Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe banden; Welke?

Pagina: 1
Acties:

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijn banden zijn aan vervanging toe. Ik heb nu Pzero Nero's in 205 / 45 / R16 om mijn 16" Speedlines liggen.

Opzich bevallen ze erg goed... grip op zowel nat als droog is meer dan voldoende maar de slijtage is kut (te snel).

Ik wil dus een andere band.

Mijn eisen zijn:

Relatief slijtvast
Relatief goede prestaties op nat/droog
Stil
Premium merk
Maat: 205/45/R16 of evt 215/45/R16

Opties:
Conti SportContact
Dunlop SP Sportmaxx

De volgende banden heb ik al gehad:
GoodYear Eagle F1 GDS2
BF Goodridge G-Force Profiler

Ze waren vanwege het V-profiel wat rumoeriger dan de pzero nero's die ik nu heb.

Dit zijn beide relatief sportieve banden met waarschijnlijk een zachtere compound(en bijbehorende slijtage) Ik begrijp dat je altijd ergens concessies op moet doen... maargoed.

Kan iemand mij een band aanraden waar ik naar kan kijken?

[ Voor 13% gewijzigd door Bertus op 06-03-2009 09:45 ]

Heeft ook een computer!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Conti Sportcontact is prima, maar dan zou ik voor de CSC3 gaan. CSC en CSC2 zijn net ff wat minder.

Anders kun je nog denken aan P Zero Rosso's misschien? Of Michelin Pilot Exalto.. :)

• Bertus
  • Niet online
Een vriend van me rijd inderdaad ook op de Pilot Exalto's maar via autobandenmarkt kon ik geen michelins vinden in deze maat. Ze zullen er allicht wel zijn.

Anders de Michelin PILOT SPORT PS2 die er erg op lijken.

Hoe zit het met de slijtage van de Conti Sportcontact CSC3?

Heeft ook een computer!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:25

Wom

De Dunlops slijten sneller als de Conti's kan ik je uit eigen ervaring vertellen. Gripniveau is wel erg hoog van de Dunlops. Prijsgewijs kun je ook de SP Sport overwegen, maat van me heeft deze en is er ook erg over te spreken onder een Honda Civic Type R :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb continentals onder mijn auto liggen en de grip op zowel nat als droog is erg goed. Ze zijn ook stil, en bij flink misbruik piepen ze nieteens. Slijtage kan ik zo niks over zeggen gezien ik geen idee heb hoe lang ze er onder liggen.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Goodyear Eagle F1 Assymetric. Veruit het beste wat momenteel te krijgen is.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wat versta je onder "slijtage is kut" overigens? Houd er rekening mee dat een band met goede grip over het algemeen sneller slijt, en dat een harde band met minder grip flink wat kilometers meegaat.

• Bertus
  • Niet online
_JGC_ schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:57:
Wat versta je onder "slijtage is kut" overigens? Houd er rekening mee dat een band met goede grip over het algemeen sneller slijt, en dat een harde band met minder grip flink wat kilometers meegaat.
Klopt.

Ik geen ook aan dat ik gerust concessies wil doen op bepaalde vlakken. Ik vind het echter minder prettig dat mijn banden met netaan 10000 km al ruim voor de helft 'op' zijn... zeker gezien het feit dat ik 50k per jaar rijd :)

Heeft ook een computer!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dat vreet wel heel erg hard moet ik zeggen. Over het algemeen gaan een beetje fatsoenlijke banden met voldoende grip wel 40K mee. Ik ken jouw huidige type band niet, dus kan ook niet zeggen of dat normaal is qua slijtage bij die banden, maar is de uitlijning van je auto wel in orde?

