UMTS Delen via LAN

Pagina: 1
Acties:

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-03 18:51
Ik heb tijdelijk een PCMCIA UMTS kaart omdat ik geen vaste verbinding heb, nu wil ik die verbinding delen met andere computers binnen het netwerk, ik kom er alleen niet uit, ik heb de verbinding gedeeld, maar dan geeft hij aan dat de gebruikersnaam en wachtwoord niet zijn opgeslagen voor gebruik voor alle gebruikers.
Om automatisch inbellen in te schakelen moet ik naar de "connect dialog" maar die heb ik niet, of ik weet in ieder geval niet waar ik die kan vinden, ik hoop dat iemand een idee heeft van hoe dit werkt.
Als dat eenmaal werkt denk ik dat ik op andere computers nog iets van een DNS in moet stellen, maar hoe dat werkt ben ik ook nog niet erg in thuis. :$

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:28
Je kunt ook een UMTS router aanschaffen simkaartje er in en gaan met die banaan

Check dit en help mee!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Inderdaad, het makkelijkste is een router welke UMTS aankan, en ook nog wireless heeft.

Dan komt internet binnen via de UMTS, en wordt gedeeld met de bedrade verbindingen en de draadloze.

uSyscom, Linksys en Zyxell hebben hier producten voor :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• HKS-Skyline
Daar ben ik bekend mee, maar ik ga geen geld uitgeven aan een apparaat dat ik een weekje nodig heb.
Ik weet dat het prima kan door het te delen in windows, maar ik wil dus weten hoe dat moet, want daar loop ik op vast.
Het is zonde om iets te kopen als het niet nodig is.

• HKS-Skyline
Ik ben een stapje verder, maar ik ben er nogsteeds niet uit.
Ik heb handmatig een inbelverbinding aan gemaakt, nu kan ik de verbinding delen, in tegenstelling tot de T-Mobile tool die voor iedere sessie een nieuwe verbinding aan maakt.

maar ik kan de verbinding niet benutten met andere computers, als ik de gateway op client computers instel op het ipadres van de lankaart van de laptop met de UMTS verbinding werkt dit niet (de boel is aangesloten via een switch welke weer op een linksys router is aangesloten) ik vermoed dat het met DHCP te maken heeft, maar op het moment dat ik mijn router los koppel worden er helemaal geen ip adressen toegekent (of verkeerd toegekend)
Ik zou denken dat de laptop als DHCP server zou functioneren, maar dit wil dus kennelijk niet lukken.

iemand enig idee?

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:20
Heb je al eens 'Internet Connection Sharing' in Google getyped?

Dat zou misschien een boel duidelijk kunnen maken. Het kan ook zijn dat je de router daadwerkelijk als router gebruikt. Deze verhindert dan de communicatie bij de PCs waar de router tussen zit. Dus als je die er tussen weg haalt kan het ook een boel oplossen ;)
Pagina: 1