HP Laptop crash/overhit?

Pagina: 1
Acties:

• AseranO
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-12-2020
Zojuist is mijn laptop er mee opgehouden. Wat is er gebeurd:

tijdens het gebruiken, gewoon voor wat internet. liep de laptop vast en ging weer verder.
Niet veel later liep hij weer vast en zag ik wat horizontale strepen in beeld. En niet veel later ging het scherm op zwart. Nou was mijn laptop flink heet. (is bijna altijd zo) Dus ik dacht nu is hij te heet en de beveilliging in werking gegaan. Alleen als dit gebeurd dan klap met laptop er keihard uit en gaat hij als een gek koelen.

Dit gebeurde echter nu niet en heb zelf de laptop uitgeschakeld en laten afkoelen.
Maar wat nu, hij start niet meer op. Er is kort wat schijf activiteit en daarna niet meer. Alleen als ik op enter druk gaat gelijktijdig het schijflampje knipperen.

Verder als ik hem dus aan doe is het scherm vel wit en vervlekt het naar zwart met verticale (gekleurde strepen) hier blijft hij dan op staan. Nu heb ik dit wel eens eerder gehad maar na een keer aan en uit doen werkte hij weer. nu dus niet meer.

Ik heb al geprobeerd de ram te verwisselen en opnieuw plaatsen. beide ram modules los van elkaar geprobeerd. Verder HD's etc gecontroleerd.Ik heb gekeken en geluisterd naar eventuele losse schroeven maar zonder succes.

Ik ben bang dat er toch wat doorgebrand moet zijn. maar wat?

Overigens de koeling werkt(e) wel naar behoren en wist wel waneer hij harder of zachter moest blazen.

Komt dit iemand bekend voor? laptop ik al 2 jaar oud, en zit helaas maar 2 jaar garantie op.

laptopspecs:

HP Dv9255ea
Microprocessor 1,66 GHz Intel® Core™ 2 Duo processor T5500 met Intel® Centrino® Duo Mobile-technologie
Microprocessor Cache 2-MB level 2 cache
Geheugen 2048 MB (2 x 1024 MB)
Max. geheugen tot 2 GB
Videographics NVIDIA® GeForce™ Go 7600
Videogeheugen 256 MB (toepassingsgericht)
Vaste schijf 240 GB 5400 rpm (2 x 120 GB)
Multimedia Drive Lightscribe Super Multi dvd-writer (+/-r, +/-rw) met ondersteuning voor dubbellaags
Display 17-inch WXGA+ high-definition BrightView breedbeeldscherm (1440 x 900)
Stroomvoorziening 90-Watt netadapter
8-cels lithium-ion (Li-Ion) batterij

-

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wat als je een extern scherm erop aansluit?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Fiber-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-12 19:08
Zit er niet gewoon enorm veel stof tussen je fan en de heatsink? Zie ik redelijk vaak bij laptops van 2 jaar en ouder, krijg je er niet zomaar tussenuit met een stofzuiger omdat het vaak een dik pak is, waardoor hij geen warmte meer kwijt kan en dus oververhit..

• AseranO
Snake schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 23:34:
Wat als je een extern scherm erop aansluit?
Ik heb geen vga aansluiting, alleen hdmi en s-video.
maar probleem is dat de latop uberhaupt niet meer opstart. in het begin na het aan doen even schijf activiteit en daarna niet meer. hoor ook niks.

-

• AseranO
Fiber- schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 23:36:
Zit er niet gewoon enorm veel stof tussen je fan en de heatsink? Zie ik redelijk vaak bij laptops van 2 jaar en ouder, krijg je er niet zomaar tussenuit met een stofzuiger omdat het vaak een dik pak is, waardoor hij geen warmte meer kwijt kan en dus oververhit..
Zou kunnen. het is niet zichtbaar en de fan draait wel gewoon. Maar als dat zou zijn dan moet hij na het afkoelen wel weer aanslaan neem ik aan? nu is hij koud en doet het alsnog niet.

