Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 21:15
Ik heb een Samsung HD103UJ sinds 4 maanden in mijn bezit en die heeft wel een heel irritante eigenschap: deze wil niet ontwaken wanneer de pc in slaapstand stond. Ik had hier een wel omslachtige remedie voor: gewoon het SATA-kabeltje eens herverbinden en dan zag Windows hem weer. Het feit dat mijn Antec 900 naast mij op de tafel staat maakt dat erg gemakkelijk, gewoon het paneel er even af en gaan..

Voor de rest is er met de schijf eigenlijk niks mis. Speedfan geeft wel een waarde van 74 aan bij 'Spin Up Time', de enige waarde die niet als 'Very Good' werd beschouwd. De schijf is aangesloten op een van mijn ICH9R poorten op mijn GA-P35-DS4. AHCI staat uiteraard aan want ik maak gebruik van eSata. Ik weet ook niet of de IDE-modus het probleem zal verhelpen, nu is het erg handig dat ik niet moet herstarten om de schijf te kunnen gebruiken, en anders zou ik van mijn eSata schijf geen gebruik kunnen maken. Verder hangt er nog een Raptor X en een Samsung HD501LJ aan diezelfde Intel controller. Die werken overigens al anderhalf jaar perfect, op AHCI en IDE.

Kan hier iemand een soortgelijk probleem in herkennen of is dit een van de kinderziektes die Samsung HDD's hebben (zoals bij sommige RAID controllers)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 21:15
NIemand?