Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
ik heb een nieuwe Coolermaster V8 laten plaatsen + 2 nieuwe casefans van Zalman.

in de BIOS stonden de chassis fans op 2000 RPM
ook stond de control hiervan op disabled.

ik zette deze vervolgens op enabled en de fans draaiden toen op 1300 RPM. ( minder gezoem )

Als ik hem nu weer op disabled zet, gebeurt er niks..naar mijn weten moet hij weer naar 2000 RPM springen..

weet iemand waar dit aan kan liggen?

Ik heb trouwens al in de BIOS alle Ratio's geprobeerd, maar dit lukt ook niet om de fans naar 2000 RPM te krijgen..

[ Voor 12% gewijzigd door SoundLab op 06-03-2009 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Zijn het PWM fans? die dingen van zalman? heb je ze aan een fancontroller hangen oid? of gewoon molex...
Anders kan je nog altijd van die Zalman Fanmate 2 dingen kopen, totally sucks met alle kabeltjes maar dan kan je teminste wel je chassis fans regelen.

Indien je ze direct in je mobo geplugged heb, download Speedfan eens. Daarmee zou je ook het een en ander moeten kunnen instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
ik heb even op de webite gekeken waar ik ze gekocht heb..
het zijn molex fans.. kan dit ook geregeld worden via de fan mate? dat staat namelijk niet vermeld op de site:

Fan Mate: http://www.alternate.nl/h...huizing&l3=Fancontrollers

Case Fan: http://www.alternate.nl/h...l1=Behuizingen&l2=Koelers

[ Voor 39% gewijzigd door SoundLab op 06-03-2009 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Er zit een Molex stekker direct aan je Fan? :/
Of er gaan 3 draadjes naar een convertertje die dan gevoed worden dmv een molex aansluiting?

if the latter, dan kan je gewoon een fan mate 2 kopen ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
aan de fan zit een standaard draadje, die gaat rechtstreeks op mijn mobo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In dat draadje zit toevallig geen weerstandje verwerkt dat de spanning verlaagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
nee...niet dat ik weet in ieder geval..

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Het is een cooler met PWM functie dus het lijkt mij dattie wel terug zou moeten springen naar 2000 rpm (weet ik overigens niet zeker!). Nu moet ik wel zeggen dat ik vaker heb gezien dat dit niet gebeurt bij coolers met PWM.

Maar probeer anders eens SpeedFan. Hiermee kan je vanuit windows de snelheid instellen. Daarnaast heeft Speedfan meer snelheden waaruit je kan kiezen (snelheid verhogen of verlagen gaat met stappen van 5% )

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Pagina: 1