Ik draai hier atm Zend-Server-4.0.0RC67-Windows_x86 onder Vista32. Daaronder draait Apache/2.2.8 (Win32) mod_ssl/2.2.8 OpenSSL/0.9.8i. Nu werk ik normaliter met Zend Framework welke alle requests doorgestuurd wil hebben naar één file. Dat vereist een .htaccess:
Dat wil dus gewoon niet werken. Snel gechecked of mod_rewrite.so wel aanwezig is in /modules en dat is zo. in de configuratiefile is deze ook uncommented en hoort dus geladen te zijn. (Weet niet hoe ik dat controleren kan?!?!)
Ik krijg de volgende de melding in het Server Error Log:
Als ik de fout goed lees heeft mijn client, geen toegang tot de .htaccess file. Toen maar even extern gekeken:
Ik ben gaan zoeken en googlen en daar wordt overal gezegd dat je dan eens moet kijken in <directory> directives voor de webroot naar AllowOverride:
Die staat dus op All en moet goed zijn. Ik weet het niet meer. Dit is out-of-the-box Zend Server beta setup. Ik heb op het gebrekkige forum ervan dit: http://forums.zend.com/viewtopic.php?f=8&t=157&p=595 gevonden en op phpfreakz meldde ook iemand in de comments dat hij dezelfde problemen had met mod_rewrite. Iemand hier misschien enig idee welke richting in te zoeken?
edit: misschien wel handig om te vermelden dat alles verder wel werkt voor zo ver ik zien kan. als ik een index.php er in knal dan parsed hij deze. zf.php los ook. hij heeft alleen problemen met de .htaccess
code:
1
2
3
4
5
6
| RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -s [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -l [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d
RewriteRule ^.*$ - [NC,L]
RewriteRule ^.*$ /zf.php [NC,L] |
Dat wil dus gewoon niet werken. Snel gechecked of mod_rewrite.so wel aanwezig is in /modules en dat is zo. in de configuratiefile is deze ook uncommented en hoort dus geladen te zijn. (Weet niet hoe ik dat controleren kan?!?!)
Ik krijg de volgende de melding in het Server Error Log:
code:
1
| [error] [client 127.0.0.1] client denied by server configuration: C:/Program Files/Zend/Apache2/htdocs/.htaccess |
Als ik de fout goed lees heeft mijn client, geen toegang tot de .htaccess file. Toen maar even extern gekeken:
code:
1
| [error] [client 192.168.0.199] client denied by server configuration: C:/Program Files/Zend/Apache2/htdocs/.htaccess |
Ik ben gaan zoeken en googlen en daar wordt overal gezegd dat je dan eens moet kijken in <directory> directives voor de webroot naar AllowOverride:
code:
1
2
3
4
5
6
| <Directory "C:\Program Files\Zend\Apache2/htdocs">
Options Indexes FollowSymLinks
AllowOverride All
Order allow,deny
Allow from all
</Directory> |
Die staat dus op All en moet goed zijn. Ik weet het niet meer. Dit is out-of-the-box Zend Server beta setup. Ik heb op het gebrekkige forum ervan dit: http://forums.zend.com/viewtopic.php?f=8&t=157&p=595 gevonden en op phpfreakz meldde ook iemand in de comments dat hij dezelfde problemen had met mod_rewrite. Iemand hier misschien enig idee welke richting in te zoeken?
edit: misschien wel handig om te vermelden dat alles verder wel werkt voor zo ver ik zien kan. als ik een index.php er in knal dan parsed hij deze. zf.php los ook. hij heeft alleen problemen met de .htaccess
[ Voor 5% gewijzigd door iH8 op 06-03-2009 11:11 ]
Aunt bunny is coming to get me!