• Bertus
  • Niet online
_JGC_ schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:24:
Dat vreet wel heel erg hard moet ik zeggen. Over het algemeen gaan een beetje fatsoenlijke banden met voldoende grip wel 40K mee. Ik ken jouw huidige type band niet, dus kan ook niet zeggen of dat normaal is qua slijtage bij die banden, maar is de uitlijning van je auto wel in orde?
Ja. ze zijn gemonteerd en de auto is direct erna uitgelijnd.

Het zijn Pirelli Pzero Nero. Ik hoor overigens van meer (delta) rijders dat ze vrij snel slijten. Mijn rijstijl is ook gematigd sportief (bochten... niet rechtuit)

Heeft ook een computer!

• Jellabie
  • Laatst online: 21:02

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Falken FK-452 !

De Nederbelg !

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:34

Rejgun

Leven is Bier drinken

Ben zef erg tevreden over de Bridgestone Potenza.
Veel grip en slijtvast.

Audi: Vorsprung durch Technik

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Bertus schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:10:
Een vriend van me rijd inderdaad ook op de Pilot Exalto's maar via autobandenmarkt kon ik geen michelins vinden in deze maat. Ze zullen er allicht wel zijn.

Anders de Michelin PILOT SPORT PS2 die er erg op lijken.

Hoe zit het met de slijtage van de Conti Sportcontact CSC3?
Dat moet je even aan J0YR1D3R vragen, die heeft ze onder zijn Leon. Geloof dat ze redelijk goed bevallen :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 12:21

JT

VETAK y0

Bridgestone Potenza RE010. Doet het op alle fronten goed.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Of RE050A?

• SysRq
  • Laatst online: 18:51
Waarom? Ik ben wel benieuwd naar een test van die banden. :)

-

• Jellabie
  • Laatst online: 21:02

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

SysRq schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 21:49:
[...]

Waarom? Ik ben wel benieuwd naar een test van die banden. :)
Dit is nu mijn 2de set banden van dit type Falken. Erg tevreden over. Plakken echt verschrikkelijk op het droge, in het nat is het gewoon goed...[ik ga niet hoeken in de regen] Nog nooit last gehad van aquaplaning. En slijtage, tja... is net hoe je ermee rijd. Ik doe +-25.000km met mijn voorste banden, maar: Ik hoek dan ook erg graag + ik heb nogal last van vrij veel camber vooraan. Dus slijt allemaal net iets harder bij mij :P

Ook de prijs, 215/40/17 kosten me 105€/stuk geplaatst.

De Nederbelg !

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

gaan wel lang mee idd (bij veel snelweg is 50k zeker niet onrealistisch)

Maar adviseer TS ook verder maar wat op tests af te gaan en dan van ervaringen zoals oa hier gepost een slijt indicatie te krijgen

Verwijderd

Jellabie schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 01:42:
[...]

Dit is nu mijn 2de set banden van dit type Falken. Erg tevreden over. Plakken echt verschrikkelijk op het droge, in het nat is het gewoon goed...[ik ga niet hoeken in de regen] Nog nooit last gehad van aquaplaning. En slijtage, tja... is net hoe je ermee rijd. Ik doe +-25.000km met mijn voorste banden, maar: Ik hoek dan ook erg graag + ik heb nogal last van vrij veel camber vooraan. Dus slijt allemaal net iets harder bij mij :P

Ook de prijs, 215/40/17 kosten me 105€/stuk geplaatst.
Ik sluit mij hier he-le-maal bij aan, ik heb de maat 215/35/18. Doe er ook circuitdagen mee.
op www.tyredrive.co.uk ben je nog goedkoper uit.

• SysRq
  • Laatst online: 18:51
Ik had inderdaad de FK-451, dat waren ook al erg goede banden (slijten alleen wel wat harder dan de gemiddelde band, maar dat heb ik er wel voor over).

Op tyredrive.co.uk zijn ze overigens niet te vinden?

-

• Bertus
  • Niet online
Mmmm... ik had mijn zinnen gezet op de Bridgestone RE050 maar die zijn helaas niet leverbaar in 205-15-R16.
Wellicht dat ik nu eens ga kijken naar GoodYear Assymmetric.

