Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] PC blijft bij het eerste scherm al vastlopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Gisteren heb ik op me stage een beetje moeten experimenteren met het images maken en terug zetten. Eerder heb ik dit met Symantec Ghost gedaan met 2 PC's en dit was succesvol.

Mijn stagebegeleider wilde gisteren dat ik een image ging maken met het programma Spotmau om te testen of het goed functioneert. Dus ik ben begonnen door een tweede partitie te maken op de PC met genoeg ruimte voor een image van de C:\ schijf. Toen dit voltooid was heb ik een image gemaakt met het programma. Na 15 minuten was dit succesvol afgerond en stond er een image bestand op de tweede partitie.

Nu wilde ik de image terug zetten op dezelfde PC waarvan ik net de image had gemaakt. Dus ik restart de PC met de Spotmau CD erin (dat is een bootable cd waarmee ik dus onder andere de image weer mee kan terug zetten) en begon met het terug zetten van de image. Op dat moment ben ik naar huis gegaan en heeft me collega gezegd dat de image was vastgelopen en dat hij toen de computer uit heeft gezet en hij niet meer wilde opstarten. Maar is logisch want de hele schijf is nu corrupt en ook de windows installatie.

Nu wil ik de machine opstarten en blijft hij onmiddellijk bij het eerste scherm vast zitten. Met het eerste scherm bedoel ik dus waar ze het merk van de PC laten zien en daaronder de tekst voor de setup en de boot menu.

Ik heb al geprobeerd om hem te booten met de XP cd maar dit pakt hij niet omdat hij gewoon niet verder komt dan dat scherm. Ook heb ik geprobeerd hem te booten met het XP boot floppy zodat ik hem weer kon imagen met Ghost en de Spotmau cd doet ook niets.

Welke opties heb ik nu nog om te proberen. Het is een soort van test PC dus in principe mag ik er alles op doen om te proberen hem weer aan de praat te krijgen en heb nog een Ghost image ervan op een externe harde schijf.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

Groetjes,

Gary

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2009 08:55 . Reden: Informatie toegevoegd. ]