Toon posts:

[bluetooth] Nokia 6310 + Macbook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb als telefoon een nokia 6310. wellicht een 6310i
Afbeeldingslocatie: http://www.cellular.co.za/phones/nokia/2001/nokia_6310.jpg

Hoewel dit ding niet goed is voor veel meer dan bellen en sms'en beschikt het apparaat over een bluetooth verbdinding en een gprs modem. Nu vroeg ik mij dus af of ik het apparaat aan mijn macbook kan koppelen (via bluetooth) om zo mobiel te internetten en eventueel het contactboek te syncen.

Echter lukt het niet zo, de bluetooth verbinding komt niet tot stand en wordt direct verbroken zodra hij gemaakt is (de apparaten zien elkaar wel). Als ik via de nokia met de macbook wil verbinden krijg ik een error:

Bluetooth verbinding mislukt.

Helaas....

Nu vroeg ik mij af of jullie wellicht kunnen helpen dit ding toch te pairen. Ik begrijp dat als het simpelweg onmogelijk is omdat ie zo oud is het natuurlijk op houd ;)

maar toch het zal leuk zijn als het werk dus daarom:

is dit mogelijk?

Ik heb al op google gezocht naar verschillende termen als "nokia 6310 bluetooth macbook" maar dat scheen niets nuttigs op te leveren.

Ook heb ik gezocht op de nokia website, helaas zonder succes, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Owja, ik wist nou niet waar ik dit topic moest planten dus als ie verkeerd staat, mijn excuses....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2009 19:17 . Reden: wellicht een 6310i ]

Verwijderd

misschien moet je ff googlen naar Feisar die levert veel drivers voor iSync.

Daar heb ik mijn sony ericsson ook gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
helaas, daar staat geen drivers op voor nokia's ik heb nog even verder gezocht voor drivers maar zonder succes....

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Onmogelijk is het zeker niet, ik heb het namelijk ook ooit werkend gehad. Ik denk dat je een heel eind moet komen als je deze handleiding volgt: http://www.macosxhints.co...p?story=20020820011827966 .

Het is weliswaar voor een vorige versie van OS X, maar veel verschil zou er niet moeten zijn, uiteindelijk.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
helaas is de site niet up to date en kan ik benodigde bestanden niet downloaden, thx voor de help anyway

Verwijderd

Paar jaar geleden had ik ook zo'n soort setup,

OSX Tiger, Powerbook, 6310i

Contacts:
OSX ziet de 6310i als bluetooth device, maar met iSync is het me nooit gelukt om te syncen. Heb ook nooit plugins ervoor gevonden. Ik gebruikte destijds Bluephone Elite om contacts te syncen.

Internet:
Het modemscript werkt out-of-the-box en een vluchtige look laat zien dat deze scripts van Tiger naar Leopard hetzelfde zijn gebleven. Je kan dan onder 'Network' d.m.v. het + teken een nieuwe bluetooth interface creeeren, en onder 'Advanced' voor het juiste modemscript selecteren (Vendor: Nokia, Model: GPRS (GSM/3G)). Wat je bij APN moet invullen moet je even bij je mobiele provider navragen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2009 13:34 . Reden: opmerking over APN vergeten ]

Verwijderd

Topicstarter
het programma schijnt te werken, naar internet heb ik nog niet gekeken maar mijn mac is nu een handsfree set:P ideaal voor snel sms'jes tikken:P

maar kan ik hiermee ook mijn conctacten syncen?

bij voorbaat dank....

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 22:56:
helaas is de site niet up to date en kan ik benodigde bestanden niet downloaden, thx voor de help anyway
Hier vind je alsnog de links naar de bestanden om te downloaden: http://www.taniwha.org.uk/
Pagina: 1