Heeft ook een computer!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-11 11:36
Falken FK-452 hoor je veel goede dingen over en hebben een leuke prijs :)

rijd zelf op fulda carrat progresso, ook een erg fijne band maar wel een iets zachtere wang, (waar ik bij mijn 316 niet echt last van heb maar misschien als je een zwaardere auto hebt...)

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
ik zou ook voor CSC3 gaan.

stond zelf ook voor de keuze, en ik heb de conti's maar genomen, en bevallen erg goed!

Audi S3

• Bertus
  • Niet online
Vandaag voor de Bridgestone Turanza ER300 gegaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.oeamtc.at/netautor/html_seiten/reifentests/sommer2007/205_55_R16/Bridgestone.jpg

Heeft ook een computer!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29

GaMeOvEr

Is een hork.

De Turanza is toch niet de "sportbanden" serie?

Aannames zijn fataal.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb zelf 30.000km gereden met Michelin Premacy HP banden en heb nog ruim 5 mm profiel over. Deze bieden ook erg veel grip (het is mij pas 1 keer gelukt om grip te verliezen ermee), zijn stil en slijten dus niet echt hard. Nadeel is wel dat ze vrij prijzig zijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:40
Bertus schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 16:16:
Vandaag voor de Bridgestone Turanza ER300 gegaan.

[afbeelding]
Hele goede keus, ik rij hier nu ook ongeveer een jaar mee, ik zou niet snel weer voor andere banden kiezen. Deze band is vorig ook door de ANWB getest als beste band :)

[ Voor 7% gewijzigd door Danielson op 31-03-2009 11:22 ]

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Conti SportContact 3 - super banden! Goede grip, ook in nat.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11 11:55
Ik heb die turanza band ook onder me wagen, die is idd vrij goed.
Ik heb na 55000 km nog 3 profiel over, ze worden komende zaterdag vervangen door dezelfde band. (heb het liever op tijd).
Achterbanden zien er nog praktisch nieuw uit, maar deze worden mee vervangen.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Turanza is inderdaad niet de sport variant maar de sport tour zegmaar dus een beetje tussen erg comfortabele en super sportief in, 't Is geloof ik ook de opvolger van enkele Potenza series.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11 11:55
GoldenSample schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:10:
Turanza is inderdaad niet de sport variant maar de sport tour zegmaar dus een beetje tussen erg comfortabele en super sportief in, 't Is geloof ik ook de opvolger van enkele Potenza series.
Onder de BMW 320d (200pk) liggen potenza's (225/45/17 en 255/40/17) en die hebben echt veel grip. Voor de rest is het nog steeds heel comfortable. Van rolgeluiden hebben we daar ook niet veel last

Onder mijn opel astra (120pk) liggen dus de turanza's (205/55/16) en zoals gezegd vind ik die ook goed.
Grip genoeg voor mijn rijstijl in elk geval. Ik moet wel zeggen dat ik ze niet hard oppomp (2.3bar/2.0 bar), omdat het comfort in de wagen dan dik tegenvalt.
Ik denk dat als je ze oppompt tot eco druk (3 bar/3 bar) dat je nog veel meer km met de band kan doe.

• Bertus
  • Niet online
Ze zijn wat zachter dan mijn Pzero's maar rijden iig erg lekker.

Ik wou eigenlijk de CSC3 maar die waren niet op voorraad helaas.

Heeft ook een computer!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 18:34

Booster

Superuser

Kijk ook eens op http://www.tyretest.com/ als je banden zoekt :)

Rij zelf op Bridgestone B330 EVO's. Niet zelf gekozen, ze kwamen onder mijn auto toen ik die 2de hands kocht. Heb wel de reviews gelezen en men was positief over deze band dus leek het me prima om ze eronder te houden.