-

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:50
Het kan ook zijn dat je chipset, processor of videokaart te warm is geworden en er gewoon compleet mee opgehouden is. Als ik jouw verhaal zo lees zie ik dat je je laptop vaak laat oververhitten tot een moment dat deze afsluit, dit is nou niet echt goed te noemen voor zo'n apparaat.

Ik zou zeggen dat er waarschijnlijk iets echt stuk is, wat weet ik zo niet en zou je alleen uit kunnen zoeken door het ding open te maken.

• AseranO
alex3305 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 23:48:
Het kan ook zijn dat je chipset, processor of videokaart te warm is geworden en er gewoon compleet mee opgehouden is. Als ik jouw verhaal zo lees zie ik dat je je laptop vaak laat oververhitten tot een moment dat deze afsluit, dit is nou niet echt goed te noemen voor zo'n apparaat.

Ik zou zeggen dat er waarschijnlijk iets echt stuk is, wat weet ik zo niet en zou je alleen uit kunnen zoeken door het ding open te maken.
Ik laat mijn laptop nooit bewust te heet worden. en dat er uitklappen door de hitte is me 1x overkomen doordat hij op bed lag.(logisch) een jaar geleden. maar nu staat hij constant op een houten tafel.

en ik doe er geen rare of zware dingen mee. hij is van nature altijd al behoorlijk warm geweest.(slecht design?)
Ik vermoed ook dat er iets helemaal ermee gestopt is. op het eerst gezicht niet opmerkelijks gezien. van t weekend laat ik hem hele openleggen. hopelijk is er wat te zien(of niet)

-

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:20

AlexanderB

7800 rpm

blokjes en kleurtjes = videokaart of videogeheugen..

• AseranO
AlexanderB schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 03:17:
blokjes en kleurtjes = videokaart of videogeheugen..
ik werd door mijn collega getipt dat er een bekend probleem is bij HP, en dat ze bepaalde type laptops terug halen voor gratis reparatie. Ik heb dus een van deze symtomen en moet vanavond thuis even controleren op mijn productnummer erbij zit. Zo ja dat kan ik he, gratis laten repareren. Het inderdaad goed mogelijk dat de videokaart ermee opgehouden is. hopelijk door het probleem dat door HP is vastgesteld.

zie website:

http://h10025.www1.hp.com...l&product=3366763&lang=nl

-

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:49
AseranO schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 23:37:
[...]

Ik heb geen vga aansluiting, alleen hdmi en s-video.
maar probleem is dat de latop uberhaupt niet meer opstart. in het begin na het aan doen even schijf activiteit en daarna niet meer. hoor ook niks.
Je zegt in je TS dat er activiteit is na het op enter drukken, iets met:
Windows start en komt er achter dat er niet correct is afgelsoten. Het bekende 30 seconden keuzemenu voor de veilige modus. Je drukt dus op enter en Windows gaat verder tot... tot hij klaar is. Als je vervolgens, door het kapotte scherm, niets meer doet is het logisch dat ie ook de HDD niet gaat gebruiken :+

Verder:
Hoezo kun je geen extern beeldscherm aansluiten? Niemand in de buurt met een HDTV? Heb je zelf geen normale TV en een s-video -> composiet verlengstukje (die zat gewoon bij mijn Asus laptop iig). Hij hoeft niet per sé op een computerscherm...

Maar ik denk dat je hele videokaart oververhit is en gewoon kapot. Dan valt er niets te repareren tenzij je garantie kan claimen wegens een productiefout. Mijn eigen A6T had ook een oververhitte 7600 videokaart en die is zelf niet meer te fixen en ik denk in jou geval ook niet. Een kapotte chip betekend nieuw moederbord en dat is een grap van zo'n 500 euro buiten garantie om.

