Toon posts:

Tegenvallende prestaties

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag m.b.t. mijn hardware configuratie.
Wat ik graag zou willen weten is of mijn hardware (incl. moederbord) elkaar goed ondersteund. Ik heb geprobeerd de informatie te vinden via google etc. maar helaas geen resultaat geboekt. Wellicht kan een van jullie mij vertellen welke onderdelen er te traag zijn evt.

In short:
Worden (tijdens games) de prestaties van mijn videokaart bijvoorbeeld gelimiteerd door mijn moederbord en of andere hardware?
en
Zo ja, wat trekt de overall prestaties het meest naar beneden. (dan kan ik nieuwe hardware aanschaffen)

Hieronder de sys spec;

Windows: Windows XP5.1 (Build 2600) Service Pack 3

Motherboard: ASUSTeK Computer INC. P5B Rev 1.xx
Bus Clock: 266 megahertz

CPU Info: Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
CPU Speed: 2327,2 MHz
64 kilobyte primary memory cache
4096 kilobyte secondary memory cache

Memory (RAM): 2048 MB
Slot 'DIMM0' is Empty
Slot 'DIMM1' has 1024 MB
Slot 'DIMM2' is Empty
Slot 'DIMM3' has 1024 MB

Display Adapters: NVIDIA GeForce 7950 GT 512MB
Driver version: nv4_disp.dll v.6.14.0011.8120 English
Monitor ACR AL2016W [Monitor] (20,0"vis, s/n L640C0304044, januari 2007)

Network Adapters: Realtek RTL8168/8111 PCI-E Gigabit Ethernet NIC - Packet Scheduler Miniport
Hard Disks: C: 48,8GB | D: 79,2GB | L: 298,1GB
Hard Disks - Free: C: 6,7GB | D: 24,4GB | L: 21,9GB
Sound card: SoundMAX HD Audio

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al zelf tests gedaan en vergeleken met gelijke specs? 3Dmark kan je dat heel mooi in zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haneev
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-10 22:08
Voor het gamen zelf is je videokaart het 'slechts', die zou je dus kunnen upgraden. Ook wat meer geheugen helpt wel, maar eigenlijk is het systeem goed op elkaar afgesteld. Dus niet veel op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:00:
Al zelf tests gedaan en vergeleken met gelijke specs? 3Dmark kan je dat heel mooi in zien.
Hallo Vash,
Bedankt voor je reactie. Ik heb geen test gedaan met 3DMark. Ik ben nu bezig met de installatie van het programma en zal deze post z.s.m. update met de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haneev schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:02:
Voor het gamen zelf is je videokaart het 'slechts', die zou je dus kunnen upgraden. Ook wat meer geheugen helpt wel, maar eigenlijk is het systeem goed op elkaar afgesteld. Dus niet veel op aan te merken.
Bedankt voor je reactie haneev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

Zojuist de Benchmark gedaan (3DMark gestart en laten lopen)
Er is veel informatie uitgekomen maar het lijkt me niet dat ik die hier moet pasten. Wellicht kun je aangeven wat je nodig hebt om te bepalen welk onderdeel niet mee komt met de rest of de rest tegenhoud.

Mail met Excel resultaten kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat hebben tegenvallende PC-prestaties te maken met games-discussie? ;)

Verder mist er een heleboel aan je topic. Op GoT is het de bedoeling dat je zelf het een en ander probeert voordat je een topic opent. Kijk eens op de compatability-lists van je moederbord en chipset, zorg dat je de juiste drivers geïnstalleerd hebt, en controleer of er geen instellingen fout staan. Als je systeem dan voor je gevoel nog traag is kun je benchmarks gaan draaien, en op simpel te vinden vergelijkings-sites jouw resultaten met die van anderen vergelijken.

Dat is nog niet eens alles, je kunt zelf echt heel veel doen. Veel meer dan wat mensen op een forum die je door middel van wat berichtjes proberen te helpen ;)

Lees Het algemeen beleid nog eens door ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.