Rijstijl is doorgaans erg rustig. Sommige rapporteren daarmee na 50.000 km nogsteeds 4+ mm profiel.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Timmert schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 19:40:
[...]

Dat moet je even aan J0YR1D3R vragen, die heeft ze onder zijn Leon. Geloof dat ze redelijk goed bevallen :)
Mij bevallen de CSC3's inderdaad uitstekend. Waar de Leon II nogal snel last van heeft is neiging tot cuppende banden. Dit kun je voorkomen door kruislings te gaan wisselen en alles, maar het profiel van de CSC3 heeft er helemaal geen last van. Inmiddels ben ik ruim 30000km verder en zijn de voorbanden toch wel redelijk op aan het raken. Ik vind ze heerlijk stil, blijven lang grip houden en verder is de slijtvastheid niet het beste op de markt. Door het zachtere compound en een uitdagend onderstel ga je vanzelf bochten harder nemen. M'n achterbanden hebben nog een mm of 6, dus die slijten niet echt hard.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
J0YR1D3R schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 18:56:
[...]

Mij bevallen de CSC3's inderdaad uitstekend. Waar de Leon II nogal snel last van heeft is neiging tot cuppende banden. Dit kun je voorkomen door kruislings te gaan wisselen en alles, maar het profiel van de CSC3 heeft er helemaal geen last van. Inmiddels ben ik ruim 30000km verder en zijn de voorbanden toch wel redelijk op aan het raken. Ik vind ze heerlijk stil, blijven lang grip houden en verder is de slijtvastheid niet het beste op de markt. Door het zachtere compound en een uitdagend onderstel ga je vanzelf bochten harder nemen. M'n achterbanden hebben nog een mm of 6, dus die slijten niet echt hard.
Hoe zit het met jouw rijstijl? Ik rijd een Ibiza 6L uit 2003 (1.9TDI 130PK Sport) En rijd zelf 45dkm op jaarbasis, heb dezelfde maar als de TS qua banden en comfort, slijtvastheid, grip en geluid zijn toch wel het voornaamste waar ik naar op zoek ben in een band. 30dkm is mij iets te weinig....

P.s. rijd nu op Vredestein Sporttrac 3 :( (welke dus snel worden vervangen door of Falken-452, ER300's of de CSC3's)

*Falken zijn er niet in mijn maat :(

Toevoeging:
Review Consumentenbond o.a. ER300
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jFua86auyIfpnPebtPhzJzuG/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dLl01nDbqubAKV93CF2DMqFz/thumb.jpg

@ TS, hoe bevallen de ER300's jou?

[ Voor 16% gewijzigd door Ibidem op 16-04-2009 10:22 . Reden: toevoeging ]

..::System Specs::..

Verwijderd

Welke maat heb je dan nodig?

Ik heb iig 4 nieuwe Falken FK452's liggen

Verse bandjes!

Afbeeldingslocatie: http://www.foto-uploaden.nl/upload/6be4b13ca0a24ca3b7e6869f8ef75849.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.foto-uploaden.nl/upload/564c96dea81f8f7d036b17cbc06e1b6e.jpg

VS

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/banden-en-remmen/IMG_0159.jpg

• J0YR1D3R
  • Niet online
Tekn0z schreef op donderdag 16 april 2009 @ 09:55:
[...]

Hoe zit het met jouw rijstijl? Ik rijd een Ibiza 6L uit 2003 (1.9TDI 130PK Sport) En rijd zelf 45dkm op jaarbasis, heb dezelfde maar als de TS qua banden en comfort, slijtvastheid, grip en geluid zijn toch wel het voornaamste waar ik naar op zoek ben in een band. 30dkm is mij iets te weinig....
Mijn rijstijl.. Ik heb er geen sport van gemaakt om alle bochten zo hard mogelijk te nemen, maar ik vind het wel lekker om vlot bochten te nemen. Ik rijd relatief weinig snelweg en veel binnenweg met veel drempels (helpt ook niet echt mee). Na 32000km zit er nog een mm of 2-2,5 op denk ik voor. Ik vind ze nog steeds bijzonder stil, maar dat komt ook omdat ik RE050's gewend ben die een onwijze klereherrie maakten. Als je meer snelweg rijdt is 45k ook wel te halen denk ik, maar het is en blijft een relatief zachte band.

