Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schakelen tussen stereo audio kanalen

Pagina: 1
Acties:

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11 13:49
Beste mensen,

Ik ben van plan zelf een schakelaar te maken tussen twee stereo-input kanalen (tulp).

Nu heb ik zelf even zitten brainstormen hoe ik dit het beste kan aanpakken. Sowieso heb ik 3x tulp white (female) nodig en 3x tulp red (female) nodig. Twee keer wit&rood voor input en 1x wit&rood voor de output.
De reden dat ik dit wil maken is dat ik een geluidssetje in mn tv hoek heb staan waarbij ik wil kunnen schakelen tussen m'n tv-geluid en mn receiver.

Ik ben aan het googlen geweest op termen als stereo audio schakelen enzo - maar ik ben alleen uitgekomen op al bestaande schakelaars.

Hoe kan ik deze dingen nu het beste schakelen? Je hebt namelijk twee draadjes vanaf 1 female tulp. Oftewel 4 voor stereo geluid die gelijkertijd geschakeld moeten kunnen worden.

Bij voorbaat dank!
Devguru

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor 15 euro heb je een kant-en-klaar ding om tussen 4 kanelen te kunnen schakelen, netjes in een metalen kastje met een draaiknop erop.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11 13:49
Ja ik was net ook weer ff aan het verder zoeken en het rendement qua geld/uiterlijk is waarschijnlijk beter wanneer ik zo'n kastje koop.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Exirion schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:22:
Voor 15 euro heb je een kant-en-klaar ding om tussen 4 kanelen te kunnen schakelen, netjes in een metalen kastje met een draaiknop erop.
Waar kun je die kopen? De laatste keer dat ik ze heb gezien was met 2 poorten en was 35 euro.... :/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50

Exirion

Gadgetfetisjist

Die ja :) Heb er ook eentje liggen en voor het geld is het een net ding.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:21
Je hoeft maar 2 signalen te schakelen. De massa kan je gewoon aan elkaar knopen. Een dubbelpolige schakelaar is dus in principe afdoende.

Edit; zolang je maar geen speakers gaat schakelen, want dat vinden versterkers niet leuk.

[ Voor 51% gewijzigd door Mistraller op 06-03-2009 11:49 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Pagina: 1