Toon posts:

TV op iMac met Slingbox, FIreDTV, EyeTV Hybrid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na tientallen topics lezen kom ik er niet echt uit

Misschien dat ik hier een duidelijk antwoord kan vinden..]

Dit is de situatie.

In ga binenkort verhuizen naar een bestaande bouw.

Momenteel heb ik Digitale tv van UPC met de hddvrbox. De Imac komt in de keuken te staan voor ik ook tv op wil hebben.

Wat zijn hier me opties en suggesties? Eigenlijk heb ik niet zo'n zin op een antennekabel helemala naar de keuken te trekken en dan aan te sluiten. Analoog beeld schijnt ook niet echt succesvol te zijn op de imac.

Nu heb ik gelezen over de Firedtv waar dus een kaart in kan. Mijn broer heeft namelijk nog digitenne abonnement lopen. Zou ik deze kaart kunnen gebruiken?

En als ik besluit de dgitenne decoder te gebruiken icm de hybrid of eyetv 250 plus ontvang ik dan gewoon alle kanalen zonder hier een antennekabel te hoeven gebruiken?

Ook heb ik gelezen over de slingbox, maar snap deze werking niet zo.

Wat is volgens jullie de beste optie met zo min nogelijk kabels en het beste beeldkwaliteit?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-10 11:43
Ik ben ook aan het kijken voor mijn net bestelde Imac. In jou geval zou ik voor deze gaan:

http://www.firedtv.nl/cms...iew=article&id=2&Itemid=6

Ik gebruik nu in mijn pc de floppydtv voor de kabel en die werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik zit dus te twijfelen tussen de firedtv en de Hybrid van elgato icm met digitenne.

Is het beeld vergelijkbaar tussen de twee?

Voordelen hybrid:
- Goedkoper
- Meegeleverde software

Nadeel:
- Digitenne ontvanger met draad op goede plek zetten.
- Settopbox digitenne
- Meer kabels

Voordelen Firedtv:
- ingebouwde Cam
- Firewire aansluiting

Nadelen:
- Klote software
- Prijs incl cam

Vergeet ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-10 11:43
De firedtv werkt met eyetv software, alleen kan ik daar niets over vertellen omdat ik nog een maand op mijn Imac moet wachten :'(

In mijn pc gebruik ik de floppydtv i.s.m. windows mediacenter sofware en dat werkt uitstekend. Zelfs HD zenders zijn prima te bekijken en op te nemen. De bijgeleverde software gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Ik kijk bij tijd en wijlen TV op mijn iMac 20". Ik heb een normale COAX-kabel aangesloten via een EyeTV Hybrid en ontvang daarop analoge TV.

De kwaliteit is niet geniaal, maar meer dan prima als je verder dan een meter van je iMac afstaat terwijl je kijkt. Van twee meter of meer is het beeld van dezelfde kwaliteit als een gewone analoge TV van dezelfde grootte.

De software is de beste die er is op de Mac. Dat betekent niet dat de software perfect is, maar wel beter dan de alternatieven. Ik zou het een 7,5 geven. Bij een EyeTV TV stick of kaart zit een afstandsbediening (werkt matig), maar de software is ook met de Apple Remote te besturen. Zappen en harder/zachter gaat prima; naar een specifieke zender gaan (zonder numpad dus) of de on-screen TV-gids gebruiken gaat ook nog wel. Opnames plannen en andere meer geavanceerde dingen zou iktochmet de muis doen ;)

Maar goed; als je tijdens het ontbijt het RTL-Z nieuws wil zien, of 's avonds met Jamie mee wil koken dan is EyeTV icm. analoge TV een prima optie.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor jullie meningen.

Heb zelf tog gekozen voor een slingbox. Eenmalige kosten en veel mogelijkheden en geen draden bij de mac

Vandaag probeer ik deze te testen op me pc. Nieuwe mac is er binnen een paar dagen als ik Apple mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is wel een beetje jammer van die box als je die met een mac gaat gebruiken.

For High Definition
Streaming in HD-resolutions is only available for Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de Solo kan volgens mij sowieso geen hd streamen alleen de pro versie en de pro HD en dat compromeerd hij ook nog eens.

Kan ook overal ter wereld over me gsm tv kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en als je die reviews kijkt. Schijnt de solo gewoon goed beeld te leveren, maar dat moeten we vandaga nog even ondervinden. Kan nooit slechter dan analoog zijn op de Imac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
op de box staat trouwens wel gewoon HD compatible, maar kut mediabox heeft geen component en alleen composiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen. Hij is aan de praat en ik moet zeggen.

Voor deze oplossing een waardig beeld. enorm veel functies ook.

Zo even verder kloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@suyker: zou je de volgende keer de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop willen gebruiken in plaats van vier keer achter elkaar een bericht plaatsen? Op deze manier is het erg irritant en zorgt het er ook voor dat de thread herhaaldelijk omhoog wordt geschopt. Dit 'kicken' mag eigenlijk alleen na 24 uur als er nog geen reactie is gekomen :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labius_caesar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10-2019
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 00:10:
Ok mensen. Hij is aan de praat en ik moet zeggen.

Voor deze oplossing een waardig beeld. enorm veel functies ook.

Zo even verder kloten
Hoi,

We zijn nu een tijdje verder....ik vroeg me af hoe het allemaal gaat met je slingbox en wat de "min"-punten zijn.

Ik ben sinds kort naar Rotterdam verhuisd en hier hebben ze alleen UPC. Welke provider heb jij?

Ik heb wel een paar vragen (kan niet alle antwoorden vinden)

1) Wat voor een internet verbinding heb je / heb je ueberhaupt internet nodig als je 't toch niet wilt streamen (outdoor)?
2) Wat voor een modem gebruik je?
3) Maak je gebruik van wifi?
4) Wordt je internet niet veel langzamer als je tv zit te kijken?
5) Kun je 't niet via USB aansluiten op de Mac?
6) Hoe is het beeld?
7) Kijk je alleen op je iMac of is je iMac nog aan een extra (plasma/lcd) scherm gekoppeld?
8) Gaat zappen een beetje soepel?

Ik hoop dat je me wat meer wijs kunt maken _/-\o_

• labius_caesar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10-2019
niemand?
Pagina: 1