De ER300 van Bridgestone heb ik ook onder verschillende auto's gehad, maar mijn band zal het nooit worden. Vond hem erg lawaaiig en de grip houdt ook niet over. Bij mij komen er gewoon weer CSC's 3 onder.

• Ibidem
Laatste stukje advies wat ik nodig heb. Ik zie op de site van Bridgestone dat de ER300 er ook is in een "run flat tyre"

Kom deze alleen op autobandenmarkt.com niet tegen? En wat is het verschil tussen de gewone en de XL :?

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:25

Wom

J0YR1D3R schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:32:
[...]

Bij mij komen er gewoon weer CSC's 3 onder.
Heb er nu een kleine 5000 km met CSC3's opzitten en ik deel die mening. Met de CSC2's had ik echt minder grip als met de 3. Merk dit vooral als ik een Launch Control start doe, anders had ik bij het overschakelen nog wielspin, maar dat gaat nu zonder een centje pijn.

Goed, dat is geen dagelijks gebeuren, maar verder kom ik de grens van zijn kunnen toch niet echt tegen, daar zijn mijn stuurmanskunsten te mager voor :+

Ook in nat veel grip overigens :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• J0YR1D3R
  • Niet online
Tekn0z schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:34:
Laatste stukje advies wat ik nodig heb. Ik zie op de site van Bridgestone dat de ER300 er ook is in een "run flat tyre"
Volgens mij is er geen enkele RFT band die goed doet aan comfort of rij-eigenschappen. Dus ik zie in dat geval weinig reden om RFT banden te nemen als je ook de keuze hebt uit normale :)

• Ibidem
J0YR1D3R schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:32:
[...]
De ER300 van Bridgestone heb ik ook onder verschillende auto's gehad, maar mijn band zal het nooit worden. Vond hem erg lawaaiig en de grip houdt ook niet over. Bij mij komen er gewoon weer CSC's 3 onder.
Volgens de site van Conti hebben ze deze niet in mijn maat (205/45/R16) Ik heb nu ook Turanza's voor erop zitten (Sporttrac 3 achter, lang verhaal.... :() en die maken ook een bijzonder veel herrie. Mijn Ibi is al niet de best geisoleerde auto... en mijn 45dkm is puur en alleen snelweg (140km per dag)

Any thoughts mbt mijn perfecte band?

Verwijderd

XL = Extra Load.
RF = Reinforced

Mijn 215/35/18 FK452's hebben deze aanduidingen allebei ivm de lage wang. Versterkte wangen en kunnen veel hogere belasting aan dan normaal.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Tekn0z schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:48:
[...]

Any thoughts mbt mijn perfecte band?
Hier heb je 60 pagina's, waar veel info staat over goede banden onder een Ibiza. Uniroyal Rainsport 1/2 worden daar genoemd bijvoorbeeld.

[ Voor 27% gewijzigd door J0YR1D3R op 16-04-2009 11:05 ]

• Ibidem
J0YR1D3R schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:05:
[...]

Hier heb je 60 pagina's, waar veel info staat over goede banden onder een Ibiza. Uniroyal Rainsport 1/2 worden daar genoemd bijvoorbeeld.
Bedankt, zal dit vanavond eens gaan doorlezen (heb dezelfde vraag daar ook gesteld welke hier staat, kijken wat de gedachten van anderen zijn). Te vaak snelle keuzes gemaakt mbt banden, wil het nu eens goed doen en geen nare herrie hebben.

Pagina: 1