asus.com/forum...xe&page=1&SLanguage=en-us
Het is inderdaad een Asus als ik me niet vergis. maar ik zal vanavond het even moeten opzoeken welke serie nummer het is.
Zal de pagina van Asustek even doorlezen of er een oplossing is.

Ik heb nog geen bios update gedaan, maar het is wel eigenaardig dat de bios er naar 3-4 jaar pas die problemen geeft.
Maar it never hurts to try.

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...