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

AseranO schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 07:56:
[...]

ik werd door mijn collega getipt dat er een bekend probleem is bij HP, en dat ze bepaalde type laptops terug halen voor gratis reparatie. Ik heb dus een van deze symtomen en moet vanavond thuis even controleren op mijn productnummer erbij zit. Zo ja dat kan ik he, gratis laten repareren. Het inderdaad goed mogelijk dat de videokaart ermee opgehouden is. hopelijk door het probleem dat door HP is vastgesteld.

zie website:

http://h10025.www1.hp.com...l&product=3366763&lang=nl
Ik ben bang dat dit niet van toepassing is op een dv9255ea, dit omdat deze al standaard 2 jaar garantie heeft. De uitbreiding van de garantie geldt alleen voor modellen die standaard 1 jaar garantie hebben.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• AseranO
Phase schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 08:57:
[...]

Ik ben bang dat dit niet van toepassing is op een dv9255ea, dit omdat deze al standaard 2 jaar garantie heeft. De uitbreiding van de garantie geldt alleen voor modellen die standaard 1 jaar garantie hebben.
Mijn laptop heeft 1 jaar garantie. Staat op de onderkant van de laptop.

-

• Phase

Phase

Supremely Insane

Ja, dat klopt, dat zijn die standaard gare stickertjes die we op iedere notebook plakken.
Als je de dv9255ea opzoekt op de website zie je onderaan vermeld:
Warranty and Support
2 years, pick-up and return, parts and labour
http://h10025.www1.hp.com...=en&jumpid=reg_R1002_USEN

• AseranO
GENETX schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 08:33:
[...]

Je zegt in je TS dat er activiteit is na het op enter drukken, iets met:
Windows start en komt er achter dat er niet correct is afgelsoten. Het bekende 30 seconden keuzemenu voor de veilige modus. Je drukt dus op enter en Windows gaat verder tot... tot hij klaar is. Als je vervolgens, door het kapotte scherm, niets meer doet is het logisch dat ie ook de HDD niet gaat gebruiken :+

Met activiteit van de entertoets bedoel ik alleen dat wanneer je de entertoets en ook de esc toets indruk. dat er gelijktijdig het schijflampje even oplicht. Het lijkt meer op een storing dan dat hij wat doet, laatste het windows keuze menu. De laptop gaat aan en daarmee is alles gezegd.

Verder:
Hoezo kun je geen extern beeldscherm aansluiten? Niemand in de buurt met een HDTV? Heb je zelf geen normale TV en een s-video -> composiet verlengstukje (die zat gewoon bij mijn Asus laptop iig). Hij hoeft niet per sé op een computerscherm...

Deze heb ik en heb het geprobeerd op mn TV, alleen staat deze uitgang niet standaard aan en moest altijd softwarematig worden ingeschakeld.

Maar ik denk dat je hele videokaart oververhit is en gewoon kapot. Dan valt er niets te repareren tenzij je garantie kan claimen wegens een productiefout. Mijn eigen A6T had ook een oververhitte 7600 videokaart en die is zelf niet meer te fixen en ik denk in jou geval ook niet. Een kapotte chip betekend nieuw moederbord en dat is een grap van zo'n 500 euro buiten garantie om.
Het betreft naar verwachting om het nvidia probleem met de gpu's en overmatige hitteproductie.
Zie artikel: nieuws: HP: Nvidia-bug speelt al sinds november 2007

Als mijn laptop op de lijst van productnummers staat hang ik gelijk aan de telefoon :)

[ Voor 4% gewijzigd door AseranO op 06-03-2009 09:13 ]

-

• AseranO
Phase schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:03:
Ja, dat klopt, dat zijn die standaard gare stickertjes die we op iedere notebook plakken.
Als je de dv9255ea opzoekt op de website zie je onderaan vermeld:

[...]

http://h10025.www1.hp.com...=en&jumpid=reg_R1002_USEN
Oke, wist ik niet. Maar er is wel een terughaal actie van Hp waar mij laptop serie ondervalt en ik heb 1 van de gemelde symtomen.

-

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:05

ralpje

Deugpopje

Phase schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 08:57:
[...]

Dus als je laptop meer dan één jaar garantie heeft, kan je niet de fabrieks-/ontwerpfout laten herstellen? Lekkere service van HP

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• AseranO
Ik bedoelde dit artikel op tweakers:

nieuws: HP: Nvidia-bug speelt al sinds november 2007

-

• GENETX
Mja, dat is denk ik de 8600M-serie die inderdaad brak was. De Go 7600 komt uit begin 2006 en in 2007 was de opvolger, de beruchte 8600M, er dus al.

Maar dan heb ik dat dus verkeerd begrepen voor wat betreft de schijfactiviteit. Lijkt me dan eerder een compleet dode laptop :X

• Phase

Phase

Supremely Insane

ralpje schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:09:
[...]

Dus als je laptop meer dan één jaar garantie heeft, kan je niet de fabrieks-/ontwerpfout laten herstellen? Lekkere service van HP
Als jouw laptop met 2 jaar garantie een fabrieks-/ontwerpfout heeft, heeft hij daar echt wel binnen die 2 jaar last van...

• AseranO
Phase schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:22:
[...]

Als jouw laptop met 2 jaar garantie een fabrieks-/ontwerpfout heeft, heeft hij daar echt wel binnen die 2 jaar last van...
Volgens de website van HP over het probleem wat zij vermelden is dat het niet perse hoeft voor te komen. Vroeg of laat kan het voor komen, of dus helemaal niet.

Maar goed als mij productnummer erbij staat ga ik het gewoon proberen

-

• Phase

Phase

Supremely Insane

Ik heb het voor jou gechecked, jouw produktnummer staat helaas niet op mijn lijst :'(

• AseranO
Phase schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:34:
Ik heb het voor jou gechecked, jouw produktnummer staat helaas niet op mijn lijst :'(
Uberhaupt geen dv9255ea? Ik neem aan dat je voor hp werkt?

heeft de dv9255ea geen verschillende servicetags/productcode?

-

• Phase

Phase

Supremely Insane

Ik werk inderdaad voor Hp. De dv9255ea heeft altijd als produktcode: RY690EA, deze staat niet op de lijst met toestellen die in aanmerking komen voor de uitgebreide garantie.

• AseranO
Phase schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:51:
Ik werk inderdaad voor Hp. De dv9255ea heeft altijd als produktcode: RY690EA, deze staat niet op de lijst met toestellen die in aanmerking komen voor de uitgebreide garantie.
Dat is dan lekker :S, en een eventuele faalende videokaart valt niet onder de garantie? (als ik nog garantie heb)

-

• Phase

Phase

Supremely Insane

Als je hem nog aangeschaft hebt na 6 maart 2007 heb je nog garantie he ;) En dan kan ie gewoon gerepareerd worden obviously, garantie is garantie.

Ik zou zeggen, check de aankoopdatum eens op de bon voor de zekerheid!

• AseranO
Phase schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:00:
Als je hem nog aangeschaft hebt na 6 maart 2007 heb je nog garantie he ;) En dan kan ie gewoon gerepareerd worden obviously, garantie is garantie.

Hij is begin feb 2007 besteld maar in maart pas geleverd... :S

-

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:13
Phase schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:00:

@Phase: Hey ex-collega ;) Doe ze de groeten daar...

@TS: de DV92-serie is er 1 die standaard met Vista werd geleverd. Aangezien Vista van januari 2007 is en jouw model niet het eerste model uit de DV92-serie is, lijkt het mij waarschijnlijk dat jouw laptop nog garantie heeft. Bij twijfel kun je HP het serienummer mailen of doorbellen. Dit is niet helemaal 100% aangezien HP uitgaat van 24 of 25 maanden na de productiedatum. Mocht de laptop dus lang ergens op de plank hebben gelegen, dan klopt de garantie in de systemen van HP niet. Met een aankoopbon krijg je natuurlijk de volle 2 jaar garantie.

