Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrets68
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06 19:52
Hallo ,

Ik ben bezig een systeem in elkaar te zetten , nu zit ik te twijfelen waar de ventilator van de processor koeler het best gemonteerd kan worden , uit de handleidingen word dit niet duidelijk.
Ik heb wel gezocht op het forum maar het is mij niet duidelijk

ik heb een phenom 940 met een scythe mugen 2000 erop (gigabyte ma 790GP)
er zijn 2 mogelijkheden
1 aan de brede kant van de lammelen ,direct tegenover de achter ventilator van de behuizing
dus vanaf de zijkant gezien naar achter toe geplaatst

2
aan de smallere kant van de lammelen naar onderen gericht , zeg maar richting graka.

iemand een idee ?
thanks
Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Ligt eraan waar bij jou in je kast de lucht afgezogen wordt. Ik heb de fan naar beneden gericht, dus richting graka, maar hij zuigt lucht aan. Omdat mijn kast een Antec 900 is komt het dus neer op de lucht van onder erdoorheen blazen, en de grote casefan bovenin blaast daarna die warmere lucht naar "buiten".

Gewoon bedenken hoe je luchtstroom loopt en die richting aanhouden, zuigen jouw casefans aan de achterkant af, dan zou ik de fan boven het geheugen hangen en de lucht er dus ook weer recht doorheen jagen en achter blaast de casefan het weer weg.

[ Voor 28% gewijzigd door the_RJ op 05-03-2009 22:20 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
ik heb gisteren de zelfde koeler op mijn i7 gegooid en ik doe het op jou 1e manier.
Volgens mij stond dit zo in de handleiding en kan hij beter koelen zo. Maar ben er niet zeker van.
Wat ik wel weet is dat hij ongeveer 15° minder warm is tijdens full load. Lijkt me wel goed dus :D

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brede kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Plaats het zo dat je CPU fan blaast en je case fan het uitblaast.
Push&Pull effect heet dat. werkt prima! Hoe beter, en sneller de warme lucht uit je kast gaat hoe koeler het geheel is natuurlijk :)