Over het algemeen mooie foto's, met voor mij 2, 7 als toppers en 1 en 8 op een tweede en derde plek. Hierbij wat punten die mij per foto opvallen.
1. Hele mooie foto. Mooie diagonale lijn en erg mooi contrast tussen de voor en achter grond. Je zou nog kunnen proberen de rechter onder bloem weg te shoppen, aangezien deze er niet helemaal op staat en de aandacht dan nog meer naar de bloemen van de hoofd-stengel gaan.
2. Als een dergelijk bloemetje op deze manier wordt gefotografeerd, wordt het vaak een erg saaie, niets zeggende foto. Maar zo is hij heel mooi, schitterende sfeer. Komt dit zo uit je camera, of heb je deze nog aardig bewerkt?
3. Fototechnisch is hij goed, maar hij doet mij wat minder. Het blad is mooi belicht, maar de donkere achtergrond suggereert nacht...
4. Je kunt deze beter wat meer naar achteren in je serie plaatsen, aangezien hij een hele andere kleurtoning heeft dan de foto ervoor en erna. De foto zelf is wel aardig, het is wel een schattig beestje en de dof licht ook mooi, al had de neus misschien ook nog wel scherp gemogen.
5. Het takje is vrij smal, en de achtergrond is erg druk, daardoor is het een vrij onrustige foto. Erg leuk om al het gekrul te zien, maar ik zou hem niet aan de muur hangen.
6. Bij deze foto heb ik een dubbel gevoel. Aan de ene kant is het een schitterende achtergrond, maar aan de andere kant trekt hij toch ook wel veel van je aandacht weg bij het onderwerp, de vlinder. De vlinder zelf staat er trouwen erg mooi op, kijkt net even mooi het hoekje om de camera in.
7. Ook deze pas qua kleuren beter achteraan in je serie. De foto zelf is schitterend, mooie lijn met de dode tak en dat de vogel zijn kleuren mooi toont is natuurlijk erg aardig van hem.
8. Ook bij deze vind ik de achtergrond iets te druk, waardoor je ogen niet de rust krijgen om naar het bloemetje te kijken. Het bloemetje zelf staat er wel netjes op, onderaan zijn wat blaadjes overbelicht, maar dit stoort niet.
9. Als je bij deze links en boven de witte vlekken langs de rand er af knipt, of misschien weg werkt, dan komt de aandacht veel meer te liggen op de vlinder. Verder past de achtergrond goed bij de foto en is hij eigenlijk best wel goed. Maar, het is geen unieke, er uit springende foto. Ik denk dat dat komt doordat je vaak een foto van een vlinder op deze manier ziet. Bijv. de vlinder van foto 6 staat er veel spannender op, doordat hij je aankijkt. Maar ja, die stomme beesten doen natuurlijk nooit precies wat jij wil

. Dus, het komt zeker boven een standaard kiekjes foto uit, maar mist nog de x-factor

.