• AseranO
LuukNouwen schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:09:
[...]

@Phase: Hey ex-collega ;) Doe ze de groeten daar...

@TS: de DV92-serie is er 1 die standaard met Vista werd geleverd. Aangezien Vista van januari 2007 is en jouw model niet het eerste model uit de DV92-serie is, lijkt het mij waarschijnlijk dat jouw laptop nog garantie heeft. Bij twijfel kun je HP het serienummer mailen of doorbellen. Dit is niet helemaal 100% aangezien HP uitgaat van 24 of 25 maanden na de productiedatum. Mocht de laptop dus lang ergens op de plank hebben gelegen, dan klopt de garantie in de systemen van HP niet. Met een aankoopbon krijg je natuurlijk de volle 2 jaar garantie.
Het is een kwestie van een aantal weken buiten de garantie of net aan. zou thuis de bon moeten bekijken. verwacht alleen neit dat daar 6 maart of hoger staat aangezien hij 4 maart 2007 verzonden is naar mij.

hoe gaat HP daarmee om?

-

• Phase

Phase

Supremely Insane

Lastig te zeggen, normaal gesproken is buiten garantie gewoon buiten garantie :'(

• AseranO
Phase schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:10:
Lastig te zeggen, normaal gesproken is buiten garantie gewoon buiten garantie :'(
kun je me vertellen of je weet wat de economsche levenduur van deze laptop is? in iedergeval meer dan 2 jaar en dat zou wettelijk gezien weer anders liggen met de garantie en of koste reducerend voor de eventuele reparatie.

hoe dat precies zit moet ik dan nog uitzoeken als ik inderdaad geen garantie meer heb.

-

• L.N.
AseranO schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:25:
[...]

kun je me vertellen of je weet wat de economsche levenduur van deze laptop is? in iedergeval meer dan 2 jaar en dat zou wettelijk gezien weer anders liggen met de garantie en of koste reducerend voor de eventuele reparatie.

hoe dat precies zit moet ik dan nog uitzoeken als ik inderdaad geen garantie meer heb.
Maar dat is een verhaal tussen koper en verkoper. Aangezien HP zelf geen (consumenten)producten rechtstreeks aan de consument levert, is HP hierin geen partij. Hiervoor moet je dus bij jouw verkooppunt zijn.

• AseranO
LuukNouwen schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:28:
[...]

Maar dat is een verhaal tussen koper en verkoper. Aangezien HP zelf geen (consumenten)producten rechtstreeks aan de consument levert, is HP hierin geen partij. Hiervoor moet je dus bij jouw verkooppunt zijn.
Klopt, als het zover komt dan moet ik het inderdaad maar even gaan uitzoeken hoe en wat

-

• Phase

Phase

Supremely Insane

Luuk is helemaal correct :)

@Luuk, ik heb ze de groeten gedaan :)

• L.N.
Phase schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:33:
Luuk is helemaal correct :)

@Luuk, ik heb ze de groeten gedaan :)
Natuurlijk heb ik gelijk ;)

Maar AseranO, je kunt het beste even naar HP bellen. Vaak telt het systeem daar 25 maanden garantie vanaf de productiedatum, zodat laptop misschien net nog garantie heeft. Tevens heb je garantie vanaf de ontvangstdatum, dus dat je heb al in februari hebt besteld doet er niet toe.

• AseranO
LuukNouwen schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:40:
[...]

