Ik heb thuis een Eminent EM-4206 adsl modem staan een krijg mijn internet over het bbnet.
De laatste tijd had ik last van uitvallende adsl verbindingen.
Dit was weer te herstellen door de router te herstarten.
(D.m.v. de stekker eruit en dan er weer in)
Nu ben ik een beetje gaan experimenteren en ik denk dat de schuldige utorrent is. (Zette ik dit aan viel na een paar uur het modem uit.)
Er hangt nog een apparaat aan het modem (Een VOIP adapter) en die heb ik er gisteravond ook uitgetrokken om te kijken of die problemen gaf.
Vanmorgen weer naar mijn computer gekeken (Die had de hele nacht utorrent staan draaien) en utorrent was nog heerlijk aan het downloaden. Ik dacht: "hey dit is goed utorrent is toch niet de schuldige".
Toen wou ik een web pagina openen en wat dacht je met geen mogelijkheid.
Ik heb ook Skype draaien op deze computer dus ik Skype uitzetten en weer aanzetten. Geen Skype, wil niet connecten.
Ik zet utorrent uit en weer aan en hij begint weer te downloaden.
Ik probeer in te loggen in mijn modem en dat werkt ook niet.
Mijn computer krijgt wel een IP van het modem.
Ik reset het modem en alles werk weer.
Wat ik nu wil vragen is:
Wat is het verschil in internet verbinding tussen: Skype, uTorrent en normaal browsen?
Kan dit probleem een DNS probleem zijn in het modem?
Voor uTorrent heb ik een poort open gezet in het modem. Kan dit de reden zijn dat uTorrent het blijft doen en Skype en Browsen niet (Ik dacht dat de poorten voor normaal browsen standaard open staan)?
Wie helpt kan mij helpen.
De laatste tijd had ik last van uitvallende adsl verbindingen.
Nu ben ik een beetje gaan experimenteren en ik denk dat de schuldige utorrent is. (Zette ik dit aan viel na een paar uur het modem uit.)
Er hangt nog een apparaat aan het modem (Een VOIP adapter) en die heb ik er gisteravond ook uitgetrokken om te kijken of die problemen gaf.
Vanmorgen weer naar mijn computer gekeken (Die had de hele nacht utorrent staan draaien) en utorrent was nog heerlijk aan het downloaden. Ik dacht: "hey dit is goed utorrent is toch niet de schuldige".
Toen wou ik een web pagina openen en wat dacht je met geen mogelijkheid.
Ik heb ook Skype draaien op deze computer dus ik Skype uitzetten en weer aanzetten. Geen Skype, wil niet connecten.
Ik zet utorrent uit en weer aan en hij begint weer te downloaden.
Ik probeer in te loggen in mijn modem en dat werkt ook niet.
Mijn computer krijgt wel een IP van het modem.
Ik reset het modem en alles werk weer.
Wat ik nu wil vragen is:
Wat is het verschil in internet verbinding tussen: Skype, uTorrent en normaal browsen?
Kan dit probleem een DNS probleem zijn in het modem?
Voor uTorrent heb ik een poort open gezet in het modem. Kan dit de reden zijn dat uTorrent het blijft doen en Skype en Browsen niet (Ik dacht dat de poorten voor normaal browsen standaard open staan)?
Wie helpt kan mij helpen.
There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes