Static route over mpls

Pagina: 1
Acties:

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-02 22:15
Ik zit met een dilemma... dus kom ik hier :D

We hebben hier meerdere vestigingen verbonden met Verizon MPLS lijnen. Op deze lijnen draait BGP, en kan ik verder niks aan doen. Alleen de netwerken die ik heb aangegeven zijn bekend binnen dat netwerk. Nu heb ik bij 1 vestiging een apart netwerk aangelegd. Bij de hoofdvestiging en deze andere vestiging staat allebei een Cisco 3750 layer 3 switch. Ik denk dat is handig, want dan kan ik met een static route zo naar dat netwerkje routeren. Maar het wil niet werken.

Mijn idee van die static route is dus dat ik over de verizon lijn heen kan routeren, zonder dat verizon weet waar dat netwerk is. Maar ik vraag me dus af of het wel mogelijk is. Ik geef als next hop dus de 3750 switch in de andere vestiging aan, en je zou dan zeggen dat die de routering verder afhandelt.

Kan iemand dit ophelderen waarom het niet werkt? Of zou het gewoon moeten werken?

GoT a clue? Specs

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:35
Als het een managed dienst betreft zullen ze toch moeten weten welke nieuwe LAN-range jij in het leven hebt geroepen want anders gaat die niet in de BGP-tables terechtkomen op de VRF en niet gepropageerd worden doorheen de wolk tot aan de andere kanten.
Een gewone "static" verwijzen naar die Cisco switch zal dus niets doen...

Jullie hebben precies een L3 oplossen, met een L2 oplossing/VLAN oplossing zou je die dingen mogelijks zelfs kunnen beheren (hangt allemaal van de implementatie af)

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-02 22:15
Klinkt logisch, en ik vermoedde het al. De change request is al de deur uit.

Wat ik in me hoofd had was dat ik een static route instel naar de switch in de andere vestiging, welke wel bij verizon bekend is. En ik dacht dan stuurt die hem wel weer verder door. Maar dat werkt dus niet.

Bedankt voor je info.

GoT a clue? Specs