Natuurlijk heb ik gelijk ;)

Maar AseranO, je kunt het beste even naar HP bellen. Vaak telt het systeem daar 25 maanden garantie vanaf de productiedatum, zodat laptop misschien net nog garantie heeft. Tevens heb je garantie vanaf de ontvangstdatum, dus dat je heb al in februari hebt besteld doet er niet toe.
ja precies, ik ga hard op zoek naar de bon vanavond :P thnx voor jullie inbreng

-

• L.N.
AseranO schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:44:
[...]

ja precies, ik ga hard op zoek naar de bon vanavond :P thnx voor jullie inbreng
Je kunt ook eerst bellen. Als in hun systeem staat dat je garantie hebt, dan heb je de bon niet nodig. Enkel het serienummer is voldoende. Tevens staat het probleem dan op de datum van vandaag genoteerd en hoeft de laptop maar tot vandaag garantie te hebben.

• AseranO
LuukNouwen schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:49:
[...]

Je kunt ook eerst bellen. Als in hun systeem staat dat je garantie hebt, dan heb je de bon niet nodig. Enkel het serienummer is voldoende. Tevens staat het probleem dan op de datum van vandaag genoteerd en hoeft de laptop maar tot vandaag garantie te hebben.
Das een goeie, ga ik doen, ik weet alleen niet me serienummer (zit op me werk), is is dv9255ea vermelden voldoende?

Edit: lijkt me niet, serienummer moet ik dan nog even achterhalen

[ Voor 15% gewijzigd door AseranO op 06-03-2009 11:56 ]

-

• L.N.
AseranO schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:50:
[...]

Das een goeie, ga ik doen, ik weet alleen niet me serienummer (zit op me werk), is is dv9255ea vermelden voldoende?

Edit: lijkt me niet, serienummer moet ik dan nog even achterhalen
Nee, je hebt het serienummer nodig. Het kan zijn dat jij de laptop al een keer geregistreerd hebt en dan heb je het serienummer niet nodig.

• AseranO
LuukNouwen schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:04:
[...]

Nee, je hebt het serienummer nodig. Het kan zijn dat jij de laptop al een keer geregistreerd hebt en dan heb je het serienummer niet nodig.
Volgens HP had heb ik er geen garantie meer op. 2 dagen te laat!!!
:S

-

• AseranO
Vandaag samen met mn neef de laptop 'gestript' na gekijken, helaas nix te zien. op een hoop stof na dan.
Wel lijkt het er steeds meer op de dat videokaart kapot is. met Vga kabel kan ik wel in windows safemode komen ( low resolutie, 4bit)
Maar windows normaal opstarten lukt niet. Na het laadbalkje van windows is er niets meer te zien. waarschijnlijk omdat ie de resolutie niet kan weergeven omdat de videochip kaduuk is.

wat denken jullie?

-

• GENETX
AseranO schreef op zondag 08 maart 2009 @ 20:22:
Vandaag samen met mn neef de laptop 'gestript' na gekijken, helaas nix te zien. op een hoop stof na dan.
Wel lijkt het er steeds meer op de dat videokaart kapot is. met Vga kabel kan ik wel in windows safemode komen ( low resolutie, 4bit)
Maar windows normaal opstarten lukt niet. Na het laadbalkje van windows is er niets meer te zien. waarschijnlijk omdat ie de resolutie niet kan weergeven omdat de videochip kaduuk is.

wat denken jullie?
Had ik ook, Windows wilde niet starten en de veilige modus wel. Heb je overigens ook in de safemode nog vreemd beeld, of is het daar wel normaal? Je kan kijken om het automatisch restarten na BSOD uit te zetten door op F8 te rammen voor het opstarten.

Bij mijn laptop met kaduke videokaart kon ik toen mooi lezen dat de driver niet kon worden ingeladen wegens defecte hardware of iets dergelijks....

• AseranO
GENETX schreef op zondag 08 maart 2009 @ 20:34:
[...]

Had ik ook, Windows wilde niet starten en de veilige modus wel. Heb je overigens ook in de safemode nog vreemd beeld, of is het daar wel normaal? Je kan kijken om het automatisch restarten na BSOD uit te zetten door op F8 te rammen voor het opstarten.

