Toon posts:

Terminal server printers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.

Ik heb last van het meest vreemde probleem dat ik tot nu toe heb gezien.
Één van onze klanten heeft een 64bit Windows 2003 Enterprise terminal server. Dit werkte tot ongeveer 2 uur geleden zonder problemen.
2 uur geleden waren opeens alle printers en printerdrivers van de server verdwenen.
Ik heb alle printers weer toegevoegd en drivers weer geïnstalleerd.

Nu blijft er nog 1 probleem bestaan. De remote printers.
Als een klant van thuis af connect naar de server (of ik vanaf ons kantoor) zie ik in de event viewer een melding voorbij komen dat de printer gezien wordt en dat de driver niet gevonden kan worden. Tot zover dus nog geen probleem.
Vervolgens installeer ik de driver, connect ik opniew. Melding weg uit mijn event viewer maar ook geen printer te bekennen... Rara
Ook is mij opgevallen dat mijn Terminal Server print poorten (TS001, TS002.... Enz) verdwenen zijn.

Iemand enig idee waar ik het zoeken moet? Alle hulp is welkom...

Alvast bedankt!

Bas

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Vandaag ik mijn vermogen om te gokken afwezig. Kun je eens beginnen om vertellen waar je zelf allemaal al gezocht hebt? Zie je meldingen in de Application en System event logs en zo ja welke, heb je daar gezocht op EventId?Hoe connect jij naar de server via RDP/KVM/RDP met console? Saat in de Terminal Server console de client printers uit?

Dit is wel een goede handleiding om door te nemen:
The Ultimate Guide to Terminal Server Printing - Design and Configuration

Dit artikel heb ik trouwens eenvoudig gevonden door deze zoekquery uit te voeren

In step 2 staat wat je allemaal kunt controleren aan settings voor Terminal Server Printing.

Heb je gekeken in de Group Policy's en Loginscripts wat daar allemaal gebeurd, misschien worden daar de printers wel verwijderd.

Zoals je al merkt heeft je startpost niet echt alle informatie om je goed te kunnen helpen!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 16:07

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kleine tip.

Maak wekelijks via een scheduled task even een backup van je printers mbv Printmigrator. Via dezelfde tool is deze backup ook weer terug te zetten.
Microsoft Print Migrator 3.1 performs a complete printer configuration backup of a machine running:
• Windows NT 4.0, SP6a
• Windows 2000, SP2
• Windows XP
• Windows Server 2003

The configuration data is stored in a user specified CAB file. The following data is backed up to the CAB file:
• Printers
• Printer Port
• Print Drivers
• Print Shares
• Active Directory Print Objects

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben tot nu toe bezig geweest om alle rechtstreeks gekoppelde printers weer zo snel mogelijk de lucht in te krijgen. Dit werkt nu zonder problemen.

De enige melding die ik terug vind in de Application log is melding 1111 TermServDevices, met de melding dat er geen juiste driver voor de printer gevonden is.
Zodra ik de driver installeer. (Meerdere keren de driver verwijdert en opnieuw geïnstalleerd) Verdwijnt de melding uit mijn log. Alleen zie ik de printer nog steeds niet.

Ik connect naar de server via RDP, console of niet, maakt geen verschil. Client printers staan gewoon ingeschakeld in de TS console.

Ook mijn eigen printers krijg ik niet te zien als ik de drivers installeer. Ook deze zie ik wel in mijn log voorbij komen als ik de drivers verwijder.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 16:07

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Printspooler al eens herstart?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb zelfs de hele server een reboot gegeven.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
64bit os, 32bit drivers. check die combi eens ;)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
32bit drivers op een 64bit OS? Tot nu toe heeft alles zonder problemen gedraait op de 64bit drivers.

Maar ik zal niet vervelend zijn en er even 32bit drivers naast installeren ;)

-edit- Ook dit heeft het niet opgelost

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2009 20:02 ]

• Zwelgje

Verwijderd

Topicstarter
Hey Power, bedankt voor je reactie. Die thread had ik al gevonden en doorgevoerd.
Helaas zonder resultaat...
In mijn ogen, komt de printer wel netjes bij de server aan, aangezien ik hem in mijn log voorbij zie komen. Alleen koppelt hij op de één of andere manier niet.

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Afgelopen weekend heb ik Service Pack 2 opnieuw geïnstalleerd.
Zonder resultaat.

Ook heb ik de Terminal Server software gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd.
Ook zonder resultaat.

Toen na een beetje (lees: veel) googlen, vond ik iemand met hetzelfde probleem.

Hij heeft van een tweede Terminal Server in zijn netwerk (die wij gelukkig ook hebben) de volgende waardes uit zijn registry geëxporteerd en op de niet werkende server geïmporteerd.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Monitors

In deze map miste ik inderdaad wat waardes. Hoe dit mogelijk is, blijft mij een raadsel.

Deze waardes heb ik nu geïmporteerd vanaf de werkende server, alleen heeft de server nu een reboot nodig om de wijzigingen van kracht te maken. De server is op dit moment in gebruik, dus eerder dan vannacht zal ik dit niet kunnen testen.

Ik zal mijn bevindingen hier posten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2009 13:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Zojuist de server openieuw gestart en deze wijziging heeft inderdaad het probleem opgelost. Alles is weer up and running.
Bedankt voor jullie input.

• Zwelgje
vermoedelijk heeft iemand een printerspooler opruimtool gebruikt (gokje: cleanspl.exe uit de resourcekit, die mikt zon beetje alles weg en schoont de boel netjes op)

Pagina: 1