Toon posts:

W2K Partition OPEENS WEG (nu free space) HELP!!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik was vrolijk bezig met het installeren van mijn nieuwe Plextor 12x10x32, waarna ik na enkele keren rebooten de melding kreeg dat de 'diskette niet bootable was, o.i.d.' (het was in ieder geval dezelfde melding als wanneer je een floppy in je diskdrive hebt die niet bootable is, wat dus niet het geval was). Toen heb ik de harde schijf op een ander IDE kannaal gezet (van primary raid aansluiting (ata 100), naar gewoon primary aansluiting (ata 66)), maar dit wou ook niet helpen. Er zat trouwens GEEN diskette in de diskdrive.

Toen had ik in m'n achterhoofd nog iets van fdisk/mbr zitten. Dus, na het opstarten met een floppy van windows 98 dit 's ff ingetypt.
Na een herstart kreeg ik de melding "geen besturingssysteem aangetroffen". * (zie onder)

Toen maar 's met de Win2000 cd opgestart, waarna ik op repair drukte. Ik liet hem zelf zoeken naar de windows 2000 installatie, maar hij vond niets, waarna ik een gewone installatie probeerde. Hier vertelde hij mij in het schermpje waar je een partitie moet kiezen dit:

- Drive C: 800 Mb unformatted/damaged
- unpartitioned 38 gig

En die free space, was nou juist mijn W2K partitie!!!!!
Dus, heb ik hem maar niet geformatteerd, want er staan zeer belangrijke gegevens op, waaronder de .vb bestanden een zelf geprogrammeerd programma in Vb6, waarvan mijn backup zo'n 2 maanden oud is.

Mijn vraag is dus: is er nog een mogelijkheid om deze partitie te herstellen, of dat ik in ieder geval nog even bij de gegevens kan?????

Mijn systeem:
- Abit KT7-Raid (met xxx-WW bios)
- Niet relevante onderdelen
- IBM 307045 (45 Gb)

De IBM was zo opgedeeld:

- C: 800 Mb FAT32; hier STOND ooit eens een W98 installatie op, maar deze werkte al maanden niet meer.
- D: 38 Gb NTFS; hier STOND windows 2000 op. Je moest het wel via het windows 2000 bootmenuutje opstarten, maar het werkte altijd perfect.

* --> de melding " geen besturingssysteem aangetroffen" kreeg ik altijd als ik voor Windows 98 in het menuutje koos.

Als je op de C-schijf nu DIR intoetst, ziet het er aardig ongeformateerd uit. (een error dus, of je maar even op afbreken wilt drukken)

De D-schijf is helemaal niet meer toegankelijk; dit was hij zowiezo al niet in DOS, omdat hij NTFS was.

Wie o Wie kan mij helpen dit GIGANTISCHE PROBLEEM op te lossen?????

Verwijderd

partition magic 6 kan dat volgens mij wel vanaf bootfloppies.

gr
jakob
(8>

Verwijderd

fdisk /mbr houdt in dat je backup van je mbr wordt terug gezet. _inclusief_ je oude partitionering (geen dus...). Je zult met de hand je partitionering terug moeten zetten. Ik weet niet of dat met PQmagic kan, maar onder Linux (Goh, wat handig als je een linux rescue disc bij je hebt) het appje gpart gebruiken (Guess Partition)

Als je een beetje handig bent met een hexeditor en je weet de gegevens van je partitionering, zou je het nog _echt_ het de hand terug kunnen zetten....

Ik hebt zelf ooit eens met dit appje mijn partitionering (triple boot w2k/beos/linux) terug gezet...

Mocht het bovenstaande niet baten..... Simpelweg pech en een harde les!!! altijd backups maken van je code!!!|:(