Bij mijn laptop met kaduke videokaart kon ik toen mooi lezen dat de driver niet kon worden ingeladen wegens defecte hardware of iets dergelijks....
het beeld is inderdaad niet helder, er lopen horizontale gestreepte strepen door het beeld. Die opties die jij zegt had ik wel gezien maar niet geprobeerd. Heb nu geen extern scherm meer in de buurt.

het is uitgesloten dat het lcd scherm zelf stuk is? heb wel voor een losse gezocht 2dehands
ff afwachten wat voor prijs ervoor wordt gevraagt, voor een schappelijk prijs is het t proberen waard

-

• GENETX
Laat maar achterwege... Als je extern al strepen hebt weet ik genoeg... Het zou nog de aansluiting kunnen zijn en om zeker te zijn maak je nog even een screenshot in de veilige modus en ga je die bekijken. Als ik het goed heb zie je ook daar de artifacts (zo heten die strepen etc) op.

Nee, ik ben bang dat ik je moet teleurstellen. Exact dezelfde symptonen. Duidelijk een kapotte videochip.

• AseranO
GENETX schreef op zondag 08 maart 2009 @ 20:51:
Laat maar achterwege... Als je extern al strepen hebt weet ik genoeg... Het zou nog de aansluiting kunnen zijn en om zeker te zijn maak je nog even een screenshot in de veilige modus en ga je die bekijken. Als ik het goed heb zie je ook daar de artifacts (zo heten die strepen etc) op.

Nee, ik ben bang dat ik je moet teleurstellen. Exact dezelfde symptonen. Duidelijk een kapotte videochip.
Daar was ik wel bang voor. alleen zijn die artifacts niet zichtbaar is het bios menu en windows (F8) start opties. of maakt niet uit?

-

• GENETX
Maakt niet uit, het gaat om bepaalde bewerkignen.

Mijn laptop had een dag staan te downloaden op energiebesparing. Uit het werk ging ik lekker een potje ETQW spelen en na 5 minuten versprong het beeld: Artefacts, bah! Uitgedaan.

Nadat hij afgekoeld was weer geprobeerd, niets in Vista. Nouja, temps waren goed en ETQW leek ook goed, maar na een paar minuten weer... Dat was fataal. Daarna was alles eigenlijk aan stront.

Ik had wel in de BIOS ook al artifacts, maar een buurjongen had bv een kaart in zijn desktop die 2D in Windows XP prima deed, alleen het 3D deel was verkloot. Die kaart heeft nog jaren gewerkt in 2D mode.

Het hangt allemaal af van wat exact kapot is in die chip. Ik heb er door mijn opleiding wel wat basic kennis over, maar denk niet dat het er echt toe doet om nog lappen tekst te dumpen...

• AseranO
GENETX schreef op zondag 08 maart 2009 @ 21:42:
Maakt niet uit, het gaat om bepaalde bewerkignen.

Mijn laptop had een dag staan te downloaden op energiebesparing. Uit het werk ging ik lekker een potje ETQW spelen en na 5 minuten versprong het beeld: Artefacts, bah! Uitgedaan.

Nadat hij afgekoeld was weer geprobeerd, niets in Vista. Nouja, temps waren goed en ETQW leek ook goed, maar na een paar minuten weer... Dat was fataal. Daarna was alles eigenlijk aan stront.

Ik had wel in de BIOS ook al artifacts, maar een buurjongen had bv een kaart in zijn desktop die 2D in Windows XP prima deed, alleen het 3D deel was verkloot. Die kaart heeft nog jaren gewerkt in 2D mode.

