Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke programma's behouden?

Pagina: 1
Acties:
  • 527 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet zo goed of ik dit topic hier in moest zetten of in het Tweaking forum, dus modje zou je zo vriendelijk willen zijn het topic te verplaatsen als het hier verkeerd staat?

Ik ben de laatste week ongeveer veel bezig geweest met mijn Vista laptopje zo snel mogelijk te maken door o.a. veel programma's te wissen. Maar ik weet niet zo goed welke programma's echt nodig zijn en welke ik er af kan gooien. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om deze lijst te bekijken en te zeggen welke programma's ik er af kan gooien? Het gaat om een HP Presario C700.

Hier is de lijst:

Adobe Color Common Settings
Adobe ExtendScript Toolkit 2
Adobe Flash Player 10 ActiveX
Adobe Flash Player Plugin
Adobe Photoshop CS3
Adobe Reader 8.1.1 - Nederlands
avast! Antivirus
Backburner
BitTorrent
CCleaner (remove only)
Conexant HD Audio
CSE HTML Validator Lite v6.52
DivX Web Player
ESU for Microsoft Vista
FileZilla Client 3.0.9.2
Font Xplorer 1.2.2
Handy Backup
HP Quick Launch Buttons 6.20 G2
HP Wireless Assistant
IBP & ARELIS 9.7.1
Intel(R) Graphics Media Accelerator Driver
Java(TM) SE Runtime Environment 6
Microsoft .NET Framework 3.5 SP1
Microsoft Office 2000 SR-1 Premium
Microsoft Office Standard 2007
Mozenda Web Agent Builder
Mozilla Embedded Browser version 2.0
Mozilla Firefox (3.0.7)
MSCU for Microsoft Vista
MSXML 4.0 SP2 (KB936181)
MSXML 4.0 SP2 (KB941833)
MSXML 4.0 SP2 (KB954430)
NetWaiting
NuSphere PhpED version 5.6
Opera 9.27
Php Documentor version 1.4.2 for NuSphere PhpED
php-5.2.8 for NuSphere PhpED
Polystyle 2.0zo (trial) for NuSphere PhpED
PunkBuster Services
Quake Live Mozilla Plugin
QuickTime
Realtek USB 2.0 Card Reader
Roxio MyDVD Basic v9
Taalpakket voor Microsoft .NET Framework 3.5 - NL
Touch Pad Driver
Unity Web Player
Update voor het stuurprogramma voor Windows Mobile Apparaatcentrum
VideoLAN VLC media player 0.8.5
WampServer 2.0
Winamp
Winamp Toolbar for Firefox
Windows Media Player Firefox Plugin
Windows Mobile Apparaatcentrum
WinRAR
Yahoo! Messenger

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Je zou zelf eens kunnen beginnen met kijken naar
a) wat gebruik je wel en wat niet
b) wat vreet resources (zie taakbeheer)

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Wat je beste kan verwijderen voor snelheidswinst, staat niet in het lijstje: Vista

Even serieus, hoe moeten wij nou weten wat jij met je laptop doet, en wat je dan dus wel of niet nodig hebt.
Alleen jij kan dat bepalen.

Misschien zijn de specs van je laptop niet het beste geschikt voor de Vista versie die jij hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!! :) Ik heb al gekeken naar wat de meeste resources vreet, maar toch wil ik ook zo min mogelijk software op mijn pc hebben. Ik google veel naar programma's waarvan mensen zeggen dat ze totaal onnodig zijn, maar ik kan niet altijd alles vinden. Dus als er programma's tussen zitten die echt totaal zinloos zijn dan hoor ik het graag.

De Vista programma's zoals Windows Mail, Agenda, Office enz. zou ik dolgraag willen deinstalleren maar ik zag via Google dat dit echt onmogelijk is :( :(

Is het trouwens ook niet mogelijk om Microsoft Access en Powerpoint te verwijderen, want die programma's gebruik ik nooit, maar ik zie ze niet bij de uninstall list staan..

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 00:43:
Is het trouwens ook niet mogelijk om Microsoft Access en Powerpoint te verwijderen, want die programma's gebruik ik nooit, maar ik zie ze niet bij de uninstall list staan..
Maak een image met Ghost en ga experimenteren. Wat je hierboven vraagt is trouwens met een klein beetje eigen inzet snel te vinden: ga naar de setup van Office, en pas de installatie aan.

Je leert het meeste van experimenteren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

De programma's die je geïnstalleerd kunt houden is puur user-afhankelijk. Ik heb bij mijn office 2003 installatie bijvoorbeeld Publisher geïnstalleerd omdat ik daar gebruik van maak, Access en Outlook gebruik ik niet en heb ik ook niet geïnstalleerd. Mocht je zelf een Office installatie CD/DVD hebben, druk die eens in je computer, start de installatie en selecteer 'installatie aanpassen', hier kun je als het goed is onderdelen (Access en Powerpoint) verwijderen.

Adobe Flash Player 10 ActiveX
Conexant HD Audio
HP Quick Launch Buttons 6.20 G2
Intel(R) Graphics Media Accelerator Driver
Java(TM) SE Runtime Environment 6
Realtek USB 2.0 Card Reader
Touch Pad Driver
Update voor het stuurprogramma voor Windows Mobile Apparaatcentrum

Bovenstaande lijstje inclusief een virusscanner te allen tijde geïnstalleerd houden, al zou Java er eventueel ook nog wel af kunnen als je daar toch nooit gebruik van maakt.

Bij Vista kun je sowieso veel prestatiewinst boeken door onnodige dingen bij het opstarten uit te schakelen, hier kun je een tooltje van Microsoft voor gebruiken: Autoruns, let wel op wat je uitschakelt, en het liefst voor de beginnende gebruiker alleen in het Logon tabblad.

Ook zie ik een Office 2000 en een 2007 geïnstalleerd staan, verwijder die je niet nodig hebt. Ook heb je én Internet Explorer 7 én Firefox én Opera geïnstalleerd staan, kies 1 als hoofdbrowser en verwijder de anderen, al is het niet verstandig om Internet Explorer te verwijderen, maar als je voor Firefox of Opera kiest kan je hem wel gewoon negeren.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 22:52
Van het verwijderen van programma's die niet op de achtergrond draaien, zal de snelheidswinst niet merkbaar zijn.

Snelheidswinst valt te behalen door programma's niet op de achtergrond te laten draaien die je niet nodig hebt en het niet op laten starten van services die je niet nodig hebt. Over beide onderwerpen zijn op internet vele handleidingen en goede tips te vinden.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ondanks dat dit een lichtelijk interessant topic is; is het weinig nuttig. Jij hebt die applicaties geïnstalleerd en waarschijnlijk besloten dat het nuttig is. Je hebt echter geen enkele applicatie nodig behalve je OS en wat drivers om te kunnen werken. Alles in je lijst kun je dus verwijderen; maar je OS zal er niets sneller van worden; zoals hier ook al opgemerkt. Succes ermee!

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.