[Zend/Apache] Mod_rewrite / .htaccess rechtenprobleem

Pagina: 1
Acties:

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024
Ik draai hier atm Zend-Server-4.0.0RC67-Windows_x86 onder Vista32. Daaronder draait Apache/2.2.8 (Win32) mod_ssl/2.2.8 OpenSSL/0.9.8i. Nu werk ik normaliter met Zend Framework welke alle requests doorgestuurd wil hebben naar één file. Dat vereist een .htaccess:
code:
1
2
3
4
5
6
RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -s [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -l [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d
RewriteRule ^.*$ - [NC,L]
RewriteRule ^.*$ /zf.php [NC,L]

Dat wil dus gewoon niet werken. Snel gechecked of mod_rewrite.so wel aanwezig is in /modules en dat is zo. in de configuratiefile is deze ook uncommented en hoort dus geladen te zijn. (Weet niet hoe ik dat controleren kan?!?!)

Ik krijg de volgende de melding in het Server Error Log:
code:
1
[error] [client 127.0.0.1] client denied by server configuration: C:/Program Files/Zend/Apache2/htdocs/.htaccess

Als ik de fout goed lees heeft mijn client, geen toegang tot de .htaccess file. Toen maar even extern gekeken:
code:
1
[error] [client 192.168.0.199] client denied by server configuration: C:/Program Files/Zend/Apache2/htdocs/.htaccess

Ik ben gaan zoeken en googlen en daar wordt overal gezegd dat je dan eens moet kijken in <directory> directives voor de webroot naar AllowOverride:
code:
1
2
3
4
5
6
<Directory "C:\Program Files\Zend\Apache2/htdocs">
    Options Indexes FollowSymLinks
    AllowOverride All
    Order allow,deny
    Allow from all
</Directory>

Die staat dus op All en moet goed zijn. Ik weet het niet meer. Dit is out-of-the-box Zend Server beta setup. Ik heb op het gebrekkige forum ervan dit: http://forums.zend.com/viewtopic.php?f=8&t=157&p=595 gevonden en op phpfreakz meldde ook iemand in de comments dat hij dezelfde problemen had met mod_rewrite. Iemand hier misschien enig idee welke richting in te zoeken?

edit: misschien wel handig om te vermelden dat alles verder wel werkt voor zo ver ik zien kan. als ik een index.php er in knal dan parsed hij deze. zf.php los ook. hij heeft alleen problemen met de .htaccess

[ Voor 5% gewijzigd door iH8 op 06-03-2009 11:11 ]

Aunt bunny is coming to get me!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit past beter in het juiste subforum. Als je de htaccess weghaalt; krijg je dan dezelfde foutmelding? Deze lijkt mij namelijk ergens anders vandaan te komen. Helpt het daarnaast niet om van
code:
1
dit te maken:
code:
1
RewriteRule ^.*$ zf.php [NC,L]

CSA > WSS

[ Voor 80% gewijzigd door Spider.007 op 06-03-2009 11:41 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• iH8
Spider.007 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:34:
Dit past beter in het juiste subforum. Als je de htaccess weghaalt; krijg je dan dezelfde foutmelding? Deze lijkt mij namelijk ergens anders vandaan te komen. Helpt het daarnaast niet om van
code:
1
dit te maken:
code:
1
RewriteRule ^.*$ zf.php [NC,L]

CSA > WSS
Sorry voor het misplaatsen, ik kwam overal Apache topics tegen en achtte Vista niet serverwaardig ;)

Momenteel heb ik geen index.php in mijn root. Als ik nu dus http://localhost/ aanvraag krijg ik mijn directory index.

code:
1
2
3
Index of /
    * application/
    * zf.php

Als ik http://localhost/zf.php aanroep dan parsed hij die ook gewoon netjes. Wijzigen van /zf.php naar zf.php in .htaccess boekt ook geen resultaat. Wat ik wel opvallend vond het gebruik van / en \ doorelkaar:
code:
1
DocumentRoot "C:\Program Files\Zend\Apache2/htdocs"

en
code:
1
<Directory "C:\Program Files\Zend\Apache2/htdocs">

Maar daar ligt het ook niet aan jammer genoeg. Heb ik ook al geprobeerd inmiddels. Hij vind de root ook gewoon dus dat zal wel zo horen. Zonder .htaccess krijg ik ook gewoon de directory index welliswaar zonder die error in het log. :/ I'm stumped.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kan het nog zo zijn dat de .htaccess file die je aanmaakt niet leesbaar is voor iedereen? Als apache hem niet kan lezen klopt de foutmelding volgens mij wel.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• iH8
Spider.007 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 10:52:
Kan het nog zo zijn dat de .htaccess file die je aanmaakt niet leesbaar is voor iedereen? Als apache hem niet kan lezen klopt de foutmelding volgens mij wel.
Zojuist wat tijd gehad om verder te proberen. .htaccess wordt wél gelezen. Options + Indexes etc functioneert gewoon en als ik er garbage in gooi dan errort ie gewoon. Hij gaat hier van over z'n nek:
code:
1
2
3
4
5
6
RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -s [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -l [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d
RewriteRule ^.*$ - [NC,L]

Filename boeit niet, als ik het via index of iets anders probeer ook drie keer niets.