T-Mobile e-mail to SMS alerts, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01 15:19
In de UK kan je als je T-Mobile hebt je e-mails door laten sturen naar je telefoon via SMS, geheel gratis. In Oostenrijk en de VS is het ook gratis mogelijk meen ik. In principe wat je dan dient te doen is al je e-mail laten forwarden naar: jouwtelefoonNr@jouwTelecomProvider.com
Je krijgt dan een SMS wanneer je een e-mail op je e-mail account(s) binnenkrijgt en kan de e-mail dan op je telefoon lezen.

Nu vroeg ik mij af of T-Mobile of Google ook zo'n gateway of dienst gratis in NL levert. Ik heb het ook een aantal jaar geleden proberen te vinden, maar toen scheen die dienst in Nederland nog niet gratis beschikbaar te zijn, misschien dat dat nu wel zo is. Als dat zo is, hoe? Wat is bijvoorbeeld dan het adres van de Nederlandse T-Mobile to SMS gateway? En heeft Google ook zo'n gateway voor bijvoorbeeld Nederlandse gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GSM → TP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01 15:19
In de FAQ van T-Mobile's website staat dat een dergelijke service in te schakelen is via een 3rde partij, echter is het dan niet gratis. Het lijkt erop dat T-Mobile deze dienst niet gratis in NL levert. Misschien dat Google het wel doet, volgens mij had Google het wel gratis mogelijk gemaakt voor gebruikers in de VS, echter weet ik niet of dat nu ook in NL beschikbaar is.

Wat al wel gratis beschikbaar is in NL zijn gratis Google Calendar SMS alerts.

[ Voor 10% gewijzigd door Arcane Apex op 05-03-2009 23:01 ]

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05 21:56
Eigenlijk is dat heel simpel. Om e-mail te kunnen ontvangen op je GSM moet je eerst een SMS-bericht met de inhoud EMAIL ON naar het verkorte nummer van je gsm netwerk sturen.
KPN: 969
Hi: 321
Vodafone: 125
T-Mobile: 888
Orange 126

Na een paar seconden ontvang je een bevestiging terug met daarin je ‘mobiele’ e-mail adres en een bevestiging dat de e-mail ontvangst op je GSM is geactiveerd.

Standaard ontvang je alleen de header en het subject ofwel de titel van het emailbericht als SMS bericht. Wil je ook de inhoud van de email ontvangen dan moet je onderstaande bericht versturen naar het verkorte nummer van je netwerk:

EMAIL BODY

Aantal limiteert het aantal SMS berichten. Een SMS bericht is immers maximaal 160 tekens lang.

Bijvoorbeeld voor Vodafone wil je de inhoud van de email in maximaal 5 SMS berichten ontvangen.

SMS dan:

EMAIL BODY 5 naar 125.

Vergeet niet dat elk SMS bericht je wel geld kost.

Uiteraard moet je je mail nog zo instellen dat de email doorgestuurd wordt naar je ‘mobiele’ emailadres

• McDaBom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-03 15:48
Is het wel zonder extra kosten of kost elke email>sms wat?
Zojaa wil ik graag de kosten per email>sms weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05 21:56
De ontvangen smsjes zijn niet gratis, maar ik heb geen idee wat een smsje je gaat kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109448

@McDaBom

De websites van de meeste providers hebben een handige zoekfunctie. Zo kun je meer indormatie vinden over deze dienst en de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:25
Ik weet bijna zeker dat als je dit regelmatig gebruikt, dat je veel duurder uit bent dan wanneer je een mobiel internetbundel bij je abonnement neemt voor een vast bedrag per maand. Daarnaast kan je gewoon je volledige emailbericht ophalen op je telefoon, zelfs met bijlagen zonder dat dit extra geld kost. Ook push-berichten is mogelijk (mits je email account dit ondersteunt). En... je kan nog internetten op je telefoon ook.
Pagina: 1