Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-02 14:12
kan iemand me helpen???
Ik heb een asus m2a-vm moederbord. hier had ik twee 1024 corsair twinx pc6400 reepjes aan intern geheugen in.
Nu heb ik vier Kingston kvr800d2n5k2 reepjes erin gestopt.
Niks aan de hand, lijkt me. alleen het probleem is dat windows niet meer opstart. als ik twee reepjes ipv vier erin stop start windows wel op maar loopt hij al snel vast.

Ik heb de verschillende setjes van 2 ook al geprobeerd in de verschillende dimm slots maar dat maakt geen verschil. dus tenzij alle vier de reepjes stuk zijn, heb ik alles geprobeerd. Ook op asus website gekeken naar compatibility en daar staat de 512 en de 1024 wel bij (er staan helemaal geen 2048 geheugen reepjes tussen btw, maar in de handleiding staat dat je vier reepjes van 2048 erin moet kunnen stoppen.

Ik kom er niet uit... iemand???

computer draait op vista ultimate 64-bit
amd 4800+
ati radeon x850 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:41
Heb je gekeken naar de snelheid van het geheugen en de snelheid wat jouw moederbord aan kan ?
En heb je in de handleiding gekeken of dat geheugen compatible is met jouw moederbord ? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:24

ötzi

eclecticus

De snelheid is hetzelfde als zijn oude geheugen ...
Heb je al geprobeerd op te starten met 1 module ?

Neem in ieder geval de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens grondig door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas84
ja, geheugen is hetzelfde. draait op 800 mhz.

ik heb nog niet geprobeerd met 1 schijfje te doen. maar hoe zou dat verschil kunnen uitmaken?
ik heb in de handleiding gekekeken, en daar stond het niet in. toen naar de vernieuwde compatibileit gekeken op de asus website en daar stond wel kvr geheugen in. wat me wel opviel is dat er geen 2048 mb geheugen stripjes bijstaan, maar dat komt denk ik omdat die lijst ergens in 2007 voor het laats is geupdate.

ik had de hangen en opstartproblemen al redelijk doorgenomen, zal het nog een keer doen. ga ook proberen dit weekend om in een andere computer het geheugen te plaatsen. het enige wat ik kan bedenken is trial & error want naar mijn weten zou dit absoluut geen problemen moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-07 05:40
Geheugen 1 voor 1 in pc doen en dan memtest laten lopen. Dan weet je of alle geheugen goed is.

Maar dan heb je nog iets, dat als je 2 of 4 erin doet kan het zijn dat het niet meer goed werkt.
Dus testen, 2 reepjes en dan 4 reepjes.

Leren hoe je de instellingen van je bios kunt wijzigen tav geheugen timings, dus losser zetten of meer voltages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas84
ik heb de geheugen 1 voor 1 gedaan...
nog geen vooruitgang. Ik ga vanavond of morgen (nadat ik ze even bij een vriend met een ander mobo geprobeerd heb) 1 voor 1 memtesten.

Ik ga ook wel even spelen met de bios instellingen. maar ik ik neem aan dat ze het gewoon zo moeten doen out of box. die kingston reepjes zijn toch helemaal niet standaard overgeklokt???

zou het kunnen helpen om de bios up te daten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Als je geheugen door memtest komen, dan zijn er wel een aantal dingen waar je naar kunt kijken.

1. Staan je geheugensettings goed? Timings/Voltages etc (BIOS resetten nadat je de geheugenreepjes te hebben vervangen)

2. 4 reepjes is altijd zwaarder dan 2, dus met 2 reepjes kom je daarmee dus misschien wel in Windows, en crasht daar omdat de timings toch echt niet goed staan, en het verschil met 4 reepjes is misschien dan wel je MCH (memory controller) voltage, die moet je misschien iets verhogen.

Het Corsair geheugen wat je had is 4-4-4-12 en die Kingstons zijn iig CL5, dus ik gok 5-5-5-15. Als je de Corsair settings zelf ingevuld hebt in de BIOS en niet gereset hebt, dan gaan die Kingstons daar niet mee werken en dat zou ook verklaren waarom 4 reepjes helemaal niet in Windows komen en 2 nog net wel.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas84
die 4-4-4-12 van corsair, en de 5-5-5-15 zijn toch de latency settings?
ik heb niks veranderd aan mobo om corsair te laten werken die deden het out of the box. dus misschien is dat het.

Ik ga wel even uitzoeken hoe ik dit exact verander want dat weet ik niet uit mijn hoofd hoe ik dat in de bios moet veranderen.

en met die voltage settings, dit weet ik ook niet precies. heb nog nooit mijn geheugen geklokt

bedankt in ieder geval voor de reacties! ik heb vanavond weer wat om mee aan de slag te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas84
heb nu bij een vriend van me geinstalleerd en die heeft een m2n-e sli moederbord. hier werken ze direct.
erg vreemd. ik heb mijn bios instellingen gewoon 'load defaults' gezet dus daar kan het lijkt me ook niet aan liggen.

Anders moet ik maar misschien een goedkoop am2 moederbord kopen... vind het wel vreemd dat het bij mij niet gewoon werkt:S
Pagina: 1