• Slecht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06-2024
Hoi,

Ik heb een NewStar LCD Wandsteun FPMA-W930 (zilver) besteld bij 4launch.nl
Na enige leverproblemen kom ik er achter dat er bij de tv 4 schoefjes van 1cm zitten. Met deze schroefjes bevestig je een ijzeren plaat(je) aan de muur om daar vervolgens via een inschijfsysteem de beugel aan te hangen.

De beugel kan ca. 66cm uitschuiven en max 10kg dragen.
Ik wil er een kleine LCD aan hangen, die iets van 7kg weegt..

Mijn probleem cq vraag is of iemand hier ervaring mee heeft, want.. het lijkt mij dat 10kg wat het product aan zou moeten kunnen op een afstand van 66cm toch wel iets meer dan 4 kleine schroefjes van 1cm lenge zou moeten gebruiken, wil het niet van de muur af donderen!?!?

De helpdesk van 4launch kon me hier geen antwoord op geven en raden me aan om het eerst te testen op bijv een houten balk / plaat (alvorens het op mijn betonnen muur te testen).
(daarbij denk ik dat ik ook wel plugjes zou moeten gebruiken terwijl deze niet meegeleverd zijn, wat je normaal wel zou verwachten..)

Verwijderd

De schroeven die je in de muur draait moeten idd langer zijn dan 1cm, die in je vesa-aansluiting op de achterkant van de tv gaan, zijn wel ong. een cm

Die schroeven die bij de tv zitten, moeten dus ook door het plaatje... in de tv :') .. niet in de muur

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2009 17:41 ]

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Zijn de schroefjes niet gewoon om de TV aan de steun te bevestigen? Voor de muur moet je uiteraard langere schroeven + pluggen gebruiken.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.inmac.nl/inmac_assets/detail/e608083.jpg

De schroeven die je voor de muur moet gebruiken > dat is afhankelijk van wat voor soort muur, om wat voor muur gaat het?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Slecht schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 17:37:
(daarbij denk ik dat ik ook wel plugjes zou moeten gebruiken terwijl deze niet meegeleverd zijn, wat je normaal wel zou verwachten..)
Ik vermoed dat dit een gevalletje RTFM is. Bij heel veel van dat soort spullen wordt bewust geen bevestigingmateriaal meegeleverd omdat het afhankelijk is van het soort muur waaraan de steun komt te hangen. Dat staat dan ook expliciet in de handleiding vermeld.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Slecht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06-2024
ok nouja, komt er dan denk ik dus op neer dat Exirion deels gelijk had, ik moet eigen schroeven gebruiken, ook al staat dit niet in de manual

(de manual is een half A4tje :P)

[ Voor 11% gewijzigd door Slecht op 05-03-2009 18:14 ]

Verwijderd

Ik geloof dat iedereen die hier tot nu toe in dit topic replyed heeft wel gelijk heeft :')

.. beetje hoog a-technisch gehalte heeft dit topic..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2009 18:36 ]

Pagina: 1