Inkomende telefoongesprekken blokkeren via router

Pagina: 1
Acties:

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 09:10
Hai,
ik wil via mijn computer de inkomende gesprekken naar de telefoon uit kunnen zetten. Deze is aangesloten op de router met een kabel. Kan dat? Gewoon tijdelijk. Dat ik aan/uit kan zetten of de telefoon wel of niet overgaat.

[ Voor 21% gewijzigd door repsaj op 05-03-2009 17:29 ]

x

Verwijderd

Nee helaas, dat kan niet.

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Zou niet zomaar zeggen.

Je zou kunnen gaan kijken over welke poort je telefoonverkeer wordt gestuurd. Of kijken welk protocol wordt gebruikt. Vervolgens kan je deze dan blokkeren (Mits je router het toestaat natuurlijk).

[ Voor 10% gewijzigd door Black Piet op 05-03-2009 17:48 ]

Mooooooeeeee......

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Internet telefonie? Je kan de router natuurlijk laten uitloggen op het sipaccount.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Marzman schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 17:51:
Internet telefonie? Je kan de router natuurlijk laten uitloggen op het sipaccount.
Ik denk niet dat hij het over internet-telefonie heeft en dus is zoiets zover ik weet onmogelijk. Zeker omdat (denk ik) die telefoonsignalen er al worden uitgefilterd door je ADSL-splitter.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bovendien, telefoon aangesloten op de router? Lijkt me sterk! Bedoel je niet de modem? Die is inderdaad niet bedienbaar anders dan handmatig de stekker verwijderen.

Wat eventueel wel mogelijk is, dat is het plaatsen van een paar relaiscontacten in het telefoonkabeltje (één is ook voldoende). En dat relais bedien je dan via wat extra electronica met de PC. Er zijn wel kaartjes in de handel die je op een poortje van de PC kan aansluiten, b.v. een USB-poort, waarmee je met bijgeleverde software een relais kan bedienen. De benodigde stroom en spanning is zo gering, althans voor zo'n miniatuur printkaartrelais, dat een USB-poort dit ruimschoots kan doen.

Persoonlijk zou ik zo iets echter meer als aardig knutselwerkje zien dan nuttig, maar het moet mogelijk zijn, ik heb meer dan eens zoiets zien passeren op fora.
Pagina: 1