Het hangt allemaal af van wat exact kapot is in die chip. Ik heb er door mijn opleiding wel wat basic kennis over, maar denk niet dat het er echt toe doet om nog lappen tekst te dumpen...
Nee pcies, het is opzich wel duidelijk. Maar ga even kijken of ik er nog wat kan uithalen qua garantie en reparatie. Ik laat het er niet direct bij zitten. dat ding kosten 2 jaar geleden 1400 euro. en nu is het en dure schemerlamp. Thnx voor jullie input

-

• GENETX
Ja idd.. Je zou nog even consuwijzer.nl kunnen bekijken, daar staan nog enkele tips. Ook zou ik kijken of je iemand kan vinden die wat van recht afweet, of wellicht rechtsbijstand oid.

• AseranO
GENETX schreef op maandag 09 maart 2009 @ 08:35:
Ja idd.. Je zou nog even consuwijzer.nl kunnen bekijken, daar staan nog enkele tips. Ook zou ik kijken of je iemand kan vinden die wat van recht afweet, of wellicht rechtsbijstand oid.
Ik heb wat gevonden qua wetsartikelen voor de garantie etc, voor wie geinteresseerd is zal ik het antwoord van hp hier neerzetten. vanavond ff een mooi briefje in elkaar flansen

-

• Davemave
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12 11:25
AseranO schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 08:48:
[...]

Ik heb wat gevonden qua wetsartikelen voor de garantie etc, voor wie geinteresseerd is zal ik het antwoord van hp hier neerzetten. vanavond ff een mooi briefje in elkaar flansen
Graag!
in mijn september2007 aangeschafte dv9590ed is van het weekend de videochip ook overleden.
Ik snap niet of ik nu wel of niet garantie heb. Want de dv95xx staat niet in het lijstje.
Gewoon bellen naar HP? Ik begreep al op het internationale HP forum dat wanneer je support belt gewoon een voorstel voor een betaalde reparatie krijgt maar wanneer je bijvoorboorbeeld naar de garantie desk belt een gratis repartie krijgt aangeboden.
Iemand die daar meer vanaf weet?

• Phase

Phase

Supremely Insane

Davemave schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:05:
[...]

Graag!
in mijn september2007 aangeschafte dv9590ed is van het weekend de videochip ook overleden.
Ik snap niet of ik nu wel of niet garantie heb. Want de dv95xx staat niet in het lijstje.
Gewoon bellen naar HP? Ik begreep al op het internationale HP forum dat wanneer je support belt gewoon een voorstel voor een betaalde reparatie krijgt maar wanneer je bijvoorboorbeeld naar de garantie desk belt een gratis repartie krijgt aangeboden.
Iemand die daar meer vanaf weet?
Een DV9590ed heeft gewoon 2 jaar garantie hoor, zie onderaan deze pagina

Gewoon even contact opnemen met HP, en hij zal kostenloos gerepareerd worden :)

• AseranO
Bij deze weer een update.

Ik heb van de week een nieuw moederbord besteld uit china(misschien is dat het probleem)...(ik ging er van uit dat de videokaartchip stuk was)
Gister ontvangen en ingebouwd.... Je voelt hem aankomen.. hji werkt niet.

Geen beeld, geen schijfactiviteit etc. Alleen alle lampjes gaan branden en de coolfan draait kort.
Verder blijft het letterlijk stil.

Nu heb ik hem nog niet helemaal opnieuw gecontroleerd werd vannacht wat te laat daar door.

Maar goed nu achterhalen wat ik fout heb gedaan. heb ik een stekkertje niet goed aangesloten.
CPU stuk of niet goed geplaatst, hoewel ik daar juist goed opgelet heb.
Of heb ik gewoon een kapotte moederbord gehad?

Hebben jullie een suggestie waarom de lampjes( zelfs van de cardreader) continue branden en verder niks doet?

Edit: Het is moederbord model: 434660-001, orgineel is het model 434659-001. Maar beide zijn compatible

Edit 2: case closed, blijkbaar zat een kabeltje niet goed aangesloten, hij werkt weer :)

[ Voor 12% gewijzigd door AseranO op 05-10-2010 09:00 ]

-

Pagina: 1